Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Holy shit, 14 verschillende zadels. Deze is de enige met gel op voorraad. Ik krijg de halve site in het Frans, is het de bedoeling dat ik (als ik hem bestel) mijn eigen zadel retour stuur naar hun? (En dan krijg ik mijn deposit terug?)
.
Bedankt voor je feedback. Mijn CBF is nog maar 6 jaar oud maar ik gok toch op het nieuwe schuim en een wat vlakker zadel. Wat betreft progessieve vering; daar heb ik het laatste jaar op de BMW mee gereden. Bij de BMW was het een hele vooruitgang maar die Honda rijdt zo ontzettend makkelijk dat ik daarmee nog even wacht. Eerst ff zadel op orde maken en dan rest van mijn wensenlijstje afwerken maar die Hyperpro staan er zeker op.Heb ik op m'n vorige motor ook laten doen (was een VF1000F uit 84) en dat maakte echt een gigantisch verschil! Dat ga je zeker wel merken, zit veel lekkerder Schuim was toen ruim 30 jaar oud, dat had geen schuld. Mijn huidige zadel is inmiddels ook ~15 jaar oud bedenk ik mij net...2004 klinkt niet zo oud maar is het wel
Zijn er mensen die de vering van de CBF hebben laten aanpassen? Progressieve veren, achter ander schokbrekertje...?
Helaas heb ik maar 1 seizoen met de Hyperpro vering en schokbreker kunnen rijden. In het begin viel bij mij het comfort erg op. Na een aantal weken begon ik veel meer vertrouwen en lol te beleven aan de BMW. Maar die motor heeft nooit zo gestuurd als de Honda standaard al doet. Maar het blijft een mooie upgrade van de motor.Ik heb de vering van de CBF gelijk in het eerste jaar dat ik ham had laten vervangen door de verenset van HyperPro. Ik vind hem sindsdien nog veel vertrouwder aanvoelen bij bochtenwerk en hobbels in de weg. Ik was indertijd 385 euro kwijt, en vond dat de prijs ruimschoots waard.
Had niet verwacht dat het ook bij de CBF zo'n verbetering zou zijn. Bedankt voor je reactie.Helaas heb ik maar 1 seizoen met de Hyperpro vering en schokbreker kunnen rijden. In het begin viel bij mij het comfort erg op. Na een aantal weken begon ik veel meer vertrouwen en lol te beleven aan de BMW. Maar die motor heeft nooit zo gestuurd als de Honda standaard al doet. Maar het blijft een mooie upgrade van de motor.
Ik vind het eerder een herfst stop. Koud is het niet maar die gierende wind maakt het er niet leuker op.
Wel even opletten bij montage of die rubberen blokjes/rondjes er al onder zitten..
Anders moet je deze even van je originele zadel afhalen en erop zetten.
Ben van plan om een Cobbra Nemo2 kettingsmering op de CBF1000 van 2006 te monteren. Alleen, het stuur is al volbezet met andere dingen zoals smartphonehouder en TomTom . Nu staat op de Cobbra site alleen die plaatsing van het reservoirtje op het stuur aangegeven, anderen adviseren op een half uurtje te besteden aan het uitzoeken van een goede plaats. Vraag aan jullie is nu of iemand ervaring met deze oiler heeft en waar dan het reservoirtje geplaatst is.
Vraagje: ik heb een Honda CBF600SA uit 2010, zwart. 70.000 op de teller nu. Heeft altijd buiten gestaan (noodgedwongen). Oorspronkelijke topkoffer van de CBF600 zelf zit er bij (nieuwprijs 600 euro, klapmechanisme is ooit stukje afgebroken waardoor hij bij open maken helemaal 180 graden open te maken is, op zich wel handig). Er zit een winkelhaakje in het zadel en over pakweg 5.000km is er weer een grote beurt nodig en dan ook een nieuwe band. Wat is een reële verkoopprijs? Er zit wel wat roest op, maar dat is allemaal oppervlakkig. Oh ja, heb er ook handvatverwarming op laten zetten.
Dat is nu net de vraag ! Waar kun je het reservoir ook bevestigen , zodat je er redelijk gemakkelijk bij kunt ? En dus niet op het stuur .Kun je hem niet op een andere plek bevestigen. Als het alleen een reservoir is maakt dat niet toch uit, desnoods onder je buddyseat? Ik zit al heel lang te twijfelen aan automatische smering omdat het je kettingduur echt gigantisch zou verlengen.
Dag Chris, waar heb je hem ingeruild? Want dat klinkt als een redelijke prijs. Ik heb ook al onredelijke prijzen als voorstel gehad.Ter vergelijking, Ik verkocht een CBF600 met 25.000km, Grote beurt net gehad, Banden nieuw, Verhoogde ruit, originele zijkoffers, gear indicator, verwarmde handvatten origineel, Gel-zadel, Leovince uitlaat, middenbok, Mistlampen, (En zal nog wel dingen vergeten) Geen enkel plekje roest..Vroeg er 3500 euro voor en hij werd niet verkocht dus ingeruild voor 3000 euro.
Jouw CBF is wel het nieuwe injectiemodel dus sws meer waard.. Echter wel een grote beurt / nieuwe band nodig binnenkort.. Dus denk 2750/3000 euro.
(Vaak willen mensen geen motoren met hoge km standen)
Dag Chris, waar heb je hem ingeruild? Want dat klinkt als een redelijke prijs. Ik heb ook al onredelijke prijzen als voorstel gehad.
Dat is nu net de vraag ! Waar kun je het reservoir ook bevestigen , zodat je er redelijk gemakkelijk bij kunt ? En dus niet op het stuur .
Daarom. Ik denk aan het eerste bevestigingboutje van de hugger, maar dan weet ik niet of de lengte van het slangetje nog belangrijk is, of dat er lussen in gemaakt moeten worden. Onder het zadel is te weinig plaats en aan beide zijkanten heb ik beugels voor de panniers en de beugels voor de topkoffer zitten te dicht op het zadel/frame. Vandaar de puzzel en de vraagWat voor 'n bevestiging zit er aan het reservoir en hoe vaak moet je bijvullen? Stuur vind ik persoonlijk een hele onlogische plek gezien de afstand die de olie moet afleggen. Als je zoiets maar 1x per kwartaal hoeft bij te vullen dan kan dat toch prima uit het zicht gemonteerd worden. Olie/KVS/remvloeistof moet je ook allemaal regelmatig controleren dus dan kun je 1 reservoirtje extra toch prima verstoppen.
[edit]
Ah, ik zie dat je hem elke keer moet draaien om de olie erdoor te drukken. Dat is wel lastig. Als je hem dan in je buddy doet moet je na elke tankbeurt zadel eraf halen en keertje draaien. Montage is een simpel oogje die om je koppeling of remhendel bout kan, maar als je alles op je stuur al vol hebt wordt t lastig.