Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
11.502
4
Achterhook
Klopt,ik ga ook kuiploos door het leven en kan cruisen met 140km/uur nu,ik het begin dacht ik er met 120 al af te vliegen. :')

Cindy ook weer terug zie ik :)

11 jun 2016
28
0
44
Maastricht
Voor de geïnteresseerden: afgelopen week Rustyco gebruikt voor verroeste boutjes en ophangbeugels - werkt prima! Zie de roest op de boutjes van de remschijf voor en de ophanging van de uitlaat (foto op pag 1 in dit topic); nagenoeg verdwenen.

zundapp518

Die hard MF'er
29 jul 2012
696
0
29
breda
Ik ben driftig op zoek naar een sevenfifty om compleet om te bouwen. Nu tref ik ze in diverse prijsklassen met diverse kilometerstanden, tussen de 500 en de 3000 euro.

Hoe doen deze blokken het doorgaans, zijn het kilometervreters die over de 100.000 gaan of juist niet?

Wie weet mij te vertellen of er een enkele buis onder de tank doorloopt of meerdere? (bij modellen vanaf 1991)

Ik dank u zeer!

LePensZeur

Captain Crunch
28 okt 2004
10.873
25
44
Ede (Gelderland)
Bezoek Site
alle modellen zijn hetzelfde , tenminste 1992 tm 2002/3 , toen is het gestopt meen ik.
er zit 1 buis over het motorblok waar de tank op ligt en 'klemt' :

http://images.cmsnl.com/img/partsli...aliakph-frame-body_bigecw3m11f__2800_95c9.gif

blokken kunnen prima een ton aan, de ketting in het motorblok wil wel eens gaan klapperen, danwel het spanningsmechanisme.
iemand heeft dat in het vorige topic zelf verholpen, moet je maar even zoeken ;)

hmolenaar32

Die hard MF'er
5 aug 2009
660
1
47
Ridderkerk
Ik ben driftig op zoek naar een sevenfifty om compleet om te bouwen. Nu tref ik ze in diverse prijsklassen met diverse kilometerstanden, tussen de 500 en de 3000 euro.

Hoe doen deze blokken het doorgaans, zijn het kilometervreters die over de 100.000 gaan of juist niet?

Wie weet mij te vertellen of er een enkele buis onder de tank doorloopt of meerdere? (bij modellen vanaf 1991)

Ik dank u zeer!
En ze zijn standaard zo mooi :-) tenminste die van mij dan .....

borisz

"In de moele"
18 dec 2009
3.682
36
50
Leeuwarden

Ik dank u zeer!
Je hebt een PB!

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
11.502
4
Achterhook
Vandaag de SF opgehokt voor een aantal maanden,nog ff een ritje gemaakt,tank afgevuld met euro98 en de accu eruit(motor eerst nog ff gewassen uiteraard ivm pekel.
Is voor het eerst dat ik zolang doorgereden heb,normaal gaat ie eind oktober al onder zeil.

zundapp518

Die hard MF'er
29 jul 2012
696
0
29
breda
Na mijn berichtje vorige keer heb ik daadwerkelijk een Cb aangeschaft. Deze is volledig geslacht en wordt nu opgebouwd tot scrambler, ik zal binnenkort een update plaatsen van de vorderingen voor diegene die benieuwd zijn.
Dit was hem voor de slacht.

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
11.502
4
Achterhook
Hmm,jammer dat je 'm gaat mishandelen,ziet er nog goed uit.
Was er geen SF in slechte staat voorhanden?

Ben trouwens wel benieuwd naar het eindresultaat.

zundapp518

Die hard MF'er
29 jul 2012
696
0
29
breda

Nee helaas niet, ik had liever ook een slechtere geslacht. Maar na 3 maanden rondkijken was dit de beste deal die ik kon maken voor het geld vs toestand van de motor.

Ik houd van deze motor ook wat onderdelen over, mocht er interesse zijn!

Onderdelen Honda CB Sevenfifty 1994

hmolenaar32

Die hard MF'er
5 aug 2009
660
1
47
Ridderkerk
Ik heb de vraag wel eens eerder gesteld maar wellicht was iedereen toen aan het kerst eten :-)
Ik zou graag een chromen voorspatbord hebben op de CB sevenfifty, iemand een idee of die van een nighthawk past op de voorvork ? of andere alternatieven.
Thanks alvast.

zundapp518

Die hard MF'er
29 jul 2012
696
0
29
breda

Een voordeel, de lakset is naar een schademotor gegaan welke daarmee in ere is hersteld, dus er gaat geen CB echt verloren ;)

Ik heb nu nog een achterspatbord, voorvork (met velg, remmerij en kroonplaat) en een zadelhandvat over. Het spatbord en het handvat hoeft bijna niks te kosten.

LePensZeur

Captain Crunch
28 okt 2004
10.873
25
44
Ede (Gelderland)
Bezoek Site
Ik heb de vraag wel eens eerder gesteld maar wellicht was iedereen toen aan het kerst eten :-)
Ik zou graag een chromen voorspatbord hebben op de CB sevenfifty, iemand een idee of die van een nighthawk past op de voorvork ? of andere alternatieven.
Thanks alvast.
ik heb het wel gelezen hoor, maar heb er eerlijk gezegd geen idee van :)
handigst is om de boel op te meten bij de nighthawk, zou eerder in het nighthawk topic de vraag neerleggen of ze de afmetingen kunnen opmeten en doorgeven, kan je aan de hand daarvan vergelijken met die vd sf.

als je daar de afmetingen niet van hebt had je de voorgaande 23 sf's niet moeten verkopen zonder te meten ;)

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
11.502
4
Achterhook
ik heb het wel gelezen hoor, maar heb er eerlijk gezegd geen idee van :)
handigst is om de boel op te meten bij de nighthawk, zou eerder in het nighthawk topic de vraag neerleggen of ze de afmetingen kunnen opmeten en doorgeven, kan je aan de hand daarvan vergelijken met die vd sf.

als je daar de afmetingen niet van hebt had je de voorgaande 23 sf's niet moeten verkopen zonder te meten ;)
Nu overdrijf je,22 :+

LePensZeur

Captain Crunch
28 okt 2004
10.873
25
44
Ede (Gelderland)
Bezoek Site
ja inderdaad , het klonk alsof je dat spatbord zocht wat op de foto op een oude gezet was, maar die kreeg de retro look van het oude model.
Wel mooi hoor.

beter als al dat gerat en gebob, maar smaken verschillen.