hoi, Het is mss een beetje onozel om hier speciaa

Cornholio

MF'er
31 aug 2005
239
0
Leuven (BE)
hoi,

Het is mss een beetje onozel om hier speciaal een topic voor aan te maken, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen...

Ik vroeg me af of er een bepaalde procedure moet doorlopen worden om een nederlanse motor in Belgie in te schrijven?
Of is het gewoon als met een Belgische motor?

Joost
 
ik heb een tijd geleden een motor verkocht aan een belg, de motor dient hier in Nederland uitgevoerd te worden, dit kan gedaan worden bij het RDW, de oude en nieuwe eigenaar moeten daar bij zijn, met de verkregen papieren van het RDW kan de belgische eigenaar de motor invoeren in Belgie, hoe dat verder werkt weet ik niet.
 
Voor het invoeren in België moet je eerst naar een douanekantoor gaan voor de inklaring. Daarna moet je de papierwinkel opsturen naar Brussel (ministerie) en vervolgens krijg je het gelijkvormigheidsattest. Als je dit hebt kan je de motor gewoon inschrijven via de normale wegen.

De exacte documenten weet ik even niet meer van buiten, maar ik heb het zelf vorig jaar gedaan. Motor in Nederland gekocht (op Duitse papieren!) en ingevoerd. Wegens niet complete gegevens op mijn factuur van moest ik even wachten op een nieuwe die de winkel heeft opgestuurd. In totaal ben ik iets van een maand en half bezig geweest (met wachten) voor het invoeren. Daarna toch 7 dagen gereden om vervolgens een total-loss te krijgen ;( (stom koekblik :( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan