Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Highsider Victory evo barend spiegels heb ik er op zitten.
Heeft zelfs E-keur. En ik zie meer dan in de originele spiegels.
 
Dus nu rij je zonder PC? Hoe rijdt dat? Er zijn enorm wisselende verhalen van mensen die een decat doen en het prima vinden zonder een PC. Maar ook mensen die zeggen dat hij niet zo mooi loopt en toch een PC monteren.
Ja, op dit moment wordt gereden zonder PC en ervaar zelf eigenlijk geen problemen. Aangezien er een nieuwe luchtfilter komt en er hierdoor wordt gespeeld met het mengsel, lijkt het mij verstandig om een PC aan te schaffen waarna deze vervolgens op een Tovami testbank hier in de regio wordt afgesteld *D
 
Goedemiddag,

Welke banden hebben jullie op je CB1000? Ik moet een nieuwe band en zie door de bomen het bos niet meer 🤣. Ik zit te denken aan de Michelin Pilot Power 2CT of hebben jullie andere tips?
 
Goedemiddag,

Welke banden hebben jullie op je CB1000? Ik moet een nieuwe band en zie door de bomen het bos niet meer 🤣. Ik zit te denken aan de Michelin Pilot Power 2CT of hebben jullie andere tips?
Ik heb Metzeler Roadtec 01 SE’s op dit moment. Bevallen prima, nog geen enkel moment van onzekerheid gevoeld. Nu, na pakweg 4000km, ook nog lang niet veel slijtage. Erg tevreden mee, wel relatief rustige rijstijl. Wel erg subjectief, bandenkeuze. Heb ze zelf gekozen omwille van ’t hoog eindigen in de vele tests van diverse bladen/websites.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welke banden hebben jullie op je CB1000? Ik moet een nieuwe band en zie door de bomen het bos niet meer 🤣. Ik zit te denken aan de Michelin Pilot Power 2CT of hebben jullie andere tips?
Michelin power 5, genoeg grip en ik rij flink door. Motor heeft maar 125 pk, 2ct leek mij weer iets teveel van het goede, en nat schijnen de power 5 ook erg goed te zijn, je weet het tenslotte nooit als je een weekje weg bent.
 
Heb ervaring met pilot power 2ct, conti Rosd attack 3 en Bridgestone S22.

Mpp 2ct.
Gord in de regen, lekker snel insturen, misschien zullen sommigen dit zenuwachtig vinden. Ruim voldoende grip in snelle bochten. 5000km meegegaan aan het eind behoorlijk gecupt.


Conti Road Atack 3,
Sporttour-band.
Veel grip in snelle bochten net zo veel als mpp 2ct. Sturen minder snel in korte bochten als mpp. Je moet in haarspelden ronder rijden. Bijna niet in de regen gereden met deze banden. Maar hoor daar goede berichten over.
7000 km meegegaan, totaal niet gecupt.

Bridgestone S22.
Nu 2500 km mee gereden. Verwacht de 5000km te halen.
Stuur fijn in, minder snel dan mpp, maar sneller als RA3. Ik kan in haarspelden net als met de mpp's scherper insturen en dan vol op het gas. Stuur heel gelijkmatig in tot aan het eind van de band. Veel grip in snelle bochten.
Geweldig in de regen, nog nooit meer vertrouwen in de regen gehad als met deze band. Hij begint nu wel iets te cuppen.

Rijstijl : gebruik de hele band. In de bergen zitten er rillen op de zijkant.
Ga vol accelerend de bocht uit.
 
Toen de 2ct nog wat actueler was werd deze op circuitdag weleens gebruikt als een verkapte regenband om iig te kunnen rijden. Niet door de echt snelle mannen, maar toch. Prima dan dus. Rondetijden op Assen onder de 2 minuten zijn ook met deze band op leeftijd mogelijk.
Enige nadeel van deze band is dat hij tricky is zodra hij erg warm wordt, al lijkt mij dat op straat niet van toepassing. Er zijn betere banden op de markt, maar die zijn dan ook duurder. De techniek staat niet stil. In mijn ogen maakt dat niet uit en is deze band prima voor straatgebruik.
 
Ik heb recent een Honda CB1000R (2011, 19k km) gehaald na het in de kreukels rijden van mijn Z1000. Ik had online gelezen dat deze +/- 250-280km per tank haalde, maar ik zit zelf na 150km al op 1 resterend streepje op de brandstofmeter. Is dit normaal met een volledig akra systeem zonder cat?

Screenshot_2022-04-14-18-28-00-704_com.whatsapp.jpg
 
Ik heb recent een Honda CB1000R (2011, 19k km) gehaald na het in de kreukels rijden van mijn Z1000. Ik had online gelezen dat deze +/- 250-280km per tank haalde, maar ik zit zelf na 150km al op 1 resterend streepje op de brandstofmeter. Is dit normaal met een volledig akra systeem zonder cat?

Bekijk bijlage 1754664
Ik had 'm laatst op 230km staan met nog 1 niet knipperend streepje, maar ik moet eerlijk bekennen dat daar wel veel woon-werk km's bij zaten. Bij sportief gebruik kan ie wel flink harder drinken.
Heb trouwens een Leovince GP Pro demper met katvervanger.
 
Ik heb recent een Honda CB1000R (2011, 19k km) gehaald na het in de kreukels rijden van mijn Z1000. Ik had online gelezen dat deze +/- 250-280km per tank haalde, maar ik zit zelf na 150km al op 1 resterend streepje op de brandstofmeter. Is dit normaal met een volledig akra systeem zonder cat?

Bekijk bijlage 1754664
had dat ook na +- 150 km dat er nog maar 1 streepje was. Ik snel tanken en kon net 11 liter in dus zat nog 6 liter in de tank dus was niet perse zo snel nodig. Zodra het laatste streepje begint te knipperen heb je nog 4 liter reserve. Mijne is helemaal standaard en zal ik opletten hoeveel ik op een tank kan rijden.
 
Het is een 'nerveuze' meter inderdaad. Ik heb achter een Harley door het zwarte woud al helaas een keer bijna 300km op een tank gehaald, dat is ook kut;)
 
Ik heb recent een Honda CB1000R (2011, 19k km) gehaald na het in de kreukels rijden van mijn Z1000. Ik had online gelezen dat deze +/- 250-280km per tank haalde, maar ik zit zelf na 150km al op 1 resterend streepje op de brandstofmeter. Is dit normaal met een volledig akra systeem zonder cat?

Bekijk bijlage 1754664
Ik haal in Duitsland 240 km als ik aan het vegen ben.
Wel met kat.
Ik houdt aan dat ik iets voor 200 km ga tanken.
 
Laatst bewerkt:
Er ging vanavond bij het tanken 12.5 liter in, de teller stond toen op 168km. Komt dus neer op 13.5km/L
(De tank was uiteraard helemaal vol toen ik de tripteller gereset had)
Een verbruik van één op dertien is stevig maar vrij normaal, er is wel wat aan te doen. Toen ik die van mij kocht deed hij dat ook, na enige aanpassingen welke ik nooit meer terugverdien dus daar heb ik het niet voor gedaan, haal ik zeventien kilometer op een liter benzine.
 
Hoi mensen, ff een vraagje aan jullie ik ben op zoek naar een CB1000R voor mijn zoon. Nu is dat niet echt moeilijk want er staan er gelukkig genoeg te koop. We hebben een hele fijne gezien bij een BOVAG bedrijf. Nu heb ik een vraag betreft de kleur. Volgens de verkoper is die origineel maar bij mijn weten is bouwjaar 2009 niet geleverd in matzwart maar alleen in glimmend of vergis ik mij daar in. Verneem graag een reactie van jullie. Alvast bedankt, met groet,
 
Hoi mensen, ff een vraagje aan jullie ik ben op zoek naar een CB1000R voor mijn zoon. Nu is dat niet echt moeilijk want er staan er gelukkig genoeg te koop. We hebben een hele fijne gezien bij een BOVAG bedrijf. Nu heb ik een vraag betreft de kleur. Volgens de verkoper is die origineel maar bij mijn weten is bouwjaar 2009 niet geleverd in matzwart maar alleen in glimmend of vergis ik mij daar in. Verneem graag een reactie van jullie. Alvast bedankt, met groet,
Volgens mij inderdaad ook niet. Volgens deze website of deze website alleen in 't zwart, wit, grijs en beige/olijf(groen).
De beige/olijf(groen) is wel in het mat uitgebracht "Matt Vanguard Beige Metallic".
 
Er waren hier toch mensen die zadeltassen hadden voor de CB. Te koop of te leen eventueel? Nooit gedacht nodig te hebben, ga een weekje naar de Dolomieten volgende maand, en nu gaat mijn dochter ineens mee achterop 😁
 
9B56689D-E802-4FC8-BFCE-AA813FEEB2F9.jpeg




Best wel veel rood wit blauw bedenk ik me nu ineens.
En dan bedekken m’n koffers ook nog eens een deel dat rood is.
Ik heb ze er bijna altijd op eigenlijk die koffers. Erg handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan