Ik lees van alles over prijsvergelijk met andere merken, maar wat misschien vergeten wordt is dat je bij Honda een jaar na aanschaf standaard 10% extra afschrijving krijgt in verband met het dumpen van de oude kleurtjes. Ik heb dat in 2009 ook meegemaakt met mijn Fireblade en ik was not amused.
De prijs kan dan nog wel, maar met de meer dan aannemelijke extra afschrijving, zou je dus wel voor een overjarig model moeten gaan.
Ook ik ben overigens een beetje teleurgesteld. Ik geloof niet dat de AT een opvolger gaat worden van mijn 800GS. Stuur het ding naar de weight watchers en ik ben mogelijk in de markt voor een overjarige AT.
De R1200GSA méér straatgericht dan de gewone GS ????
Hmmmmmmmmm ....
De 1200 GSA is nog zwaarder, zeker met een volle tank. Als je op de gewone GS spaakvelgen monteert snap ik 'm wel.De R1200GSA méér straatgericht dan de gewone GS ????
Hmmmmmmmmm ....
Verklaar je nader, of staat hier alleen een meningPure topicvervuiling die BMW's.
En niet te vergelijken met de AT.
Of deze Honda offroadwaardig is kan niemand hier nog zeggen natuurlijk.
Maar als je vind dat een aangepaste motor (zie de sponsoring aan het eind van het filmpje) die na een paar maal omvallen al z'n koplamp mag verliezen...
Als ze al in volgorde zouden staan, dan scheelt er iets ja. Maar zou de bedoeling niet zijn dat ze allemaal op dezelfde hoogte moeten staan, de KTM staat wel los van het lijstje wat lager gepositioneerd.
Volgens mij zouden ze dat lijstje best nog eens opsplitsen in twee groepen om dan een deftig onderscheid te kunnen maken.
ik zie geen KTM 990AdvR en die heeft echt wel iets meer veerweg dan de standaard 990 (265 vs 210) inmiddels weten we dat de Honda iets zwaarder dan hier vermeld is en kortere pootjes heeft
Het verklaart mijns inziens ook waarom de specs eigenlijk best een beetje (mochten?) tegenvallen
De Nederlandse prijs ok, maar deze kritiek gaat er bij mij nog steeds niet in...
Jullie zijn wel allemaal vol lof over de oude AT? Die ook +200kg droog weegt en slechts 60pk levert...
Blijkt dat deze 1000cc net zoveel pk's heeft als de andere 1000cc hoogpoters, en qua gewicht eigenlijk zo goed als hetzelfde is dan de KTM 1050 en zelfs lichter dan de (omwille van z'n lage prijs) geprezen Vstrom 1000....
Het zit bij de kenners blijkbaar hoog, ze hadden iets anders verwacht van hun icoon....
Bekijk het eens langs de andere kant.. kijk eens wat Yamaha heeft gedaan met de Superténéré...
Ik denk dat Honda dichter bij het origineel zit dan Yamaha, die eigenlijk gewoon tegen de R1200GS wil conccureren.
Honda doet tenminste nog een poging met z'n 21"-18" wielset en lichter gewicht dan de toerbuffels...
De Nederlandse prijs ok, maar deze kritiek gaat er bij mij nog steeds niet in...
Jullie zijn wel allemaal vol lof over de oude AT? Die ook +200kg droog weegt en slechts 60pk levert...
......
De AT is een icoon, dit is gewoon een niet onderscheidende allroad a la v-strom, een one-of-many.
.
@allan
Ik ben het met je eens dat de nieuwe AT dichter bij het origineel zit dan de mislukte GS copy paste van Yamaha - echter ik vind ook dat een nieuwe AT wel nieuwe maatstaven had mogen zetten met oa. een drooggewicht van min. 10% onder dat van de oude. Méér vermogen had met slechts het toevoegen van injectie en wat 2015 motortechniek een koud kunstje geweest. Ik had idd méér van Honda verwacht.
Maar als ik dan denk aan de vele, steile en stenige pistes die ik in Zuid-Frankrijk vrij moeiteloos met mijn 140 kg wegende KTM 690 Enduro afhobbel, dan schrikken die + 200 kg van de AT me toch weer af...