Honda cb 1000 sc30 gaat niet meer naar zijn 1e versnelling.?

Ferretje

Rookie
24 nov 2020
19
11
Beste leden,
Motorfiets wil niet meer in zijn 1e versnelling geraken en krijg hem ook niet meer in zijn neutraal tussen de 1en2e vesrnelling.
Koppeling is wel goed kan gewoon ín een andere versnellngen stilstaan via de koppeling.
Op de bok gezet en door mijn versnellingen gegaan maar hij wil niet meer in zijn 1e versnelling gaan.
Heeft iemand een idee?
 
Een van de schakelvorken krom denk ik.

DCAAEF3B-37B6-4475-AFCC-E25BD82F521D.jpeg
 
Bedankt voor je reactie,
Ik heb het probleem al gevonden hoor.!
De fiets heb ik net klaar na een grote beurt.
Tank en delen opnieuw opgefrist de carbs ultrasoon gereinigd en synchroon afgesteld.
Nieuw wielrubbers enz.
Motor start en loopt echt als een zonnetje.
Probleem was tot mij grote verbazing dat hij niet meer in zijn 1e versnelling ging en vrijstand.
Toch maar eens gekeken wat hij zou doen als ik een stukje rijd kan zijn dat sommige motoren bij stilstand niet goed schakelen maar dat je beter even de weg op kan gaan.
En wat denk je?????
😁😂😂😂
De versnellingen waren ineens 1 naar boven en de rest naar beneden😂😂😂😜
Zo zie je maar..!
Veel snap ik wel kwa sleutelwerk maar dat je toch vaak moet kijken naar de meest simpele oplossing.
Dus een mooie les weer.. 🫣😎👍
 
Bedankt voor je reactie,
Ik heb het probleem al gevonden hoor.!
De fiets heb ik net klaar na een grote beurt.
Tank en delen opnieuw opgefrist de carbs ultrasoon gereinigd en synchroon afgesteld.
Nieuw wielrubbers enz.
Motor start en loopt echt als een zonnetje.
Probleem was tot mij grote verbazing dat hij niet meer in zijn 1e versnelling ging en vrijstand.
Toch maar eens gekeken wat hij zou doen als ik een stukje rijd kan zijn dat sommige motoren bij stilstand niet goed schakelen maar dat je beter even de weg op kan gaan.
En wat denk je?????
😁😂😂😂
De versnellingen waren ineens 1 naar boven en de rest naar beneden😂😂😂😜
Zo zie je maar..!
Veel snap ik wel kwa sleutelwerk maar dat je toch vaak moet kijken naar de meest simpele oplossing.
Dus een mooie les weer.. 🫣😎👍
Deze had ik niet aan zie komen!
Met een ietwat grijns om m'n gezicht (... hij was een beetje dom...) lees ik je bericht.



En ik waardeer het dat je je foutje toegeeft. EN (!!!) dat je de oplossing hier met ons deelt!

Veel lekkere motorkilometers maken dan nu maar weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan