Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Het is tijd om youngtimer uitlaten 😉
20200711_190135.jpg
 
Te koop: Nieuwe teller voor Honda CB 750 K1 Four
Product nummer: 37230300623

Nieuwprijs €906, alleen nergens meer te verkrijgen.
Bieden vanaf €450

Teller is slechts uit doos geweest voor het maken van foto's

Standplaats: Wezep
 

Bijlagen

  • IMG-20200826-WA0007.jpg
    IMG-20200826-WA0007.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20200826-WA0009.jpg
    IMG-20200826-WA0009.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20200826-WA0008.jpg
    IMG-20200826-WA0008.jpg
    58 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20200826-WA0006.jpg
    IMG-20200826-WA0006.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 6
Nou....Dit is natuurlijk een best oud topic maar ik besloot toch ook maar eens van me te laten horen,

Ik ben Japie(/aka. Iaccaloco/vespafreak), 44 lentes jong en ik ben al best een flinke poos 'lid' van MF, vind sleutelen (aan vanalles & nogwat!) 't allermooiste wat er is, maar had geen eigen fiets of motorrijbewijs.........
sad.gif
bloos.gif


MAAR! Daar is dus sinds dit jaar verandering in gekomen, ik ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een CB SevenFifty uit '93....(En 't roze motor-papiertje inmiddels ook!)

M'n eerste 'echte' motorfiets!

Hieronder een foto van 5min. nadat ik 'm binnenhad:
cbfirstpix01.jpg


Hier dus nog met z'n originele ronde koplamp/spiegels/knipperbollen etc.

Ik heb een hekel aan grote ronde koplampen dus ik vond echt dat 't anders moest!

Hieronder een foto van hoe ie er nu zo ongeveer bij staat:
remleidingenklaar.jpg

De onderstaande foto is wat ouder dan die hierboven, hier zitten de RVS voorremleidingen er net op maar kun je de koplampies beter zien:
avond.jpg

Ik heb er o.a. het volgende aan/mee gedaan:
* RVS remleidingen 'rondom' gemonteerd,
* Dubbele ronde koplampen met nieuwe alu lamporen en LED-bollen,
* Ledjes in cockpit & achtericht geplaatst,
* Mini-LED-knipperlichten gemonteerd,
* Achterlichtglas 'ingekort',
* Beugels onder achterkap erafgeslepen,
* Nieuw beugeltje gemaakt voor de dubbele tuuters,
* Nieuwe klepdekselpakking gemonteerd,
* Remmerij vóór gereviseerd en nwe. blokken eringezet, enz...
* Rembout met ingeb. remlichtsensor geplaatst,
* Kleine ALU spiegelset gemonteerd,
* Rempotdeksel met CB750 logo geplaatst,
* Ehmmmm.....
weetniet.gif
Kweeniemeer ff!

Hij wordt iig nog verder opgeleukt/verbouwd, er zijn nog wat leuke spulletjes naar me onderweg en ik wil er eigenlijk ook nog een mooi sportdempertje onderhangen....

En een dikke USD-vork.....En...En....Enzovoort..........
duivel.gif
Ideetjes en plannetjes zijn d'r genoeg duss we'll see....!


Ik ben er in elk geval heeeuul erg blij mee en vind 't halen van m'n motorrijbewijs 1 van m'n beste ideeën sinds jááren!
rock.gif

Ben benieuwd wat jullie van m'n brommert vinden en....

Als het mag(en jullie 't ook willen?!) kan ik zo nu en dan weleens wat nieuwe foto's plaatsen en jullie een beetje op de hoogte houden?!

Grtz,
jP!
thumbsup.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn originele tank eindelijk laten coaten en weer gewisseld, dus ik heb nu een tank voor de CB sevenfifty beschikbaar.
Ik had deze in gebruik als tijdelijke tank, zag en ziet er niet uit, maar deed wat hij moest doen.
De lak is slecht maar geen deuken of dergelijke.
 

Bijlagen

  • 0CDF0B4C-5C40-49A2-A0DC-6785B7F52E27.jpeg
    0CDF0B4C-5C40-49A2-A0DC-6785B7F52E27.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 5
  • C2C6EDAC-B51F-44C1-ABFD-3E40BB5E0DB1.jpeg
    C2C6EDAC-B51F-44C1-ABFD-3E40BB5E0DB1.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 6
  • CEE0621C-5DFB-47E5-AEA9-56AEF6C0DE7A.jpeg
    CEE0621C-5DFB-47E5-AEA9-56AEF6C0DE7A.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 5
  • C32F102D-C893-45C2-A406-7915DEE4E1B4.jpeg
    C32F102D-C893-45C2-A406-7915DEE4E1B4.jpeg
    2 MB · Weergaven: 5
Oeps, even reageren op dit draadje.

TS mag mijn foto en naam verwijderen. Ik rij al een tijdje op een ST 1300.:)
 
Beetje stil hier, maar ik meld me toch maar even. Ik had een virago uit 1992 te koop staan voor 1000 euro en er nam iemand contact op met een voorstel om te ruilen met een seven fifty. Dat leek me geen slecht idee dus ik ben nu in het bezit van een seven fifty uit 1995. Er zit wel wat werk aan, kapjes zitten met tywraps vast en de rvs uitlaat is deels zwart gespoten. Ik vind de laser uitlaat ook te luid en de tank is bovenop meer roze dan rood.
Hij loopt niet helemaal lekker in het midden gebied, ik denk dat de carburateurs een beetje liefde nodig hebben, dus deze week even alles uit elkaar halen en een revisiesetje erin doen en evt andere sproeiers.
Dus to do:
- carburateurs
- tank(spuiten, wrappen of vervangen)
- uitlaat
Maar dan is het wel een nette cb.

20201122_161144.jpg
 
Bij mij zit de bovenkant van de zijkapjes ook vast met tyraps, al zo lang als ik de motor heb, schijnt een zwak ontwerp te zijn dat de originele clips. (nooit gezien dus) beetje zwakjes zijn.

Ik heb altijd een bundeltje kleine tyraps onder het zadel liggen. Die kan ik met verwijderen van het zijkapje simpel breken met de hand en dan weer een nieuwe zetten.

db
 
Van mijn linkerkappie was ook het bev.puntje afgebroken...
Dit heb ik weer kunnen herstellen met een stukje kunststofplaat en m'n hete lijmpistool, zit weer als een huis en ik ben iig. van die tie-wraps af!(& @ Pindakaas, leuke fiets hoor! Veel plezier ervan!)
 
Ik heb op marktplaats een goede set kapjes gevonden en die komen vandaag binnen. Het kapje zit een heel klein beetje scheef, dat stoort me dan mateloos, dus ik dacht gelijk vervangen die handel.
Ik weet niet of er puristen zijn die ik nu kwets(die moeten nu dus maar even stoppen met lezen) . Ik heb de rare gewoonte om caferacers te bouwen, nu ben ik al met 2 motoren bezig, dus de cb blijft nog even origineel. Maar als die klaar zijn denk ik dat hij omgebouwd gaat worden,maar daar ben ik dan wel een jaartje mee bezig.
Even showen: dit was het vorige project van een cx500.
20191110_225841.jpg
 
Als je een purist bent moet je inmiddels geen sevenfifty meer kopen. Deze motoren worden bij het leven verslepen naar caferacers. ;)

Wat ik dan niet snap is dat je nu dus kapjes koopt zodat ze recht zitten en ze dus over een jaartje weer weg gaat doen. :)

db
 
Als je een purist bent moet je inmiddels geen sevenfifty meer kopen. Deze motoren worden bij het leven verslepen naar caferacers. ;)

Wat ik dan niet snap is dat je nu dus kapjes koopt zodat ze recht zitten en ze dus over een jaartje weer weg gaat doen. :)

db
Omdat ik die kapjes toch wel weer kwijt raak voor een paar tientjes, blijkbaar gaan ze regelmatig kapot dus een goede set zal wel iets opleveren.
 
Hmm....
Ik ben zelf ook een ver/bouwer die niets origineel laat maar.....

Hou zelf hélemáál niet van CaféRacers, maar dat is natuurlijk persoonlijk....

Die CX heb je leuk verbouwd, ik vind vooral die mono-vering en je USD-tje erg tof...

Zo'n USD zet ik miss. zelf ook nog weleens in m'n fiets als ik er eentje voor weinig kan vinden...

