Honda CB1300 Superfour

1e ritje :] van 2021. Lekker weer hoor.
20210221_151847.jpg
 
Voor alle deskundige hier heb ik een vraag.
Mijn motor staat al enkele dagen netjes rechtop in de klem. Maar er hangt een groene druppel aan het frame. Als ik verder kijk zie ik een gaatje waar de groene vloeistof (koelvloeistof) uit lijkt te komen. Zie foto!

Wie weet waar dat gaatje voor is en of het normaal is dat daar koelvloeistof uit blijft komen?

De vlek wordt steeds groter onder mijn motor. Ik zie het niet stromen, dus het gaat waarschijnlijk rustig aan.

Help help!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210316-154839_Video Player.jpg
    Screenshot_20210316-154839_Video Player.jpg
    178,3 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Voor alle deskundige hier heb ik een vraag.
Mijn motor staat al enkele dagen netjes rechtop in de klem. Maar er hangt een groene druppel aan het frame. Als ik verder kijk zie ik een gaatje waar de groene vloeistof (koelvloeistof) uit lijkt te komen. Zie foto!

Wie weet waar dat gaat voor is en of het normaal is dat daar koelvloeistof uit blijft komen?

De vlek wordt steeds groter onder mijn motor. Ik zie het niet stromen, dus het gaat waarschijnlijk rustig aan.

Help help!
Dit lijkt op een druppeltje koelvloeistof,..
Probeer even te traceren van onder naar boven waar de lekkage sporen naar toe gaan.
 
CB1300 2021 + Nieuwe Opties

Quickshifter (Up/Down)

quickshifter.jpg


Ride Modes (Standaard, Sport en Regen)

Ridingmode.jpg


TBW (Throttle by Wire) en Cruise Control)

TBW.jpg
 
Voor alle deskundige hier heb ik een vraag.
Mijn motor staat al enkele dagen netjes rechtop in de klem. Maar er hangt een groene druppel aan het frame. Als ik verder kijk zie ik een gaatje waar de groene vloeistof (koelvloeistof) uit lijkt te komen. Zie foto!

Wie weet waar dat gaatje voor is en of het normaal is dat daar koelvloeistof uit blijft komen?

De vlek wordt steeds groter onder mijn motor. Ik zie het niet stromen, dus het gaat waarschijnlijk rustig aan.

Help help!
Kan je nog een foto maken met een iets groter overzicht van het gedeeltje waar de druppel zit. Kan zo ff niet voor me halen waar het precies zit op het blok. Maar dat ie koelvloeistof lekt is wel zeker. En nee dat hoort niet.
 
Bij deze.
Ik kan nog steeds niet plaatsen waar dat gat voor bedoeld is en waarom daar koelvloeistof uit lijkt te lekken.
De druppel lijkt uit dat gaatje te komen, bovenin op de rechtse foto. Dan lijkt er een lijn te lopen naar de druppel linksonder en daar valt de druppel op het frame en komt deze onder aan het frame te hangen.
 

Bijlagen

  • 20201209_132056.jpg
    20201209_132056.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20210318-225033_Video Player.jpg
    Screenshot_20210318-225033_Video Player.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 16
Bij deze.
Ik kan nog steeds niet plaatsen waar dat gat voor bedoeld is en waarom daar koelvloeistof uit lijkt te lekken.
De druppel lijkt uit dat gaatje te komen, bovenin op de rechtse foto. Dan lijkt er een lijn te lopen naar de druppel linksonder en daar valt de druppel op het frame en komt deze onder aan het frame te hangen.
Tandwielkap verwijderen, 5 minuten werk. Even verder kijken maar ik vermoed dat de grote O-ring in de waterpomp lekt. Dat gaatje is een drain zodat het weg kan. lastige is dat de waterpomp tussen de slangen uit moet om die O-ring te kunnen vervangen. Mooi moment om de koelvloeistof te verversen. En als dat net gedaan is gewoon opvangen (aftapplug M6 zit onderaan dezelfde waterpomp) en terugdoen. Aftappen via een slang die je onderaan loshaalt gaat sneller maar geeft meer troep. Let op: als je de aftapplug gebruikt gaat het heel langzaam. Totdat je de radiatordop opent en er lucht bij kan..... _O-
 
Beste CB 1300 eigenaren,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Honda CB 1300. Ik rij motor sinds 2008, heb o.a. een xjr 1300 SP in blauwe uitvoering gehad. Ook een erg fijne en mooie motor, maar de CB 1300 is van een andere orde. Ik vind het een mooier model, maar vooral de rijeigenschappen hebben mij positief verrast, zo soepel en een lekker laag zwaartepunt. Net of motor zich vanzelf door de bochten stuurt.
Ik wil hem vooral zo houden als dat hij nu is en hem zo goed mogelijk onderhouden. Overigens heet ik Jacko en ben woonachtig in Zeeland. Ik hoop hier de nodige kennis op te steken en te praten over onze mooie motor.

Groet,
Jacko
 

Bijlagen

  • IMG_20210618_150325.jpg
    IMG_20210618_150325.jpg
    348,9 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20210618_150306.jpg
    IMG_20210618_150306.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20210618_150216.jpg
    IMG_20210618_150216.jpg
    199,4 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Beste CB 1300 eigenaren,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Honda CB 1300. Ik rij motor sinds 2008, heb o.a. een xjr 1300 SP in blauwe uitvoering gehad. Ook een erg fijne en mooie motor, maar de CB 1300 is van een andere orde. Ik vind het een mooier model, maar vooral de rijeigenschappen hebben mij positief verrast, zo soepel en een lekker laag zwaartepunt. Net of motor zich vanzelf door de bochten stuurt.
Ik wil hem vooral zo houden als dat hij nu is en hem zo goed mogelijk onderhouden. Overigens heet ik Jacko en ben woonachtig in Zeeland. Ik hoop hier de nodige kennis op te steken en te praten over onze mooie motor.

Groet,
Jacko
Hoi Jacko,mooie CB. Nu gebeurt hier niet zoveel meer. Dus ik weet niet of je een club mens bent.
Maar als je lid wordt van www.superfour.nl dan kom je zat te weten. Het is niet duur en je bent tot niets verplicht.
 
Bedankt voor de tip! Ik ga er eens rustig naar kijken. Groeten Jacko
Hallo Jacko, ook namens mij van harte welkom bij de enige echte Honda CB1000/1300club Nederland via www.superfour. Mocht je daar contact leggen kom je bij mij als voorzitter terecht. We hebben nog niet veel Zeeuwse leden, eentje met een CB1000 in Driewegen maar hij rijdt niet zoveel. Althans niet met de clubtoertochten op zondag. Veel plezier met je CB1300!
 
Laatst bewerkt:
Beste CB 1300 eigenaren,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Honda CB 1300. Ik rij motor sinds 2008, heb o.a. een xjr 1300 SP in blauwe uitvoering gehad. Ook een erg fijne en mooie motor, maar de CB 1300 is van een andere orde. Ik vind het een mooier model, maar vooral de rijeigenschappen hebben mij positief verrast, zo soepel en een lekker laag zwaartepunt. Net of motor zich vanzelf door de bochten stuurt.
Ik wil hem vooral zo houden als dat hij nu is en hem zo goed mogelijk onderhouden. Overigens heet ik Jacko en ben woonachtig in Zeeland. Ik hoop hier de nodige kennis op te steken en te praten over onze mooie motor.

Groet,
Jacko
Ook maar even zwaaien :W

Zelf ook CB1300 rijder in Zeeland. Zit tegenwoordig niet zo vaak meer op de CB aangezien ik dagelijks redelijk wat kilometers woon-werk doe op een Kawa Versys 1000. Een keer afspreken om een tourtje op de CB's te doen is altijd welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pek
Bedankt voor je bericht! Lijkt me leuk om eens een toertje te doen, gaat waarschijnlijk niet op korte termijn lukken gezien mijn vrouw hoogzwanger is;), maar zal het onthouden!
 
Ook maar even zwaaien :W

Zelf ook CB1300 rijder in Zeeland. Zit tegenwoordig niet zo vaak meer op de CB aangezien ik dagelijks redelijk wat kilometers woon-werk doe op een Kawa Versys 1000. Een keer afspreken om een tourtje op de CB's te doen is altijd welkom.

Bedankt voor je bericht! Lijkt me leuk om eens een toertje te doen, gaat waarschijnlijk niet op korte termijn lukken gezien mijn vrouw hoogzwanger is;), maar zal het onthouden!
Iedereen is welkom bij de clubtoertochten van www.superfour.nl! De geplande data staan allemaal op de clubsite en vooraf even aanmelden via info@superfour.nl is wenselijk zodat we weten wie er komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan