De motor slechter laten lopen denk ik.eerst filterolie op die filters doen, maar wat is het nut van dit gepruts?
eerst filterolie op die filters doen, maar wat is het nut van dit gepruts?
vt600 filter geen optie?Zal ik doen meester
Ik heb de transalp omgebouwd en er is geen plaats meer voor de originele luchtfilterhuis en buizen. Daarmee aliexpress filters gezet.
vt600 filter geen optie?
ali filters is net zoiets als mondkapjes. Waarom geen op kelken met wat gaas voor de grote brokken?Zou niet lukken, er is te weinig plaats tussen de carburateurs en het frame om een VT600 filterbox te plaatsen.
Zowieso zet ik er nog fijn gaas op (prefilter/sok)ali filters is net zoiets als mondkapjes. Waarom geen op kelken met wat gaas voor de grote brokken?
Jep, wou ik doen, maar er is niemand in de buurt met een testbank. Motorrijdend België heeft geen zaken met tunen.Testbank en dan bij iemand die ook andere sproeiers ed heeft.
Zowieso zet ik er nog fijn gaas op (prefilter/sok)
Jep, wou ik doen, maar er is niemand in de buurt met een testbank. Motorrijdend België heeft geen zaken met tunen.
Ps: de motor rijd nu niet (start wel), is niet ingeschreven en ik heb geen trekhaak. Daarmee wil ik eerst de motor "gas" kunnen laten geven eer ik naar een testbank kan gaan voor de fijnafstelling.
Dyno is enkel voor als de build klaar is.
Mijn Adv ga eerst eens rijden met je motor en voel wat je motor wel en niet doet bij gasreacties en toerentallen.
Hierna kan je een sproeier bezetting aanpassen.
Let wel op dat je orginele sproeiers gebruikt bij alie staat er wel een maat op maar de werkelijke doorlaat en net zo gelogen als de corona die van hun kant komt
Maar als antwoord op je vraag is normaal stappen van +2 voor de stationair sproeier.
filters goed in olieën en dan hoofdsproeier iets van 165 erin. Verder weinig meer aan doen. Daarna is je alp volledig terrein onwaardig he!!!
Mijn sproeiers heb ik van Roukema vandaan. Zoals in de TS staat er:
Motor rijd niet, draait enkel stationair op Choke.
als 130 std dan is 140 bsHeb ondertussen een topic gezien waar men een kit heeft voor een TA 600 met maatje 140 voor ongeveer dezelfde setup als van mij.
Heb dus een 137.5, 142.5 en 145 besteld rekening houdende met de ali "filters"
Stationairsproeier had hij maat 42 dus heb ik maat 42, 45 en 50 besteld.
Jep"- Main jet size: 130 is dat de std maat?"
Nope, carbs waren schoon gemaakt, zonder filters proberen starten, ging niet boven stationair en draaide enkel op choke."zonder filters loopt zo'n ding nog tot 1/4 gas"
"als 130 std dan is 140 bs"
Dit weet ik nog niet, omdat de motor niet boven stationair wil draaien.
Niet goed schoon. Die dingen synchroon stellen doe ik meestal zonder lucht inlaat zooi erop. Geen probleem tot 1/4 gas zonder lfJep
Nope, carbs waren schoon gemaakt, zonder filters proberen starten, ging niet boven stationair en draaide enkel op choke.
Lijkt me toch probleem met stationairsproeier.
Zijn CV carbs ook
Jep
Nope, carbs waren schoon gemaakt
Ben je tijdens het schoonmaken van de carbs ook de mengselschroeven tegen gekomen en heb je daar nog iets mee gedaan?