Maar keep up the good works mate! ;)
 
Ik vind een Sevenfifty een erg ondergewaardeerde motor bij het motorpubliek. Hij is soepel, heeft voldoende power en rijdt heerlijk. Daarnaast is het gewoon een zeer mooi en sierlijk ontwerp met een mooie lijn. Meestal gaat minimaal 1 van die dingen verloren door het verbouwen. Maargoed, de basis is erg goed dus logisch dat er zo veel worden verbouwd :9

Trouwens wel een hele verbetering t.o.v. een virago denk ik
 
Ik heb Seven Fifty altijd leuk gevonden, het uiterlijk, de kwaliteit en de eenvoud hebben de naam van een klassieker verdiend.
In de jaren 90 kon ik deze fiets niet betalen, dus ik heb het nu gedaan en ik heb er helemaal geen spijt van.
Helaas worden Seven Fifty door hun structuur omgebouwd tot caféracers en verdwijnen ze langzaam uit het dagelijks leven.
In de toekomst zullen ze zeker marktwaarde krijgen omdat ze er gewoon niet zullen zijn.
Ik besloot de mijne te herstellen en hem zo origineel mogelijk te houden. Natuurlijk zullen sommige dingen worden verbeterd, aangezien de Seven Fifty geen perfecte fiets is, maar de algemene omtrek zal origineel zijn.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, bezoek dan mijn YouTube-kanaal waar alles wordt gedocumenteerd in de vorm van een video.


 
Ik vind een Sevenfifty een erg ondergewaardeerde motor bij het motorpubliek. Hij is soepel, heeft voldoende power en rijdt heerlijk. Daarnaast is het gewoon een zeer mooi en sierlijk ontwerp met een mooie lijn. Meestal gaat minimaal 1 van die dingen verloren door het verbouwen. Maargoed, de basis is erg goed dus logisch dat er zo veel worden verbouwd :9

Trouwens wel een hele verbetering t.o.v. een virago denk ik
Ik heb een paar dagen ol de virago rond gereden, maar ik vond het helemaal niks. De cb is veel meer mijn stijl. De vering is wel stugger dan ik gewend ben van de aprilia, maar de zithouding ia wel erg prettig, geen druk meer op mijn polsen.
 
Ik heb Seven Fifty altijd leuk gevonden, het uiterlijk, de kwaliteit en de eenvoud hebben de naam van een klassieker verdiend.
In de jaren 90 kon ik deze fiets niet betalen, dus ik heb het nu gedaan en ik heb er helemaal geen spijt van.
Helaas worden Seven Fifty door hun structuur omgebouwd tot caféracers en verdwijnen ze langzaam uit het dagelijks leven.
In de toekomst zullen ze zeker marktwaarde krijgen omdat ze er gewoon niet zullen zijn.
Ik besloot de mijne te herstellen en hem zo origineel mogelijk te houden. Natuurlijk zullen sommige dingen worden verbeterd, aangezien de Seven Fifty geen perfecte fiets is, maar de algemene omtrek zal origineel zijn.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, bezoek dan mijn YouTube-kanaal waar alles wordt gedocumenteerd in de vorm van een video.


Leuke filmpjes, ik ben benieuwd hoe je de rest aan gaat pakken.
 
Vraagje

dichting nr 4 op de foto begint bij mij te zweten (of is dat al even aan't doen)...
loshalen van de kop lijkt niet zo moeilijk, maar hoe moet die dichting gemonteerd worden?
moet daar nog vloeibare pakking tussen? of gewoon droog?

honda-cb750f2-seven-fifty-1992-n-germanykph-50p-cylinder-head-cover_bigecw3m11e__0100_97a4.gif
 
waarschijnlijk lekt het omdat de rubberen pakking hard is geworden, de nieuwe wordt altijd droog geïnstalleerd, verwijder de oude pakking en maak alles goed schoon
 
Soms staat er in een wphb dat er wat vloeibare pakking bij de maantjes gebruikt moet worden.

Ik weet eigenlijk niet of dat bij de SF nodig is.

Ikzelf gebruik ook wel eens vloeibare pakking om er voor te zorgen dat de pakking niet uit het deksel valt tijdens het plaatsen.

db
 
Ik zou het niet doen. Gewoon goed schoonmaken (evt. zeer licht opschuren met bijv. schuursponsje), ontvetten en nieuwe pakking monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan