Honda CB550 - Cafe racer project

Jesper95

Rookie
15 jul 2016
3
0
Mijn naam is Jesper. 20 jaar oud. Aantal dagen geleden mijn eerste motor/project gekocht, namelijk een Honda CB550. Het doel van dit project is om er een strakke café racer van te maken en er vooral veel van te leren.

Dit is een beetje de kant die ik op wil.
full


De vorige eigenaar heeft de motor 24 jaar in bezit gehad, waarvan hij de laatste vier jaar stil staat. Plan is om hem eerst lopend te krijgen, daarna gaat alles uit elkaar.

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, ga ik volgen!
Stond te koop voor een mooi prijsje, maar iets te ver weg voor mij om mee te bieden ;)

Mooie basis zo lijkt me :Y

Ben benieuwd wat het gaat worden, succes!
 
Ik heb hem inmiddels ook lopend gekregen nadat ik de carburateurs schoongemaakt heb, en een nieuw setje bougies. Het blok gaat alsnog helemaal uit elkaar omdat ik dit ook 100% wil hebben.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Vet man ! Dit topic ga ik ook zeker volgen, zou ik nog een en ander van kunnen bijleren. Ben zelf met een cb350f project bezig. Die carbs heb je wel heel proper gekregen !
 
Het is inderdaad een mooie basis. Al zit ik wel met een vraag. Ik was in eerste instantie opzoek naar een CB500F of lichter vanwege het a2 rijbewijs (wat ik nog moet halen). Ik heb gelezen dat je hem gewoon kunt verzekeren met een uitdraai. Alleen heeft hij bij 35kW nog steeds meer vermogen dan 0,2kW per kg. Als ik zorg dat ik hier onder kom is dit geen probleem?

Ik heb hem inmiddels ook lopend gekregen nadat ik de carburateurs schoongemaakt heb, en er nieuwe bougies ingedraaid heb. Het blok gaat alsnog helemaal uit elkaar omdat ik dit ook 100% wil hebben.

[afbeelding]
[afbeelding]

Blok éérst testen. Als je een goed functionerend cb blok uit elkaar haalt kom je gegarandeerd voor zeer hoge kosten te staan. Don't Fix it if its not broken.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maar een volledige revisie van een
Cb four blijft niet bij een paar honderd euro. Zet daar maar rustig een nulletje a h
Achter.
Bezint eer ge begint want anders wordt dit de zo
Veelste cb die uit elkaar getrokken ergens op zolder stof ligt te verzamelen.
 
Laatst bewerkt:
Blok éérst testen. Als je een goed functionerend cb blok uit elkaar haalt kom je gegarandeerd voor zeer hoge kosten te staan. Don't Fix it if its not broken.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maar een volledige revisie van een
Cb four blijft niet bij een paar honderd euro. Zet daar maar rustig een nulletje a h
Achter.
Bezint eer ge begint want anders wordt dit de zo
Veelste cb die uit elkaar getrokken ergens op zolder stof ligt te verzamelen.


D's wel erg kort door de bocht: in 't beste geval kost 't je een pakkingset en wat keerringen (die waarschijnlijk sowieso wel moeten). Het in- en uitelkaar schroeven kost niks he? Bij een volledig gaar blok lopen de kosten wel op ja: zit je zo aan een paar honderd euro...
 
Inderdaad tijd voor een update!

Zie trouwens net hoe de forward control van de achterrem in elkaar steekt _O-


En ik maar denken dat mijn achterrem een grote slag heeft.. Deze control moet je tegen de vloer trappen om te remmen? :+

Nee hij raakte alleen tijdens het sturen de grond :t

full

full

full

full


Vanwege combinatie werk en studie heb ik niet zoveel tijd meer gehad voor de motor. Maar er zit weer vooruitgang in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan