inmiddels met mijn dax een beetje aan de gang.
Usd er in, [afbeelding]
Zijn er nog mensen die een 125cc skyteam dax zoeken?
[afbeelding]
Hij is uit 2011 heeft 3800Km gelopen, verdient wel wat aandacht.
Prijs €550 zoals hij erbij staat met de 2de versnelling kapot.
Of met ander blok €750
Boekjes en aankoop bon aanwezig.
Die dax is inmiddels al verkochtAls ik knaken had ging ik er voor, maar ja, heb al 2 motoren staan. Is het een motor of een brommer BTW?
Hey volgens mij ken ik die, kwam dat ding uit ede, bij ernst-jan?Hier ook maar eens melden,na 2x een Singa te hebben gehad en verbouwd heb ik een maand terug een Dax gekocht om deze op te knappen,ding had wat problemen met de 2e versnelling en voor de rest was die een mooie basis voor wat ik van plan was.
Prijs aanschaf was trouwens 3x niks
Dus ding ff gesloopt en begonnen met spuiten daarna blok uit elkaar en alle lagers vernieuwd en de bak ff weer werkbaar gemaakt,was bekende boutje wat los was gelopen
Nu de laatste dingen nog afmaken en kunnen we weer rijden
Foto is van hoe ik hem kocht[afbeelding]
Hey volgens mij ken ik die, kwam dat ding uit ede, bij ernst-jan?
ja ok (ik haal altijd de namen door elkaar) Word wel weer een leuk ding.
Maar wat bedoel je met het bekende boutje? ik heb hier namelijk ook een blok liggen waarvan de 2 los licht en dat blok moet ik nog maken.
In de versnellingsbak zitten boutjes en vaak wandelt er daar een van loscollega van mij doet aan 4takt racen en die ken die blokken wel dromen,dus heeft ook mijn 125 blok ff onder handen genomen
In en uitlaat poorten bewerk,spruitstuk bewerkt en dikkere carburateur(26mm) moet straks een pittig blokje opleveren
Tevens zijn alle lagers vervangen(nu skf) om het beter betrouwbaar te maken,die chineese zooi is echt bagger
Oh, nog even nabericht over de schakelklok:
Áls die stomme bout loskomt (wat echt niet zou mogen, dan is hij gewoon niet goed vastgezet destijds...) dan is doorgaans de dunne geleider ring ook krom (dat plaatje wat direct achter de bout zit) en als je dan ook nog de hoofdprijs hebt is tevens de schakelarm meteen krom... Het plaatje kan je makkelijk testen: leg hem op een glasplaat. Maar de schakelarm (de haakconstructie die de schakelklok draait) is praktisch niet te zien of er een afwijking in zit. Dat merk je dan pas als hij toch iets moeizaam schakelt... Probeer het dus te testen als de carterhelft er nog niet op zit, dat scheelt ergernis achteraf ;-)
Electrisch schema zit achterin het boekje.Met een vriend bezig aan een PBR.
Iemand toevallig een plattegrond van de electra haha(schema)
Heel gedoe met aansluiten.