Honda CB750Four project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's wel heel mooi. Alleen de tekst op de kont vind ik niks.

ach die vond ik juist wel weer aardig :)

vandaag een stukje rond gereden (door de kou, mist en pekel) en ding trekt best lekker.

toch had ik aan dat minimale ritje wel weer even genoeg en meteen aan het denken wat er nog meer anders kan ;)

net nog de driehoekjes van de kuip eraf gezaagd en geslepen, vervolgens de bandschuurmachine erop gezet en is superstrak geworden. de bevesting van het kenteken (zat tussen de driehoekjes met boutjes bevestigd) vervalt en van aluminium een vervanger gemaakt. is nog niet helemaal klaar maar niet veel werk opzich en een flinke verbetering. de kont blijft natuurlijk groot maar loopt nu mooier in 1 lijn door en de motor lijkt zodoende wat hoger. denk nu om de onderkant van het zitje deels dicht te maken dusdanig dat het subframpje geheel aan het oog onttrokken wordt als je eronder kijkt.

een ander zitje zit er momenteel niet in en daarom met deze wat aan de gang met het vermoeden dat het best aardig kan worden. :)
 
Vandaag vanwege het weer vrij zodoende wat plaatjes gemaakt.

Mijn uitzicht:

full
 
Dat ziet er echt hartstikke netjes uit :}
Ga je je voorvelg ook nog zwart spuiten?

ja die voorvelg wordt ook deze winter nog zwart, eerst de slordige hammerite eraf en eens checken waarom er een binneband in ligt ;)
 
Mooi hoor Ivan, gelikt geworden, straks het kontje hij dan is ie picco :)

Nou dat kontje... sja...

Wou wat stickers eraf halen toen ik tot de ontdekking kwam dat ze de verf direct op het polyesther gespoten hadden, trok zo een heel stuk verf eraf '(

Enige optie was dus om even opnieuw te spuiten waarbij een begin gemaakt is met het schuren. Zit enkel met een dilemma...

Ik vind dit kontje niet mooi meer, te groot, te lomp en zie amper mogelijkheden om deze in te korten of aan te passen. Een ander kontje heb ik niet en momenteel geen tijd om hier uren in te gaan spenderen om zelf iets te fabriceren. Zo zie ik momenteel als enige mogelijkheid om dat dit zitje maar netjes zwart te spuiten maar is niet motiverend om een ding dat je niet mooi vind netjes op te knappen heheh

Mocht iemand een suggestie hebben met deze kont dan hou ik me zeker aanbevolen. De zaag erin klinkt wel simpel maar zo simpel is het dus nét niet. Een project van honderden uren met enkel dit zitje valt af aangezien ik die tijd nu niet heb en daar ook geen zin in om die ervoor vrij te maken.

Heb de driehoekjes er al afgezaagd waardoor die iets netter lijkt, vind m echter nog steeds te lomp dus. Op de foto waar die erop ligt zit ie iets scheef maar zo zie je wel beter waarom ik dit zitje dus niks vind ;)

full
 
over smaak valt niet te twisten maar dit ziet er dus niet uit!

kom op met die suggesties aub.

full
 
Die zwarte baan onder het paarse eraf zagen? Oogt ie al een heel stuk minder lomp denk ik. En met een mooie boog in de tank over laten gaan.
 
Die zwarte baan onder het paarse eraf zagen? Oogt ie al een heel stuk minder lomp denk ik. En met een mooie boog in de tank over laten gaan.


Idd een heel stuk 'dunner' maken. Wat mij beterft ook wat minder omhoog lopen naar achter (de wat meer klassieke look zeg maar). Ziet er verder stark uit oor! (zónder kontje dan ;) )
 
Ik vind m ook superstrak alleen die kont verpest het.

Als ik de zwarte baan onder het paarse zomaar wegzaag dan kijk ik tegen het aluminium subframe aan en tegen het spatbord, afgezaagde frame etc. heb hier zelf ook over zitten denken maar er kan gewoon niet zo gek veel af als ik niet wil aankijken tegen alles wat eronder zit.

afgezien daarvan is de kont enorm breed. wou er eerst in de lengte wat vanaf halen maar dan zou die wel korter zijn maar alleen maar breder wat niet lijkt met de in verhouding smalle achterband :?

ik vind het enorm moeilijk, ben al aan het schuren dus sta open voor suggesties :)
 
Ik vind m ook superstrak alleen die kont verpest het.

Als ik de zwarte baan onder het paarse zomaar wegzaag dan kijk ik tegen het aluminium subframe aan en tegen het spatbord, afgezaagde frame etc. heb hier zelf ook over zitten denken maar er kan gewoon niet zo gek veel af als ik niet wil aankijken tegen alles wat eronder zit.

afgezien daarvan is de kont enorm breed. wou er eerst in de lengte wat vanaf halen maar dan zou die wel korter zijn maar alleen maar breder wat niet lijkt met de in verhouding smalle achterband :?

ik vind het enorm moeilijk, ben al aan het schuren dus sta open voor suggesties :)


Hele subframe d'r af en een semi-klassiek racezitje op de oorspronkelijke plek?
 
Dat zou wel de beste optie zijn vermoed ik. Kan dat dan zelf wel deels aanpassen zodat ik links niet tegen de electronica aankijk enzo.

Had het liefst deze netjes gemaakt maar heb er weinig vertrouwen in. Bedenk me tevens net dat als ik de onderste strook eraf zaag ik niet alleen tegen het frame aankijk maar ook in de bak van het zitje aan het zagen ben aangezien de gaten vd. knippers al op die hoogte zitten.

Heb het liefst een klein zitje met een nog kleiner kontje dat ik niet tegen het zitje aankijk maar dat het ophoudt bij de achterband.

Waar zou ik eens kunnen kijken voor het zitje dat jij bedoeld??
 
Ik weet dat Ruig polyester een hoop van dat spul heeft....

Dank je voor de tip!!

Heb wel wat zitjes gezien die me wat lijken en de prijzen vallen me enorm mee, kan ik moeilijk zelf het model voor in orde krijgen lijkt me.

Is niet helemaal naast de deur maar neem zeker begin januari contact met ze op of ze me geen zitje op kunnen sturen.

Leuke basis opzich al moet ik wel iets verzinnen voor de zij aanzichten. Het zit(je) dat er momenteel opzit valt links over de bedrading en rechts deels over de olietank. Zowel de minimale bedrading als de olietank zijn dingen die ik niet kan missen maar heb ze liever uit het zicht uiteraard.

Nu zou mijn idee zijn om van kunststof een vorm uit te zagen voor beide zijkanten en dit met polyesther aan het zitje te maken, vervolgens model in schuren, plamuren en spuiten in kleur.

Zijn hier nog andere wellicht betere manieren voor?

Links heb ik een aluminium schermpje voor het onderste deel maar bovenin zit er dus niks voor de bedrading. Een ander schermpje er nog boven maken komt niet goed vrees is. De onderste verwijderen vind ik zonde. De olietank rechts vind ik niet storend opzich, mag best deels in het zicht maar het zitje moet hier wel een beetje op aansluiten.

Iemand tips??

Het passend maken op het frame is geen probleem, zie geen problemen tenminste, mooi aansluitend krijgen op de rest vraagt wat meer aandacht :)
 
Zitje half geschuurd in een hoek uit het zicht verstopt; een doorn in mn oog minder ;)

Subframpje eraf gehaald en het spatbord nu netjes kunnen vastzetten met aan elke kant een boutje naar het frame. Zit onderin geklemd en boven los maar nu zo stevig dat je er de hele motor aan kan optillen. De stukjes rubber verwijderd uit de gaten waar het frame ingekort is en hier nette rubberen doppen pas voor gesneden, sluiten perfect af en ziet er netjes afgewerkt uit. Tevens het laatste leer van de tank gehaald (bij de knieën) en de motor weer op de bok getild.

Magneetje vd teller verwijderen valt tegen (heb m in een inbusbout geklemd en gelijmd) maar gaat wel goedkomen. Originele kan ik al nergens meer vinden maar heb een andere die zo goed als op het hart van de velg gaat komen.

Voor een zitje wil ik ook eens bij Woesthof gaan kijken maar blijf een beetje denken hoe ik daar zijpanelen aan maak. Het idee is ongeveer dit:

full


Een standaard racezitje maar moet dan die zijpanelen eraan vast hebben ter afdekking van de electronica en deel olietank. Had een topic gevonden van hoe een race zitje te maken maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Suggesties?
 
Het lijkt of jou motor iets achterover helt. Vindt het persoonlijk wat mooier als de motor wat meer voorover helt. Die gele heeft dat minder. Kun je niet de voorvorkpoten wat meer door de kroonplaat laten zakken. (weet natuurlijk niet wat dit voor effect geeft op de wegligging. of de achtervering wat hoger opschroeven. Wat de kont betreft. Jouw suggestie staat goed. Verder super mooi :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan