Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

hallo hier ook maar eens melden veel namen komen me al wel bekend voor via het Fireblade 900rr topic. :+

Eerder een cbr900rr uit 95 gehad te hebben nu een 5 jaar jongere model gekocht.

11006365_784453568291635_1856495565068591384_n.jpg


Zeer blij met deze aanschaf ook al heb ik er nog geen enkele meter opgereden... :P
maarja eerst het zout weg dan wel proefrijden.. :+
 
Thnx da liks.. Vandaag ook t ouwe sc33 blok doorverkocht naar Eindhoven dat ding maakt een reisje Nederland zo.. Haha :+
 
iemand interesse?

Komt van mn fireblade af, aansluitdiameter 52,8mm dacht ik.
met E keur, zonder db killer.
wel wat gebruikerssporen maar als de beugel er over heen zit zie je er vrij weinig van.

150 euro of een goed bod.

gr Johan


207w51f.jpg


2ennmeu.jpg


xrseb.jpg
 
Laatst bewerkt:
hey firebladers , zijn er hier misschien mensen die een 954 hebben en er een stuur op hebben staan i.p.v. clip-ons?? Ik heb al jaren zin om een 954 aan te schaffen maar wegens medische redenen kan ik niet met clip-ons rijden. Ik heb ondertussen een superbike-kit op mijn sc33 staan en ben er tevreden over,maar deze is wel ontdaan van alle kuipwerk.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een 954 met volledig kuipwerk te voorzien van een superbike-kit?? Alle nuttige info is welkom :Y
 
Even een vraagje.
Ik wil even de naks van mijn 929 blade vervangen. Is het een kwestie van oude er uit nieuwe er in? Of zijn er dingen waar ik speciaal op moet Letten?
 
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb een vraag over een 2001 Blade. Ik ben momenteel bezig met de motor van een goede vriend. Het is een Blade met 55K km op de klok. Hij is alleen een beetje futloos, ik mis het echte vermogen. Kan het zijn dat de servo die de klep in de uitlaat en inlaat bedient kapot is? Wat kan het zijn? Zijn er nog tips voor onderhoud of gekke dingen waar ik op moet letten? Wat moet de klepspeling zijn volgens Honda?

Alvast bedankt.
 
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb een vraag over een 2001 Blade. Ik ben momenteel bezig met de motor van een goede vriend. Het is een Blade met 55K km op de klok. Hij is alleen een beetje futloos, ik mis het echte vermogen. Kan het zijn dat de servo die de klep in de uitlaat en inlaat bedient kapot is? Wat kan het zijn? Zijn er nog tips voor onderhoud of gekke dingen waar ik op moet letten? Wat moet de klepspeling zijn volgens Honda?

Alvast bedankt.

Kan meerdere oorzaken hebben.
De originele brandstof druk regelaars zijn ook een zwak punt waardoor hij mega beroerd gaat lopen.
Zit er een power-commander op? Zo ja welke afstelling zit daar in/hoe is hij afgesteld?
Maar nu is het puur gissen wat heeft hij recent voor onderhoud gehad en wat heeft de vorige eigenaar er zoal aan gedaan?
 
Er zit geen Power Commander op. Op de uitlaat demper na is de motor orgineel. Recent onderhoud is niet gepleegd. Motor loopt verder wel netjes, hij mist alleen het echte vermogen wat je mag verwachten van een Blade. Compressie is goed (1=13, 2=13,5, 3=12,5, 4=12,5 Bar) Gas reactie is ook goed en mooi. Ik zal de klep in de uitlaat eens bekijken, misschien zit die ook wel vast.
 
Er zit geen Power Commander op. Op de uitlaat demper na is de motor orgineel. Recent onderhoud is niet gepleegd. Motor loopt verder wel netjes, hij mist alleen het echte vermogen wat je mag verwachten van een Blade. Compressie is goed (1=13, 2=13,5, 3=12,5, 4=12,5 Bar) Gas reactie is ook goed en mooi. Ik zal de klep in de uitlaat eens bekijken, misschien zit die ook wel vast.
Die gaat bij 6000rpm open dus je kan wel verwachten dat daar iets mis mee kan zijn inderdaad.
Is je luchtfilter nog schoon/vuilvrij? Voor het nette kun je je Bougies ook eens vervangen, die kunnen ook onregelmatig gaan werken bij hoge pulsinvloeden als ze 'op' zijn.
 
6000? vol open, ja. maar open beginnen te gaan al eerder.. zelfs bij 2700 al naar de middelste positie .. als ie helemaal vast zit kan het niet anders dan belabberd zijn.
 
Hoog tijd om me ook maar eens hier te melden. Het 900RR topic heb ik al "gevonden", maar dat gaat zo hard, dat kan ik niet bijbenen ;)

Vorig jaar kocht ik een blauw/gele 929 uit 2000 met 53.000km op de teller. Hierop zitten een Laser uitlaatdemper, een WP stuurdemper en een Powercommander. En andere knipperlichten aan de achterkant. Vorig jaar heeft de motor een grote beurt gehad en is de PC afgesteld bij Powerpoint (134pk aan het achterwiel).

Nu heb ik 2 kleine probleempjes. Hij loopt een beetje onregelmatig stationair. Het is echt maar een heel klein beetje, maar toch vind ik dat irritant. Waar zou dat aan kunnen liggen?

De tweede: de voorste knipperlichten. Toen ik de motor kocht zaten er al flush level knipperlichten in, maar die waren gebarsten en de contacten waren roestig. Die heb ik weggegooid, in de verwachting dat ik gemakkelijk nieuwe kon kopen. Maar dat valt tegen. Ik heb al 2 keer nieuwe besteld die voor de 929 geschikt zouden zijn, maar die waren telkens te klein dus heb ik weer teruggestuurd. Wie kan mij een merk / model / winkel adviseren?

Groeten, Karl
 
Heb je al getest? hoe doet ie het, en hoe doet ie het onderin? wat heeft het systeem gekost?

Ja hij is op de bank geweest bij PowerPoint in tien. Alles netjes afgesteld. In lage toeren wilt die aftoe beetje chagrijnig zijn. Maar dat komt omdat de uitlaatklep volledig weg is, dus minder tegendruk. Kreeg die op de bank er niet helemaal uit. Midden en hoog toerengebied weet je niet wat je meemaakt helemaal icm met de quickshifter. Hij pakte dan ook bijna 152 pk op de bank. Systeem koste om en nabij de 1300
 
Hoi,

Vorige week heb ik mijn bougies vervangen. De motor stotterde rond de 8.000 rpm. Voor de winter is een grote beurt uitgevoerd en werd gezegd dat de bougies richting vervanging gingen.

Maar nu is het helemaal drama. Bij 4.000 prm is het een en al gestotter. Met een klein beetje gas kom ik in zes nog tot 130 p/u. Meer dan een beetje gas levert een inhoudende motor op.
In z'n 1 vol gas komt ie maar tot 66 p/u. Drama dus.

Nu verdenk ik dat de brandstoftoevoer geblokkeerd wordt door de slang. Zie de foto's. Zit bij jullie de slang ook in een knik?
full

full
 
Een (brandstof)slang met een knik lijkt me nooit een goed idee. Of dat je probleem oplost durf ik niet te zeggen, maar ik zou dat zeker even aanpakken.
 
klinkt eerder als een probleem met de brandstofpomp die onvoldoende op druk komt, al vaak gezien en zelf meegemaakt..
 
Bedankt voor jullie input!
Ik zal eerst eens kijken of ik die slang zonder knik krijg. Daarna de pompwerking testen.

Groet, Robert
 
Nou, het was dus de knik in de brandstofslang. Hij reed vandaag weer als een zonnetje. En de nieuwe bougies doen het ook goed. Lucky me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan