Honda 900 Hornet topic!!!

ik ben zelf ook bezig met mijn hornet 900
full
 
Hey Jaap,

Ik had jouw Hornet ook al even bekeken... leuk werkje met zo'n balhoofd pen hè ;)

Maar met jouw configuratie rij :] ik niet zo gauw een weiland in 8-) of een bospad

Dit rijdt nog steeds als een Hornet, echter je kijkt een Mercedes Vito Bus rijder recht in de ogen als ik er naast sta...
 
hey,

vind het een gedurfde creatie, meeste mensen durven hun hornet echt niet om te bouwen op die manier, het resultaat mag er zeker wezen :Y .
voor in het weiland heb ik een xr 600, rijdt prima ;)
 
Hey,

Hierbij wil ik mijn XRF900 -2008 Bèta presenteren.. Op pagina 21 staat de onthulling van 2007.
De grootste wijzigingen : een KTM upsd voorvork ingekomen, 19" Triumph tiger voorwiel en Yamaha YZ achterwiel en een overnieuw gevouwen uitlaat op gekomen..

Het is nog een Bèta, ik wil nog de voetsteps veranderen en er komt nog een mooi voorspatbordje op wat de voorvork poten beschermt... Maar ik kon niet wachten om er weer op te gaan rijden...

Marko

PS de foto's zijn allemaal in 1280x900, maar het forum geeft aan als 640x480... Als je ze groot wil zien, eerst ff de foto opslaan dus ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


wow, ik vind hem dus echt wel gaaf :9

Ben benieuwd hoe dat nou rijd ?
 
Hoi Mensen,

Ik wil graag een hornet 900 kopen.
Nu heb ik gelezen dat het 2005 model beter geveerd is dan de oudere modellen.
Nu zijn er in 2005 2 verschillende uitvoeringen verkocht......

- MET 2 kleurig motorblok en gouden remklauwen

- en Zonder bevenstaand moois.....

Is het 2005 model zonder deze vernieuwingen ook uitgerust met het nieuwe veersysteem??

Ik heb me laten vertellen dat de oudere modellen op slecht wegdek als een dwijl over de weg gaan.....

Hoor graag jullie tips....
 
Hoi Mensen,

Ik wil graag een hornet 900 kopen.
Nu heb ik gelezen dat het 2005 model beter geveerd is dan de oudere modellen.
Nu zijn er in 2005 2 verschillende uitvoeringen verkocht......

- MET 2 kleurig motorblok en gouden remklauwen

- en Zonder bevenstaand moois.....

Is het 2005 model zonder deze vernieuwingen ook uitgerust met het nieuwe veersysteem??

Ik heb me laten vertellen dat de oudere modellen op slecht wegdek als een dwijl over de weg gaan.....

Hoor graag jullie tips....

Slecht wegdek vermijd ik zowieso, maar heb een 2002 en dat dwijlen valt heel erg mee.
 
Slecht wegdek vermijd ik zowieso, maar heb een 2002 en dat dwijlen valt heel erg mee.

Slecht wegdek vermijd ik zowieso, maar heb een 2002 en dat dwijlen valt heel erg mee.


Ha, die majoor! hoe staat het er mee? :W

@Robbel, volgens mij is alleen het model met de magnesium carterdeksels en de gouden remklauwen het nieuwe model.

Verwacht niet teveel van de zogenoemde 'instelbare' veren. het verschil met de originele is maar minimaal. Het geeft je een idee dat je alles ideaal kan instellen, maar het werkelijke stelbereik is beperkt.
Overigens zal je weinig japanse motorfietsen vinden die niet te slap zijn afgeveerd (al valt dat bij de 900 nog best mee).

Het zwabberen over slecht wegdek is zwaar overdreven, al is een veerupgrade om de machine een strak te krijgen wel aan te raden als je op een gevorderd sportief niveau de hornet wilt gebruiken.

De beste prijs/kwaliteit verhouding is het vervangen van de veren door progressieve Hyperpro exemplaren, het tilt het rijwielgedeelte naar een behoorlijk hoger niveau zonder dat het je de kop kost.

Ohja, dit topic is een beetje dood, alle horneteers 600's, en 900's verzamelen zich in het in het *Hornet Plaza 8* Eens een Horneteer, Altijd een Horneteer!

Geen verkeerde keuze trouwens, zo een hornet 900 O-)
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen bedankt voor jullie reacties...

Ik de keus is gemaakt, alleen nog een beetje speuren naar een mooie en voor een eerlijke prijs....

Ik meldt me als ik er een gekocht heb en tot die tijd hou ik jullie toppics wel bij.. geheheh

Greetz,..
 
Ha, die majoor! hoe staat het er mee? :W

@Robbel, volgens mij is alleen het model met de magnesium carterdeksels en de gouden remklauwen het nieuwe model.

Verwacht niet teveel van de zogenoemde 'instelbare' veren. het verschil met de originele is maar minimaal. Het geeft je een idee dat je alles ideaal kan instellen, maar het werkelijke stelbereik is beperkt.
Overigens zal je weinig japanse motorfietsen vinden die niet te slap zijn afgeveerd (al valt dat bij de 900 nog best mee).

Het zwabberen over slecht wegdek is zwaar overdreven, al is een veerupgrade om de machine een strak te krijgen wel aan te raden als je op een gevorderd sportief niveau de hornet wilt gebruiken.

De beste prijs/kwaliteit verhouding is het vervangen van de veren door progressieve Hyperpro exemplaren, het tilt het rijwielgedeelte naar een behoorlijk hoger niveau zonder dat het je de kop kost.

Ohja, dit topic is een beetje dood, alle horneteers 600's, en 900's verzamelen zich in het in het *Hornet Plaza 8* Eens een Horneteer, Altijd een Horneteer!

Geen verkeerde keuze trouwens, zo een hornet 900 O-)

He Bob! Alles goed? Lang geleden dat ik gepost heb op MF. Klein dochtertje, druk op werk.... Spreek je!
 
hoe is de verlichting van de originele koplamp va de cb900?

ik heb zo,n koplamp op mijn honda bros zitten maar ik vind het tegenvallen,ook met philips motovision.
hoort er misschien nog een kapje over het lampje,zoals soms bij heldere lampen van auto,s????
 
hoe is de verlichting van de originele koplamp va de cb900?

ik heb zo,n koplamp op mijn honda bros zitten maar ik vind het tegenvallen,ook met philips motovision.
hoort er misschien nog een kapje over het lampje,zoals soms bij heldere lampen van auto,s????

Nope, er zit geen kapje oid overheen.

Dat de koplamp van de Hornet tegen zou vallen hoor ik overigens voor het eerst?
 
mijn oude koplamp had echt een mooie straal op de weg maar deze schijnt alle kanten op en daarom is het niet echt lekker rijden snachts


vreemd, heb je niet toevallig de spiegel een slag gedraaid? Ik kan wel even langs rijden zodat je het lichtbeeld kan vergelijken?
 
ik ga er vanavond wel even naar kijken,als het niks word laat ik het je wel even weten.

ik ga er van uit dat het stadslichtje onder de normale lamp zit.
zoals bij mijn andere motoren
 
Laatst bewerkt:
Hoi, kan er iemand mij de originele veerinstelling geven voor een 2007 Hornet 900? Ik vind mijn hornet wat flauw achteraan...

Mijn huidige instelligen zijn;
bestuurder van 95 kg

veervoorspanning vooraan 2 streepjes uit
demping vooraan 360° uit

veervoorspanning achteraan op 3e positie
demping achteraan 360° uit

Deze instellingen stonden zo toen ik hem 2e hands kocht. Nu kan ik wel volop beginnen draaien aan al die instellingen, maar ik zou graag willen vertrekken vanuit de originele afstelling.


EDIT;
na een hele tijd experimenteren kom ik uit op deze afstelling;

veervoorspanning vooraan 3 streepjes uit
demping vooraan 1.75 slag uit

veervoorspanning achteraan op 5e positie
demping achteraan 1.75 slag uit
 
Laatst bewerkt:
Hoi, kan er iemand mij de originele veerinstelling geven voor een 2007 Hornet 900? Ik vind mijn hornet wat flauw achteraan...

Mijn huidige instelligen zijn;
bestuurder van 95 kg

veervoorspanning vooraan 2 streepjes uit
demping vooraan 360° uit

veervoorspanning achteraan op 3e positie
demping achteraan 360° uit

Deze instellingen stonden zo toen ik hem 2e hands kocht. Nu kan ik wel volop beginnen draaien aan al die instellingen, maar ik zou graag willen vertrekken vanuit de originele afstelling.


Ik zou het niet weten... Heb geen verstellingsmogelijkheden op mijn 900, misschien eens vragen in het hornet plaza? er zijn er wel die een nieuwere 900 hebben.

Ohja! Tocht in OverDIJKsel zoekt Horneteers 17mei
 
Hallo allemaal,

Vandaag dan de knoop ook maar doorgehakt en een prachtige 900 hornet
uit 2002 aangekocht. 10500 km gelopen, van eerste eigenaar gekocht.
Hoop er veel plezier mee te gaan beleven.



Een dag niet gegumt...........
 
Laatst bewerkt:
Dag mede Horneteers, ik heb net een blauwe hornet 900 '02 gekocht en hoop hier wat bij te leren. Er passeren hier mooie machientjes zeg! Als één van de tuners hier nog een originele tellerpartij heeft liggen zonder barsten of krassen dan heb ik hier wat euro's liggen :-D
 
Sinds twee weken werkt mijn rechter knipperlichten niet meer en is de zekering spontaan twee keer stuk gegaan.

Wanneer ik de zekering vervang doet de rest het allemaal weer, maar rechts doet het totaal niet.

Heb de schakelaar en lichten al gecontroleerd.

Weet iemand miss waar het aan kan liggen??

Thnx, gr


full
 
relais ? bedrading van en naar relais misschien ? Of ergens anders sluiting, zekering komt er niet voorniets uit
 
Morgen ga ik proefrijden op een Hornet 900 uit 2002. Iemand nog tips? Zijn er specifieke aandachtspunten bij een Hornet?
 
Morgen ga ik proefrijden op een Hornet 900 uit 2002. Iemand nog tips? Zijn er specifieke aandachtspunten bij een Hornet?

kan roestvorming op de onderkant van de kroonplaten zitten, een hele lichte vorm dan.
Maakt niks uit, hij rijd er niet minder door; kan ik je vertellen.

*Hornet Plaza 12* Horneteer in hart en nier !

Hier kan je meer vragen stellen, hier is het levendiger ;)

Suc6 morgen!

En graag wat foto's van morgen he? :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan