De CB1000RR is vast iets comfortabeler, maar dat gaat geen dag en nacht verschil maken. Als je minder hoogtoerig wil rijden en meer comfort zoekt zijn er veel andere opties. Bijvoorbeeld een naked bike met een twee- of driecilindermotor.
Hey allemaal,
Even een vraagje tussendoor; heb nu een Suzuki GSXR-600 van 2005, en ben een beetje aan het kijken voor een wat rustigere motor, zonder dat het meteen een toer- of naked bike word.
Nu heb ik een CBR1000RR van 2004 gezien die ik (erg) mooi vind, maar hoe is die t.o.v. een GSXR-600? de GSXR-600 moet het nogal van (vrij veel) toeren hebben, dus vraag me af of een CBR1000RR wat rustiger is, en wat minder 'opjagerig' rijd? En liefst een wat comfortabelere zithouding heeft, maar dat zal wel niet veel verschillen met de GSXR denk ik...
Maar rijdt dat dan ook minder "zenuwachtig".
Ik zit met hetzelfde als de TS. Een 600cc is wat "zenuwachtig" bij 130 km\h omdat die dan net het vermogensgebied in komt.
Ik stel mij voor dat een 2 cilinder wel minder toeren maakt bij 130 km\h, maar dat die over het hele bereik minder toeren maakt. Als die dan nog steeds in het vermogensgebied zit dan heb je (in dit geval ik en ik denk ook de TS) er niets aan.
Is het met jouw eis niet logisch om te kijken naar een GSXxxxF of CBRxxxF? Ik heb nooit op een van de genoemde modellen gezeten hoor, maar die lijken me wel de looks maar niet het karakter van een racer te hebben.
Ik kan je niet helemaal volgen; je wilt een wat rustiger motor, maar vervolgens stel je er zelf een voor die bij elk toerental meer vermogen heeft en qua houding net zo extreem. Misschien kan je iets meer verduidelijken wat je wilt? Denk je bij een tour motor meteen aan een pan european of is een VTR bij jou ook een tour motor?
Ik denk dat hij de korte powerband van een 600 gewoon wat zat is.
Een aprilia rs 250 kom je prima mee met het verkeer, sterker nog het gaat gewoon hard,maar het is gewoon een nerveus motortje, en een 600 heeft dat uiteraard ook in mindere mate.
TS wil gewoon op alle toeren een puist vermogen zoals ik het begrijp althans.
Zodat hij niet met de kleine powerband zit.
Misschien zit ik ernaast,maar zo vat ik het op.
Je koopt toch geen dikke sportfiets om erop te rijden alsof je in een dieselauto zit? Je wil toch juist ín de powerband rijden? Een moderne driecilinder rijdt alles behalve zenuwachtig en heeft een mooie vlakke koppelkromme.
ik kom nooit boven de 3000 toeren met me blade.......nergens voor nodig...
Iedereen koopt een fiets met de voor hem \ haar persoonlijke reden.
Ik heb onlangs een R6 gekocht om woon \ werk mee te rijden. Dus ja, als een dieselauto.
Ik ga er maar vanuit dat dit sarcasme is?ik kom nooit boven de 3000 toeren met me blade.......nergens voor nodig...
Het is ook niet verboden om met draadjes saffraan je gebit te flossen, maar gelukkig is het ook niet verboden voor anderen om daar wat van te vinden.
Vind zelf een VTR ook al een beetje een toer motor :-s
Het is gewoon wat Wil79 en Stefan zeggen; dat ik me afvraag/vroeg of een 1000 wat meer rust brengt, niet dat het dan meteen een relaxte toermotor is ;-) Dat het niet heel veel comfortabeler is snap ik ook wel, alleen vroeg ik me dus af hoe het is t.o.v. een GSXR-600, sportiever of iets 'luier' qua rijden en zithouding...
het nadeel van een 1000cc-er is dat je het volledig motorisch potentieel op straat nergens kan gebruiken.
even de eerste 2 versnellingen vol doorhalen eindigt met krap 200 km op de klok dus rijbewijs kwijt in alle gevallen.