Hoeveel mm in std Piaggio 125cc 180cc

Lecson

MF'er
14 mrt 2006
181
0
Nederland
Hallo

Ik heb een malossi 172cc en malossi membraan+kleppen, koppeling en een 180cc uitlaat gekocht.
Deze ga ik inloop van tijd allemaal overzetten op mijn std 125cc runner.

Alleen zit in te twijfelen met de carb,
Welke is nou de meest geschikte carb voor mijn setup??
Ik neem aan dat de originele zuinigste is.
En heeft het zin om mijn originele 20,5mm carb zelf te tunen? Of beter niet aan koten?
 
Je kunt beter een 25 mm Delorto erachter schroeven..(of een 24mm Mikuni vlakschuif)
Voor de zuinigheid had je beter een 4-takt kunnen kopen,opvoeren en zuinig gaat niet samen,en al helemaal niet bij een inefficiente 2-takt!
 
Je kunt beter een 25 mm Delorto erachter schroeven..(of een 24mm Mikuni vlakschuif)
Voor de zuinigheid had je beter een 4-takt kunnen kopen,opvoeren en zuinig gaat niet samen,en al helemaal niet bij een inefficiente 2-takt!

Ik heb ook een motor runner 4 takt,
Maar ik bedoelde eigenlijk zuinigheid in verhouding met je vermogen winst.
want je kunt er dan net zo goed een 34mm carb op zetten maar of het zin heeft.... |(
Maar ik rij wel met een std 180cc uitlaat pot dus geen terugloop ofzo en std luchtfilter ik heb ook gelezen dat dan een 25mm niet veel nut heeft
 
Ik merk er ook niet zo heel veel van,misschien komt het omdat de vermogens zo laag zijn,en de winsten dus ook..,maar het heeft zowiezo een betere koeling (door de benzine)
Ik had wel een goed voelbare winst,ism. het open luchtfilter,maar een herrie!!!
 
25mm carb op een 2tak merk je echt wel verschil in trekkracht maar in top niet echt
 
Moeilijk te zeggen!!orginele carburateur?,ik zou naar de bougie kijken,wat voor kleur die krijgt,maar ik denk zelf vanaf maatje 90 om te beginnen.(met orginele luchtfilter)
Met de 25 mm Dellorto hebben de meeste van ons maatje 100,en ik nu,met mijn orginele 150cc met 25mm Dellorto,ook 90 sproeier erin..(180 cc Malossi is weer in bestelling,de vorige liep warm na 100 km,denk ik toch te arm gereden,dus neem de sproeier niet te klein!) Met een open luchtfilter,moet je al gauw 10 maten erbij rekenen..
 
ja ik rij met std luchtfilter dus alles std er zat sproeier 90 in ik kon geen grote regelen scooterzaak heeft kerst vakantie dus heb ik die sproeier vergroot met een boortje van 1mm.

Ik heb er meer rond ge blazen en toen bougie gecheckt en kleur is grijs.

ik wil niet dagen lang w8ten voor een sproeier ik heb nog wel een boortje van 1,5mm maar hoe groot wordt mijn sproeier maat??
 
150 :o ,beetje groot lijkt me :/ ,maak je de aanzuigopening toch iets kleiner zolang,of de luchtschroef iets indraaien..
100 lijkt me groot genoeg,dat hebben de meeste van ons ook,alleen in een grotere carb.
 
Laatst bewerkt:
Ik speel een beetje met de luchtschroef en dan pak ik de hoogste toeren moet de lucht schroef.
Mijn luchtfilter is goed, alleen probleem ligt denk ik aan mijn carb dat die te klein is 20,5mm :S:S
Ik heb gister wel ff 110 gereden met duo pas. is egt een kanon geworden alleen koppeling strakker zetten(delta cluch).

Ik heb nog een belangrijke vraag:
bij 50cc piaggio is het zo dat TGB poulie's torque waren is dan ook met 125/180cc??
want ik heb 2 verschillende poulie's een van TGB en andere std.
 
bij mij staat er gewoon malossi op

maar tgb is een grote fabruikant en levert ook voor piaggio

kortom moeilijk te zeggen je zou het moeten kunnen zien aan het verloop als je ze naast elkaar zou leggen

overigens is je koppeling strakker zetten enkel nodig voor het aantal toeren dat je weg rijdt

ik zou met std uitlaat gewoon lekker zo laten, het is echt een klote werk ook.

wil je een hogere top dan moet je andere sec vertanding plaatsen, heb ik ook gedaan 70 euries
 
Koppeling ga ik wel wat strakker zetten alleen weet ik niet hoe dat precies moet bij een delta
want als ik vanuit stil volgas geef dan pak die hem niet direct. er zit trouwens witte trekveer in

Ik probeer de poulie's te vergelijken

Ik weet nog steeds niet wat ik met de sproeier moet gaan doen :S
 
Koppeling ga ik wel wat strakker zetten alleen weet ik niet hoe dat precies moet bij een delta
want als ik vanuit stil volgas geef dan pak die hem niet direct. er zit trouwens witte trekveer in

Ik probeer de poulie's te vergelijken

Ik weet nog steeds niet wat ik met de sproeier moet gaan doen :S

strakker is juist nog langer niet pakken (meer toeren alvorens de koppelsegmenten aangrijpen)

wel kan je de trekveren terug zetten naar de slapste stand standaard staan deze op de middelste stand

sproeier liever te groot als te klein

kan je zo 1 2 3 niet aan de juiste komne ga er dan gerust boven zitten dit zal de motor geen schade aan doen alleen zal het niet op en top rijden.

beter is natuurlijk gewoonb en hele reeks nemen en deze gaan proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan