Almekinders
MF'er
- 22 feb 2016
- 87
- 4
Ik ben ook bang dat het proefzitten veel te weinig info geeft. Dat deed mijn zadel in 1e instantie na de aanpassingen ook. Maar rit van Den Haag naar Eindhoven al weer volop last. Het sluipt er gedurende eerste half uur in en blijft dan redelijk constant onaangenaam voelen. In Apeldoorn is een Bagsterstore waar je een langere proefrit mag maken maar of dat minimaal 2 uur mag zijn is nog maar de vraag. Voor 2 uur pijnvrij teken ik op dit moment. Dan een terrasje en weer 2 uur verder zou prima zijn. Lijkt een beetje of Bagster en Topsellerie dezelfde zijn maar Bagster is toch duurder. Ik heb binnenkort bergtraining in Eifel maar weet niet of ik dat vol kan maken. Ik hoor graag jouw bevindingen van je vakantierit. Veel plezier in ieder geval.Ik heb sinds een paar maanden een Topsellerie zadel. Op een CBF100 MK2, maar daar zit hetzelfde zadel op als op een 600 volgens mij, in ieder geval, die Topsellerie was volgens de verpakking voor beide. Het zit heel anders dan het gewone zadel. Waar ik echt enorm aan moet wennen is die extra steun aan de achterkant van het zadel die ik eigenlijk de hele tijd voel, daardoor zit ik meer rechtop, was blijkbaar geneigd om eerst redelijk ver naar achter te zitten. Door meer naar voren te zitten verandert de hoek waaronder mijn voeten op de steuntjes zit ook een beetje en dat voelt ook nog wat vreemd. Heb er nu een paar duizend kilometer op gezeten denk ik. Langste rit was 150 km enkele reis voor mijn werk en dus ook dezelfde dag weer terug. Dat is prima in een keer uit te zitten. Waar wil ik nu eigenlijk heen? Dat proefzitten. Volgens mij is "even" proefzitten weinig informatief. In ieder geval voor mij, ik moet iets langere tijd ervaren.
Overigens is dit geen stiekeme verkoop advertentie hoor. Eerst maar eens op vakantie echt wat kilometers wegrijden en goed "inzitten". Het zal zich allemaal vast moeten zetten.
Wat zadels betreft, ik heb hiervoor een Varadero gehad. De zit daarvan was onovertroffen, gewoon het standaardzadel en dat zat er al lang op. Motor verkocht wegens te groot en zwaar, maar qua zit heb ik nog steeds spijt.
Bedankt voor je aanbod. Ik woon in Eindhoven. Waar woon jij?Van mij mag je proefzitten (geen idee waar je vandaan moet komen) maar of je dat met 5 minuutjes gevoeld hebt vraag ik mij af.
Bedankt voor je aanbod en Enschede zal best heel mooi zijn maar is wel erg ver voor 5 minuten proefzitten. Ga er nog maar eens over denken hoe ik dit verder ga aanpakken. Tips altijd welkom.2 uur verderop in het altijd mooie Enschede
@white dat probleem had ik enige tijd geleden ook, toen ik nog op Grey reed, de oorzaak zat hem in de schakelaar die meebedient wordt als je de startknop indrukt. Zie een post van mij lang geleden.
Oplossing licht niet aan
Onder je duimschakelaar die je indrukt om te starten, zit een onderbrekingsschakelaartje voor de koplamp. Tijdens het starten wordt deze ook ingedrukt. Bij mij zat deze enigszins los in de behuizing en bleef de lamp uit als de motor liep en ik de starttoets losliet.
JJe zou ook op mijn cbf100 MET GELDEKJE mogen proefzitten, maar gezien de afstand zou ik echt zo'n dekje aanschaffen. . Bevalt het je niet , dan kun je het altijd weer verpatsen omdat het universeel is dus voor elke fiets bruikbaar.Bedankt voor je aanbod en Enschede zal best heel mooi zijn maar is wel erg ver voor 5 minuten proefzitten. Ga er nog maar eens over denken hoe ik dit verder ga aanpakken. Tips altijd welkom.
Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.JJe zou ook op mijn cbf100 MET GELDEKJE mogen proefzitten, maar gezien de afstand zou ik echt zo'n dekje aanschaffen. . Bevalt het je niet , dan kun je het altijd weer verpatsen omdat het universeel is dus voor elke fiets bruikbaar.
Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Intussen wel een dekje gekocht maar een Airhawk ipv geldekje. Had hier goede recenties over gelezen en omdat je 30 dagen retourrecht hebt kon ik risico nemen. Dit weekend ruim 500 km op 1 dag kunnen rijden zonder noemenswaardige zadelpijn. Heel tevreden dus. Niet goedkoop maar wel opgelost nu.Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Hier zitten vooral lui met een duizend of zeshonderd cc versie.Beste CBF'ers,
Even een vraag. Ik ga morgenavond kijken bij een CBF500 met ABS uit 2004 met ruim 130.000 km op het blok. Ziet er goed onderhouden uit, nieuwe kettingset + tandwielen, nieuwe banden, nieuwe remblokken. Ook goed contact gehad met de verkoper dus heb er wel een goed gevoel over.
Nu is mijn vraag: waar moet ik voor deze motor specifiek op letten (los van de normale dingen om op te letten)? Wat zijn de kwaaltjes e.d, zeker bij zo een hoge km-stand bij een CBF500? En, heeft zo een hoge km-stand nog enigszins invloed? Hoorde dat deze blokken vrij onverwoestbaar zijn.
Mochten er omstreeks juni nog mensen hun CBF600S met ABS willen verkopen: mijn vriendin heeft haar zinnen gezet op dat model en moet 29 mei afrijden. Dus hoor het graag!
Mooie motor man!Ik weet niet wat ze zoekt qua kleur, aankleding, en prijs? Mijn lokale motorzaak heeft er ook nog een paar staan volgens mij.
Heb ik wel, je moet hem alleen even laten maken, ik weet wel een goed adres. Reparatie met hars werkt niet, en ik had geen tijd om het ding weg te brengen. Volgens experts moet het prima kunnen. Er zit slechts een klein gaatje in. Gebeurde net voor mijn vakantie dus toen razendsnel een nieuwe laten komen. Kostte wel een boel geld trouwensWeet er iemand nog een goede radiateur voor een cbf 1000 te koop?
Ondertussen 1 gevonden bedankt( ik was op vakantie vandaar late reactie)Heb ik wel, je moet hem alleen even laten maken, ik weet wel een goed adres. Reparatie met hars werkt niet, en ik had geen tijd om het ding weg te brengen. Volgens experts moet het prima kunnen. Er zit slechts een klein gaatje in. Gebeurde net voor mijn vakantie dus toen razendsnel een nieuwe laten komen. Kostte wel een boel geld trouwens