Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou uhhh, ik heb de schakelaar open gemaakt. Zag er gewoon netjes uit. Gewoon nog netjes in de vaseline. Kon het toch niet laten om wat contactspray te spuiten.... Ging afgelopen weekend rijden. Probleem was over en knippers deden het prima... Maar was het nu de schakelaar of het warmere weer waardoor het relay (bimetaaltje) beter werkt.....???

Schakelaar.
 
Bij mijn Bird moeten de banden worden vervangen. Welk merk en type heeft jullie voorkeur?
Dat hangt van jouw voorkeuren en wensen/eisen af.
Waar gebruik je de motor voor, en wat vindt je prettig/belangrijk in een bandensetje?

Vrijwel alle moderne banden zijn goede banden, maar de ene past beter bij de combinatie van motor en gebruiker dan de andere.

Eigenlijk mag ik geen linkjes naar andere fora plaatsen, maar dit geeft een direct antwoord op jouw vragen: Bandenkeuze voor de Blackbird - Honda Blackbird Forum
Ik hoop dat de moderators dit door de vingers willen zien...... O-)

Ik zie trouwens dat ik die openingssposting dringend moet aanvullen. |(
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt van jouw voorkeuren en wensen/eisen af.
Waar gebruik je de motor voor, en wat vindt je prettig/belangrijk in een bandensetje?

Vrijwel alle moderne banden zijn goede banden, maar de ene past beter bij de combinatie van motor en gebruiker dan de andere.

Eigenlijk mag ik geen linkjes naar andere fora plaatsen, maar dit geeft een direct antwoord op jouw vragen: Bandenkeuze voor de Blackbird - Honda Blackbird Forum
Ik hoop dat de moderators dit door de vingers willen zien...... O-)

Ik zie trouwens dat ik die openingssposting dringend moet aanvullen. |(

Hallo Frank,

Ik kijk even op het andere forum... Ik gebruik de Bird voor woon-werk verkeer en vakantietripjes waarbij mijn rijstijl als licht sportief kan worden omschreven. Weinig bagage. In de regen rijd ik ook. Per jaar rijd ik tussen de 10.000 en 20.000 km. Hangt van de motorvakantie (kort of lang)
 
Is 90% zeker je schakelaar, gezien spitten in topics is het met die symptomen namelijk bijna altijd de schakelaar (niet alleen bij birds, ook bij fireblades gezien).
En over die banden: Ik vond de Michelin Pilot Road 2 heerlijk, nooit eerder zo'n goed gevoel gehad met een band.
Heb nu sinds kort Dunlop Qualifier 2 voor/achter, maar nog te vroeg om een oordeel over te geven. Vooralsnog lijkt het okee.
 
Hallo Frank,

Ik kijk even op het andere forum... Ik gebruik de Bird voor woon-werk verkeer en vakantietripjes waarbij mijn rijstijl als licht sportief kan worden omschreven. Weinig bagage. In de regen rijd ik ook. Per jaar rijd ik tussen de 10.000 en 20.000 km. Hangt van de motorvakantie (kort of lang)
Dan zou ik de Pirelli Angel GT, de Dunlop Roadsmart 2 of de Bridgestone T30 aanbevelen.
Michelin Pilot Road 4 GT zou ook kunnen, maar daar heb ik op de BB nog niet op gereden.
 
Alleen om de velgen zou ik hem al laten staan :X
Verder een mooi ding maar ontzettend zonder van die velgen.
Deze foto's overdrijven de kleur van de velgen behoorlijk. Ze zijn in het echt niet zo felgoudkleurig als op de foto.....
Ik heb nog een compleet setje liggeen als je ze eens wil bekijken..... :+
 
...echt dat het mijn schakelaar niet was. :) Afgelopen vrijdag in het koudere weer naar Ad van Gils gereden. Tijdens het rijden deden de knipperlichten weer vaag, aldaar in de warme werkplaats tijdens het ontluchten van de remleidingen van mijn zijspan weer even gekeken. Toen deed hij het weer prima. Ik heb nu een ander "gebruikt" relay gekregen en sinds dien doet hij het weer.... dus waarschijnlijk was het toch het relay :)
 
Je schreef zelf dat het opgelost was nadat je de schakelaar had nagekeken... maar bij mij was het ook het relais met ongeveer dezelfde symptomen.
 
...echt dat het mijn schakelaar niet was. :) Afgelopen vrijdag in het koudere weer naar Ad van Gils gereden. Tijdens het rijden deden de knipperlichten weer vaag, aldaar in de warme werkplaats tijdens het ontluchten van de remleidingen van mijn zijspan weer even gekeken. Toen deed hij het weer prima. Ik heb nu een ander "gebruikt" relay gekregen en sinds dien doet hij het weer.... dus waarschijnlijk was het toch het relay :)

Succes met je nieuwe relais dan :)

Ik heb op meerdere Honda's ervaring met precies dezelfde klacht en daar lag het iedere keer wel aan de schakelaar, vandaar mijn uitspraak ;)
 
Hallo holy diver hier binnenkort schaf ik een bb aan.
Ik twijfel nog aan het bouwjaar.
ZIjn er veel verschillen tussen bb van bj99 en een van2001?
Behalve de digitale kilometerteller dan. gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan