hornet_900
MF veteraan
ik ben zelf ook bezig met mijn hornet 900
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey,
Hierbij wil ik mijn XRF900 -2008 Bèta presenteren.. Op pagina 21 staat de onthulling van 2007.
De grootste wijzigingen : een KTM upsd voorvork ingekomen, 19" Triumph tiger voorwiel en Yamaha YZ achterwiel en een overnieuw gevouwen uitlaat op gekomen..
Het is nog een Bèta, ik wil nog de voetsteps veranderen en er komt nog een mooi voorspatbordje op wat de voorvork poten beschermt... Maar ik kon niet wachten om er weer op te gaan rijden...
Marko
PS de foto's zijn allemaal in 1280x900, maar het forum geeft aan als 640x480... Als je ze groot wil zien, eerst ff de foto opslaan dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoi Mensen,
Ik wil graag een hornet 900 kopen.
Nu heb ik gelezen dat het 2005 model beter geveerd is dan de oudere modellen.
Nu zijn er in 2005 2 verschillende uitvoeringen verkocht......
- MET 2 kleurig motorblok en gouden remklauwen
- en Zonder bevenstaand moois.....
Is het 2005 model zonder deze vernieuwingen ook uitgerust met het nieuwe veersysteem??
Ik heb me laten vertellen dat de oudere modellen op slecht wegdek als een dwijl over de weg gaan.....
Hoor graag jullie tips....
Slecht wegdek vermijd ik zowieso, maar heb een 2002 en dat dwijlen valt heel erg mee.
Slecht wegdek vermijd ik zowieso, maar heb een 2002 en dat dwijlen valt heel erg mee.
Ha, die majoor! hoe staat het er mee?
@Robbel, volgens mij is alleen het model met de magnesium carterdeksels en de gouden remklauwen het nieuwe model.
Verwacht niet teveel van de zogenoemde 'instelbare' veren. het verschil met de originele is maar minimaal. Het geeft je een idee dat je alles ideaal kan instellen, maar het werkelijke stelbereik is beperkt.
Overigens zal je weinig japanse motorfietsen vinden die niet te slap zijn afgeveerd (al valt dat bij de 900 nog best mee).
Het zwabberen over slecht wegdek is zwaar overdreven, al is een veerupgrade om de machine een strak te krijgen wel aan te raden als je op een gevorderd sportief niveau de hornet wilt gebruiken.
De beste prijs/kwaliteit verhouding is het vervangen van de veren door progressieve Hyperpro exemplaren, het tilt het rijwielgedeelte naar een behoorlijk hoger niveau zonder dat het je de kop kost.
Ohja, dit topic is een beetje dood, alle horneteers 600's, en 900's verzamelen zich in het in het *Hornet Plaza 8* Eens een Horneteer, Altijd een Horneteer!
Geen verkeerde keuze trouwens, zo een hornet 900
hoe is de verlichting van de originele koplamp va de cb900?
ik heb zo,n koplamp op mijn honda bros zitten maar ik vind het tegenvallen,ook met philips motovision.
hoort er misschien nog een kapje over het lampje,zoals soms bij heldere lampen van auto,s????
Nope, er zit geen kapje oid overheen.
Dat de koplamp van de Hornet tegen zou vallen hoor ik overigens voor het eerst?
mijn oude koplamp had echt een mooie straal op de weg maar deze schijnt alle kanten op en daarom is het niet echt lekker rijden snachts
ik ga er vanavond wel even naar kijken,als het niks word laat ik het je wel even weten.
ik ga er van uit dat het stadslichtje onder de normale lamp zit.
zoals bij mijn andere motoren
Hoi, kan er iemand mij de originele veerinstelling geven voor een 2007 Hornet 900? Ik vind mijn hornet wat flauw achteraan...
Mijn huidige instelligen zijn;
bestuurder van 95 kg
veervoorspanning vooraan 2 streepjes uit
demping vooraan 360° uit
veervoorspanning achteraan op 3e positie
demping achteraan 360° uit
Deze instellingen stonden zo toen ik hem 2e hands kocht. Nu kan ik wel volop beginnen draaien aan al die instellingen, maar ik zou graag willen vertrekken vanuit de originele afstelling.
Dag mede Horneteers, ik heb net een blauwe hornet 900 '02 gekocht en hoop hier wat bij te leren. Er passeren hier mooie machientjes zeg! Als één van de tuners hier nog een originele tellerpartij heeft liggen zonder barsten of krassen dan heb ik hier wat euro's liggen :-D
Morgen ga ik proefrijden op een Hornet 900 uit 2002. Iemand nog tips? Zijn er specifieke aandachtspunten bij een Hornet?