"Homologated" pasje Laser Extreme uitlaat GSX-R 750 K6

RvV

Die hard MF'er
3 jan 2005
562
0
Geldermalsen
Hallo allemaal,

Laatst zat te politie te zeuren omdat ik geen e-keur kon tonen van mijn Laser Extreme.
Bij aanschaf zat er inderdaad een plastic kaartje bij waarmee je kunt laten zien dat er een E-keur op zit.
Is er iemand die wellicht een scan van zijn eigen pas kan maken zodat ik hem zelf kan uit printen?
Ik heb ook contact gezocht met Laser zelf, maar die antwoorden niet op mail en telefoon. '(

Als het goed is, komt er een afbeelding aan deze post te hangen.
full
 
Ik had die ook bij mij Akrapovic inderdaad. Meeverkocht met m'n motor dus kan je niet helpen.

P.s. ik las homo related pasje B|
 
Laatst bewerkt:
Veel fabrikanten leveren zo'n pasje origineel mee met de uitlaat, maar volgens mij gaat dat bij de eerste eigenaar al geregeld verloren.
Vraag me inderdaad ook af hoeveel motorzaken dit netjes meeleveren met bijvoorbeeld een occasion waarop een after market pijp zit? En hoeverre dit pasje nog nodig is, wanneer een e-keur op de uitlaat zelf staat.

Ik snap sowieso niet helemaal waarom het zo boeiend is of er een e-keur op een uitlaat zit? Want als je het mij vraagt zegt het ook niet zoveel over hoeveelheid lawaai dat een betreffende uitlaat maakt. Er zijn ook genoeg universele pijpen met e-keur, die op verschillende motoren vast een heel ander db-niveau geven.
En hoe zit het met een zelfbouw? Dan gaat het toch vooral om of het degelijk is gemonteerd en of de herrie binnen normen blijft? (of moet je daar officieel altijd een keuringsbewijs van hebben?)

p.s. ik kan misschien een kopietje van een Gianelli regelen (als ik dat pasje kan vinden), maar heb je vast niet zo veel aan..
 
Het probleem is natuurlijk dat wanneer mr. agent een E-keur ziet staan op de demper, gelijk daarna vraagt: "waar is je pasje dan?? want dat E-keur op de demper zegt niets!"

Laat je eerst het pasje zien aan mr. agent, dan is de reactie: "waar staat het e-keur op de demper dan?? want alleen zo'n pasje zegt natuurlijk niets!"

Ofwel...ik wil ze gewoon allebei hebben. 8-)

Ik wacht het nog even af of er iemand met een scan komt van het origineel. :)
 
Ik heb er wel eentje van een Laser Xtreme voor een Honda CBR 600RR.
Maar ja, dat staat dus ook op het pasje, dus denk dat je daar weinig aan hebt... :N
Bovendien zie ik dat er ook identificatie nummers op staan die bij de specifieke einddemper horen, dus of het gaat werken als je een kopie van een pas hebt... :?
 
Laser was failliet, bij mijn weten (nog) niet door gestart. Wellicht zal er ooit weer de telefoon opgenomen worden...

Het pasje is gewoon een aardigheidje van ze, heeft verder geen rechtsgeldigheid.

Je uitlaat moet voorzien zijn van een homologatie-nummer, dit verwijst naar een keuringscertificaat dat door bijvoorbeeld de RDW of TUV aan de uitlaatfabrikant verstrekt is, natuurlijk na geluids- en ander emissie-testen.

Als consument ben je niet verplicht om over zo'n certificaat te beschikken, alleen het E-nummer in de uitlaat.

In de xtreme gp-style uitlaten zit het E-nummer mechanisch in-gegraveerd, later ge-etst of met laser gegraveerd. De eerste zal makkelijk te zien zijn, de laatste twee kun je met iets te enthousiast poetsen er al afhalen.
 
Ik heb voor mijn R6 ook zo'n pasje.
En op de fazer van mijn vriendin zat ook een goedgekeurde hotcam. Die had ik 2e hands gekocht maar er zat geen db killer bij.

Ik heb toen contact opgenomen met laser:
CGoudswaard@laserexhausts.com (Contactformulier via de site lijkt niet werken)

Ik heb toen een losse db-killer gekocht en naar het pasje gevraagd. Ik kreeg het pasje er gratis bij. Ik heb ook eens een hele rits stickers en alumium uitlaat plaatjes gratis toegestuurd gekregen omdat ik er zelf 1 mistte. Dus wellicht sturen ze een los pasje ook wel gratis toe.

Mijn ervaring is dat ze soms erg lastig te bereiken zijn, maar als je ze eenmaal te pakken hebt is de service erg goed!

Succes iig!
 
Laatst bewerkt:
Het pasje is gewoon een aardigheidje van ze, heeft verder geen rechtsgeldigheid.

Je uitlaat moet voorzien zijn van een homologatie-nummer, dit verwijst naar een keuringscertificaat dat door bijvoorbeeld de RDW of TUV aan de uitlaatfabrikant verstrekt is, natuurlijk na geluids- en ander emissie-testen.

Als consument ben je niet verplicht om over zo'n certificaat te beschikken, alleen het E-nummer in de uitlaat.
Zo heb ik het ook begrepen, toen ik dit voorjaar een uitlaat bij Superpole liet monteren.
 
Tjsa, het lijkt opgelost. Ik heb toch contact kunnen krijgen met Laser, en ze sturen er eentje op. In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal. :]
 
Ik heb deze uitlaat onder mijn zx6r geschroefd. De zx6 heeft geen katalysator (de R6 waar hij voor bedoeld is wel) en dus is de e-keur op de uitlaat niet helemaal legit. Toch zou ik ook graag zn pasje eens zien. dan fabriek ik er zelf wel eentje voor de zx6.

Dus als je m hebt zou ik t waarderen als je hier een scan of iets dergelijks plaatst.
 
Wat jij zegt had ik ook ongeveer met mijn GSXR.

Ik had een Remus demper. Deze had je met cat en zonder. De buitenkant zag er hetzelfde uit.

Op het "opschuifstukje \ sierstukje" stond het E keur logo. Echter was deze enkel geldig als je de versie had met cat. Die van mij had dat niet maar ik had wel het logo.

Echter kon het oom agent nooit wat schelen. De demper leek een beetje op de Laser Extreme maar dan met 1 sierstuk. Het geluid wat er uitkwam maakte het hele verhaal over e-keur ja of nee overbodig.

Een agent houd je dan ook niet voor de gek met een E keur logo of pasje.

Meten is weten, zeg maar. :)

103db mag de GSXR K6 maken. Daar zit al aan met je standaard demper. Tenzij je nu minder geluid maakt als je standaard demper zal je ten alle tijde de lul zijn als ze gaan meten.

En de looks van deze demper zorgen er voor dat men graag wilt meten als ze je willen naaien.
Maar goed, dat is bij nagenoeg elke after market demper wel het geval.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan