De choke bij een CB400F doet hetzelfde als wat jij met je prop deed, de luchttoevoer voor (schatting) 90% blokkeren dmv een vlinderklep dicht draaien. Heb je 'm niet toevallig precies verkeerdom gebruikt? oftewel de klep juist open gezet?ik probeer vanavond wat nieuwe foto's online te plaatsen
alvast beide bedankt voor antwoord
Het zou idd choke kunnen zijn, maar hoe werkt de choke precies bij een cb400F
Voegt hij enkel extra benzine toe of regelt hij en/ook luchttoevoer?
Srry dat ik nog redelijk als leek overkom, want dat ben ik ook.
De choke bij een CB400F doet hetzelfde als wat jij met je prop deed, de luchttoevoer voor (schatting) 90% blokkeren dmv een vlinderklep dicht draaien. Heb je 'm niet toevallig precies verkeerdom gebruikt? oftewel de klep juist open gezet?
Hoe denk je dat ik weet dat dat makkelijk kan gebeuren bij deze carbsDat doen sommige mensen ook nog wel eens ja.
KloptVolgens mij heeft de 77er geen CV carbs, dus draai je aan een as die alle vier de gasschuiven omhoog trekt...
1 1/5 jaar vind ik nog geen reden om de carbs te gaan reinigen....
hoe werkt de choke dan....
Als je een motor wilt starten op de choke, moet je er zeker van zijn dat je gasschuiven helemaal dicht staan, want je motor gaat ZUIGEN, en als hij lucht kan aanzuigen ipv benzine, zal hij niet starten...
Dat heb je laten zien door de lucht te blokkeren, en hoppa hij startte wel...
dus of valse lucht, of je kleppen niet goed, of je gasschuiven staan open
De choke is volgens mij ook een as die 4 plunjers omhoog trekt, die sluit daarbij een deel van de luchttoevoer af, en opent daarvoor een extra benzinekanaaltje....
Dus als gasschuifcarburateurs niet starten, dan eerst zorgen dat je gasschuiven helemaal dicht staan, dan de choke volledig open, niet aan de gashandel komen, en starten...
Doe eerst een keer een carburateur reiniger in bij je benzine, en rij de tank leeg, dan zul je waarschijnlijk het probleem wel oplossen
Is natuurlijk wel het makkelijkst om te controleren, ff in allebei de standen proberen te starten................ De hendel moet iig omhoog staan om de choke te sluitenhehe :-)
Hier ga ik niet op reageren want ik weet het niet zeker
Zal dit weekend eens de carbs demonteren, proper maken en verder zien.
Verder wil ik er eventjes mee rijden (Woon-werk verkeer), korte afstandjes en gedurende de winter een grondige beurt geven aan de motor.
Doordat de motor niet start met de starter switch ben ik de elektriciteit aan het overlopen.
Als ik de starter indruk hoor ik een relais aantrekken, alle zekeringen zijn intact.
Volgend onderdeel vindt ik niet onmiddellijk in op het elektrisch schema, of heeft deze niks met het starten te maken...
Magnet switch:
SWITCH,MAGNETIC, fits CB400F EUROPEAN DIRECT SALES - order at CMSNL
elek schema:
http://www.oldmanhonda.com/MC/WiringDiagrams/CB400F.jpg
gegroet
Heeft een nacht aan de druppellader gehangen, maar heb wel het voltage niet nagemeten.
Alle lampen branden, maar nu je het zegt, men toeter werkte niet...
ok lijkt me duidelijk dat deze de geest heeft gegeven :-)