Honda CBR1000RR?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Misschien volgend jaar?
full


quote:
Could this be the new 2004 Honda CBR 1000 RR ? Is Honda preparing a GSXR serious challenger ? Is Honda developing its new liter class bike as a racer first and streetbike second ?

In this month's issue of UK motorcycles magazine Performance Bikes, there are some pictures of a racing bike Honda is preparing to race in the Japanese prototype class of it's domestic SBk championship (same races where Suzuki and Kawasaki tested their MotoGp bikes first). The bike in question has some resemblances to the current CBR 954 RR, yet it shows some differences too. Japanese magazine Auto-By, original author of these pictures, says that this bike should be able to put out 150 hp at the rear wheel !

Last but not least, if we consider that the new CBR 600 RR HRC kit was developed at the same time as the RR itself, and noting that the RR HRC kit has an Arrow exhaust too, it is quite plausible the new liter bike from Honda might make some appearances at the Japanese championship. What makes me wonder about this "muscled" CBR pictures is the side exhaust. Could it be just a way for Honda to make it look like the 954 and therefore attract less attention ? We should see more of this bike as we approach September.
 
Stond in de Performance bikes ja...

ik vinnem wel erg veel op de oude blade lijken als je naar de onderdelen kijkt als achter-/voorvork en frame etc...
 
Stond idd in de PB. Motor zou wel helemaal nieuw zijn en serieus veel PK's hebben. Ook stond erbij dat ze de naam Fireblade willen laten vallen omdat de engineer die de Blade ontworpen heeft met pensioen gaat. In de PB gokten ze voor de naam op CBR1000 of RCB1000.
 
ik hoorde afgelopen weekend bij motor-eibergen dat de nieuwe blade lijkt op de cbr600rr maar dan met dubbele uitlaat. 1 onder het kontje en 1 op de orginele plek.

ik ben benieuwd van mij mag het.
 
ik hoorde afgelopen weekend bij motor-eibergen dat de nieuwe blade lijkt op de cbr600rr maar dan met dubbele uitlaat. 1 onder het kontje en 1 op de orginele plek.

ik ben benieuwd van mij mag het.

Waarom zouden ze dat doen als er een 4-in-lijn motor in zit?
 
Als je een grote luchtstroom wil creeren moet je een grote uitlaatdemper hebben om deze legaat te krijgen... (Zie de Hayabusa, kawa...)
Deze duizend gaat waarschijnlijk een hoop vermogen leveren en die moet dus ook van zijn uitlaatgassen af, vandaar waarschijnlijk twee dempers. Het grote voordeel hiervan is dat er in de aftermarket wel uitlaten komen die geheel onder het kontje passen. Ziet er gaaf uit en klinkt dan ook nog eens goed. 8-)
 
..dan ziet 'ie er uit als een RC211V ;)

Doet u mij dan maar 2 seatpipes of helemaal geen seatpipes want 1 seatpipe en 1 aan de zijkant bij een lijnmotor is prutswerk. Bij Rossi's V5 heeft het idd. wel duidelijk voordelen. Of zou er dan toch een V5 in de nieuwe RR komen :?
 
Ligt het aan mij of heeft ie ook wat SP1 trekjes qua design?? (Nix mis mee hoor.. }) )

Wel errug mooie machine!! :9~
 
(Afbeelding)

Ik moet zeggen dat ik 'm wel strak vind :P

Marko

Als het dit zou worden koopt helemaal niemand meer een Fireblade of hoe die nieuwe CBR1000RR/RCB1000 of zoiets zal heten... De massieve voorkant heeft wel iets van een motorscooter! Slecht ge-photoshopt.

Een replica van een CBR600RR zal het hopelijk ook niet worden, dan heeft het topmodel namelijk optisch niets extra's te bieden (op een upside down voorvork na dan).
 
Op zondag 27 april 2003 23:11 schreef Blade10 het volgende:Een replica van een CBR600RR zal het hopelijk ook niet worden, dan heeft het topmodel namelijk optisch niets extra's te bieden (op een upside down voorvork na dan).

Ik hoop het wel en bij voorkeur dan nog een tikkie meer power dan zn 1000cc concurrenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan