Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, websites mag je gewoon noemen.

Ziet er wel apart uit. Ik vraag me alleen af wat het lichtbeeld dan wordt. Ik zie dat de standaard reflectors worden verwijderd en je gaat er dan XENON inzetten? Die vervangen toch de "gewone" lampen, maar hebben dan wel de reflector nodig van de standaard lamp. :?
Ik zal wel iets nog niet goed begrijpen.
Maar ik vind persoonlijk een goede verlichting van de weg belangrijk, rij in deze dagen 's ochtens en 's avonds in het donker. Dan is veiligheid belanrijker dan mooi zijn.

Maar ik zie graag hoe het eindresultaat wordt.
 
*O* Mini feestje *O*

Vandaag op het salon te brussel geweest en ik pas op een chopper-model... De meesten zelfs! Ik kan mijn voet perfekt neer zetten en van pedaal naar rem gaan. Ook kan ik deftig mijn voet neerplanten aan bv. een verkeerslicht ofzo... Andere modellen pas ik niet op door m'n knie (buiging)
Ik realiseer me wel dat ik nog ver ben van waar ik ga moeten zijn, maar toch...

Grtz
Tom
 
Goed nieuws, toch leuk dat je weer op een motor zult stappen.

Al een idee welke?

Goh... Ik heb dan nog wel het een en ander te regelen= Volgende week kan ik voor mijn autorijbewijs (aanpassing) gaan... In diendit in orde is, moet mijn huidige auto buiten en moet ik op zoek gaan naar een automaat. Mijn cbf-je staat nu ook al even te koop, maar zal wel beter verkoopbaar zijn wanneer het seizoen begint. Daarvoor ga ik ook opnieuw mijn rijbewijs moeten aanvragen... Nog veel dingen te doen dus, maar binnenkort wordt er ook een onderzoek gedaan naar de (resterende) functies van mijn beenspieren. Ze zijn zwaar beschadigd door de bestralingen (zo blijkt) en moeten in het beste geval geopereerd worden om terug te kunnen ontwikkelen (voor een beetje, maar alle beetjes helpen)... Anderzijds kan het zijn dat er niets wordt gedaan en heb ik gewoon pech. Dan zal er niet veel evolutie in mijn been haalbaar zijn.

Moest het toch nog zover komen, dan speelt het mij zo geen grote rol welk merk het gaat zijn... De 4 grote merken (suz,yam,hon,kaw) kunnen m'n vertrouwen krijgen, dus prijs,leeftijd,onderhoud ed staat dan bovenaan.

Grtz
Tom
 
Ik realiseer me wel dat ik nog ver ben van waar ik ga moeten zijn, maar toch...

Grtz
Tom

Maar je bent in ieder geval op de goede weg, het zal een kwestie van tijd zijn maar zo te horen zullen we je straks weer op de motor tegen kunnen komen. :]
Suc6 en sterkte.
Grtz, Wim
 
Mercikes mensen...

Zelfs al zou ik nooit meer kunnen rijden, zal er altijd een 'gut feeling' zijn wanneer ik een motor zie...
Je begrijpt wel wat ik hiermee bedoel,hé. Eens een motorrijder, altijd een motorrijder (desnoods vanuit een auto)

Grtz
tom
 
Mercikes mensen...

Zelfs al zou ik nooit meer kunnen rijden, zal er altijd een 'gut feeling' zijn wanneer ik een motor zie...
Je begrijpt wel wat ik hiermee bedoel,hé. Eens een motorrijder, altijd een motorrijder (desnoods vanuit een auto)

Grtz
tom

Goeiemorgen Tom,

Wat me net te binnen schiet: what about zijspannen?

:)
 
Goeiemorgen Tom,

Wat me net te binnen schiet: what about zijspannen?

:)

Ja, dat is bij me ook al opgekomen. Eerst had ik gedacht dat indien ik mijn motor niet verkocht krijg voor mijn minimumprijs (3000+ opties), dan plak ik er wel een zijspan tegen aan. Maar dan moet ik 1) een zijspan vinden 2) een onderframe laten maken en 3) mijn (voet)rempedaal naar voor brengen,want mijn been past daar niet meer op het steuntje. Het blijft een alternatief, maar heb ook al een aanbieding van een kennis (trikeverhuurder) om mijn motor om te bouwen naar een trike... Eerst is er nog zoveel te doen voor ik me hier echt mee bezig ga houden... Er staat me in het voorjaar tot hiertoe nog 1, mogelijk 2 operaties te wachten... Ik mag volgende week voor mijn rijgeschikheidstest... Indien positief, moet ik m'n auto verkocht krijgen en een andere aankopen (ga een beetje geld om geld doen, want in de ziekenkas zitten is niet bepaald iets waarvan je rijk wordt)... En indien dat van de auto allemaal in orde is, ga ik eerst en vooral mijn gezin eens goed verwennen met de reisjes die we al jaren hebben uitgesteld (gaat me ook een stevige cent kosten) Zij hebben (net als ik) ook een rotjaar achter hunne rug, dus... En dan zien we weer verder... Wie weet hoever ik dan sta in m'n revalidatie.
Ik weet nu , dat indien ik wil, er een alternatief bestaat... En dat geeft al een gevoel van vrijheid

Grtz
Tom
 
Ja, dat is bij me ook al opgekomen....

... Wie weet hoever ik dan sta in m'n revalidatie.
Ik weet nu , dat indien ik wil, er een alternatief bestaat... En dat geeft al een gevoel van vrijheid

Grtz
Tom

Hey Tom,
Allereerst succes met de revalidatie plannen. Maar wat betreft jouw motor, is er geen (nederlandse) motordealer die jouw motor wil meenemen naar de Utrechtse Motorbeurs eind februari. Dat is een verkoopbeurs, waar aan het begin van het seisoen veel motoren een nieuwe eigenaar vinden. Wellicht dat een Brabandse of Limburgse dealer hier aan mee wil werken.

** WIE KENT EEN BETROUWBARE DEALER IN HET ZUIDEN??**
(ik kom er zelf niet vandaan)
 
Hey Tom,
Allereerst succes met de revalidatie plannen. Maar wat betreft jouw motor, is er geen (nederlandse) motordealer die jouw motor wil meenemen naar de Utrechtse Motorbeurs eind februari. Dat is een verkoopbeurs, waar aan het begin van het seisoen veel motoren een nieuwe eigenaar vinden. Wellicht dat een Brabandse of Limburgse dealer hier aan mee wil werken.

** WIE KENT EEN BETROUWBARE DEALER IN HET ZUIDEN??**
(ik kom er zelf niet vandaan)

Thanks!!

Ik betwijfel daarentegen dat ik m'n motor kan slijten in Nederland....
Ach, de herfst is bijna voorbij dus de zomer kan gaan beginnen... Of zoiets... Nee, als het weer de zonnige richting uitgaat zal hij wel snel buiten zijn...

Grtz
Tom
 
Tjonge jonge,

Ben nog steeds herstellende en motorrijden wil nog niet echt lekker...
Loop nu tegen problemen aan die ik helemaal niet ken! Accu leeg omdat er te weinig gereden is! Nog nooit gehad.

Hmmm, wat nu. Diverse testen gelezen over acculaders, en een goeie uitgezocht en aangeschaft. Blijft een lastige keuze, een dure lader kopen voor een accu die € 49,- gekost heeft.

Toch voor het gemak, accu altijd geladen en als je dan wilt rijden dat Grey dan ook enthousiast reageert op de startknop en direct de paardenkrachten wil laten galopperen.

Gisteren de accu gedemonteerd, vaste snoertjes onder de aansluitingen geplaatst en met een mooie stekkerverbinding is nu de lader aan te sluiten. Lader zelf op het stuur, geklemt met tirewrapps en de 220 aansluiting in een (spat-) waterdichte mof voor de tank.

Stroom erop, kerstboompje met lampjes aan, alles licht op volgens de handleiding en het geheel nu toegedekt onder het kleedje. Hopend op spoedig betere tijden, vanochtend vanuit de vierwieler jaloers naar enkele tweewielers gekeken die wél door de file heen konden....

druppellader.jpg


Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge,

Ben nog steeds herstellende en motorrijden wil nog niet echt lekker...
Loop nu tegen problemen aan die ik helemaal niet ken! Accu leeg omdat er te weinig gereden is! Nog nooit gehad.

Hmmm, wat nu. Diverse testen gelezen over acculaders, en een goeie uitgezocht en aangeschaft. Blijft een lastige keuze, een dure lader kopen voor een accu die € 49,- gekost heeft.

Toch voor het gemak, accu altijd geladen en als je dan wilt rijden dat Grey dan ook enthousiast reageert op de startknop en direct de paardenkrachten wil laten galopperen.

Gisteren de accu gedemonteerd, vaste snoertjes onder de aansluitingen geplaatst en met een mooie stekkerverbinding is nu de lader aan te sluiten. Lader zelf op het stuur, geklemt met tirewrapps en de 220 aansluiting in een (spat-) waterdichte mof voor de tank.

Stroom erop, kerstboompje met lampjes aan, alles licht op volgens de handleiding en het geheel nu toegedekt onder het kleedje. Hopend op spoedig betere tijden, vanochtend vanuit de vierwieler jaloers naar enkele tweewielers gekeken die wél door de file heen konden....

[afbeelding]

Met groet,
Michel

Ben benieuwd of mijn cbfje het ook nog doet. Staat inmiddels ook alweer een tijdje stil. Staat wel droog in een schuur het is er niet echt koud kan zelfs de kachel aanzetten. Maar ik las dat heel eventjes starten nog slechter is voor de accu. Dus ik blijf hopen op een keer mooi droog zonning weer van iets boven de 10 graden en zonder pekel
 
Even starten is inderdaad nergens goed voor.
Hooguit voor je gemoedsrust; dat ze 't nog doet. Voor de rest: laat ze maar slapen!
De mijne kijkt me ook elke dag aan van onder de dekens.
Telkens neem ik de auto en moet haar laten staan.
De temperatuur, de viezigheid op de straat... allemaal niks voor haar gestel.
Het is een verwend nest, ik weet het.
Maar ze hoeft er pas uit als het weer eens 'n weekendje droog is, de pekel weg is en liefst boven de 10 graden.

Tot die tijd hang ik haar accu af en toe aan de druppellader.

:Y
 
weet iemand hoe je de gashendel vastzet?
want nu als ik de gashendel volledig opendraai dan kan ik hem helemaal ronddraaien en dat is heel erg irritant.
 
*O* :) *O* *D
Geslaagd!

Iemand interesse voor een Belgische VW Caddy uit 2006?
Grtz
Tom

Gefeliciteerd met de eerste stap! :) Dus op zoek naar een blik met automaat?
(er bestaan ook "motoren" zonder versnellingen, is dat wat?)
 
(er bestaan ook "motoren" zonder versnellingen, is dat wat?)

Later,later,later...

Merci, mensen!
Ben al anderhalve dag bezig met het 'uitmesten' van m'n auto... Zo merk je maar hoe slecht mijn lichamelijke conditie is :$ en hoe beperkt ik ben in mijn bewegingen |( . Het helpt natuurlijk ook niet dat de auto al ong.16maanden niet meer is gekuisd :X . Nu moet ik nog m'n zomervelgen proper maken en dan is alles *D . Klaar voor de verkoop dus.
Dan nog een geschikte vervanger vinden voor een gezin van 5. In de eerste plaats ga ik op zoek naar een 7-zitter(bv sharan,alhambra,galaxy van de vorige generatie), maar een iets ruimere 5-zitter (golf/astra/focus/passat/octavia ed) is ook nog goed te doen. Wel allemaal tweedehands, want van meer dan een jaar in ziekenkas te zijn wordt je nu niet bepaald rijk '( ... MAAAAAR....IK MAG TERUG RIJDEN!!!... WHOOHOO!!! *O*

Grtz

Tom
 
Laatst bewerkt:
Heeft wel een diepe invloed op je leven nu, je algehele lichamelijke staat. Hoop dat het beter gaat met de tijd. Goed dat je positief blijft!

Vandaag weer eens een stukje gereden. Het was vrij warm en lekker droog. Daarnaast had ik mn motor al genoeg schoongemaakt de afgelopen 1,5 maand. Steeds een ander stukje onder handen genomen. Nu alleen de uitlaat nog.

Maar wat is het toch heerlijk om weer gereden te hebben. Dan verlang je nog veel meer naar hogere temperaturen om altijd te kunnen rijden.
 
Later,later,later...

Merci, mensen!
Ben al anderhalve dag bezig met het 'uitmesten' van m'n auto... Zo merk je maar hoe slecht mijn lichamelijke conditie is :$ en hoe beperkt ik ben in mijn bewegingen |( . Het helpt natuurlijk ook niet dat de auto al ong.16maanden niet meer is gekuisd :X . Nu moet ik nog m'n zomervelgen proper maken en dan is alles *D . Klaar voor de verkoop dus.
Dan nog een geschikte vervanger vinden voor een gezin van 5. In de eerste plaats ga ik op zoek naar een 7-zitter(bv sharan,alhambra,galaxy van de vorige generatie), maar een iets ruimere 5-zitter (golf/astra/focus/passat/octavia ed) is ook nog goed te doen. Wel allemaal tweedehands, want van meer dan een jaar in ziekenkas te zijn wordt je nu niet bepaald rijk '( ... MAAAAAR....IK MAG TERUG RIJDEN!!!... WHOOHOO!!! *O*

Grtz

Tom

Dat klinkt goed, gefeliciteerd! Ga ervan genieten zou ik zeggen :) Ik merk het dagelijks hoe fijn mensen het vinden steeds een stap verder te mogen en te kunnen ;)

Grtz,
Robert
 
Hallo, mede CBF rijders ik heb een vraag.
Heeft misschien iemand een navigatie (zummo 660) op zijn cbf aangesloten.
Als je wat sites naleest doet iedereen het anders, maar de meeste doen het
volgens mij aansluiten op de verlichting (voor of achterlicht) zodat er als het contact afgezet word
er geen stroom meer op staat.
Ben vandaag bezig geweest met de cbf1000 2006, kuip er eraf, maar er is weinig ruimte om
een stroomkabel te koppelen. Ik heb zelf gedacht om dan maar rechtstreeks naar de accu aansluiten en dan onder het zadel een aan/uit schakelaar te maken. Heeft iemand dit al gedaan op zijn cbf1000. Groeten Henri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan