Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat leerde ik wel ooit op de monteursopleiding ja. Omdat de verliezen groter worden door slijtage en veroudering zou je wat minder vermogen overhouden. Maar goed... Als t maar lekker rijdt, daar doen we t uiteindelijk allemaal om. (Anders moet je op een zeeschip gaan varen, die hebben 33000PK).
 
Dat leerde ik wel ooit op de monteursopleiding ja. Omdat de verliezen groter worden door slijtage en veroudering zou je wat minder vermogen overhouden. Maar goed... Als t maar lekker rijdt, daar doen we t uiteindelijk allemaal om. (Anders moet je op een zeeschip gaan varen, die hebben 33000PK).

Tja, die paar PK's die je na de jaren verliest ga je niet merken ...en zeker niet met een BB.
 
Heeft hier iemand een Dynokit in zijn motor? En loont het om een Dyno kitje in mijn bird te zetten? :) Winst qua comfort, verbruik oid?
 
Hi, mijn knipperlicht gaat soms niet of vertraagd aan zo lijkt het. Klopt het dat ik eerst het best WD40 in de schakelunit aan het stuur kan spuiten en de unit eventueel schoonmaken? Het relais zou mogelijk nog gewoon goed kunnen zijn lijkt me.
 
contactspray gebruiken. maak het ff open en alles schoonmaken. kan ook relais zijn. mijn relais was ook stuk. soms bleven ze langzaam knipperen soms normaal.
 
Ten eerste de WD40 weggooien (of alleen nog voor het schoonmaken van je velgen gebruiken). Contactspray kan, maar dat maakt de boel wel schraal. Daarna MOET je echt met bijvoorbeeld zuurvrije vaseline de boel insmeren, anders heb je binnen de kortste tijd weer problemen door corrosie.

Je kan ook een GOEDE multispray gebruiken zoals de Motorex Joker 440. Dan heb je geen nabehandeling nodig.
 
Ben ik niet met je eens.
Een setje goede veren doet veel meer voor de BB dan een Dynokitje.

Tja.... een goede rijder rijdt met slechte veren beter als een slechte rijder met goede veren ;)




Ik rij m'n maatje op een zgan Appie RSV Factory ermee 'zoek'...nahja, dat is teveel gezegd, maar hij en ik komen niet bij elkaar weg. Gewoon standaard veren.


Maar ik zie dat je het ook DynokitJE noemt, je hebt t niet zo op die kit's ?

IK zou absoluut de Dyno voor laten gaan op de veren, echt een absurd verschil bij die van mij :Y
 
Laatst bewerkt:
Mee eens Frank,
een goede wegligging en een goede chauffeur doet meer dan pk's

Op zich absoluut helemaal mee eens.

Maar het ging mij dan ook niet per se om pk's.


1750 / 3500 is het blok zoveel beter gaan lopen. En daar gaat het mij om :)
Geen millieu dipjes meer wat resulteerde in schokkend en bokkend rijden, zeker als je in dat bereik het gas stabiel hield.

Daarnaast een veel beter oppakken en beter doortrekken. 3 vliegen in 1 klap.


Ik hoorde vorig jaar iemand zeggen dat ik met de Bird reed alsof t een 250cctje was dus wegligging/vering vind ik prima zo.
 
ik vind de haakae ventielen de bestw investering. de winst die ik heb met bandenspanning controleren haal je met hyperproveren en een kitje niet meer in.

ik heb op allerlei versies proefgereden 97 er met kit en en hyperpro. 97er standaard. 2001 standaard en mijn 2001 met alles erop en eraan.
veren staan bij mij dan ook op 1 met vlak daarachter de powercommander. MBM zal denk ik vanwege zijn beroep aardig kunnen sturen op een tweewieler. kan maar een ding adviseren ga een proefrijden met hyperpro dan zal je denk ik ook voor de veren gaan.

onderschat een goede band niet. ik ga binnenkort de pirellis angel gt nemen na alle goede verhalen. ben erg benieuwd hoe dat is.
 
ik vind de haakae ventielen de bestw investering. de winst die ik heb met bandenspanning controleren haal je met hyperproveren en een kitje niet meer in.

ik heb op allerlei versies proefgereden 97 er met kit en en hyperpro. 97er standaard. 2001 standaard en mijn 2001 met alles erop en eraan.
veren staan bij mij dan ook op 1 met vlak daarachter de powercommander. MBM zal denk ik vanwege zijn beroep aardig kunnen sturen op een tweewieler. kan maar een ding adviseren ga een proefrijden met hyperpro dan zal je denk ik ook voor de veren gaan.

onderschat een goede band niet. ik ga binnenkort de pirellis angel gt nemen na alle goede verhalen. ben erg benieuwd hoe dat is.


:^ Band is ook heeel belangrijk. Dat kan een wereld van verschil betekenen, een verschil dat je rijdend op je vorige banden niet had kunnen verwachten.


Ik zal s kijken of m'n broertje standaard veren in z'n BB heeft of aangepaste, daar s een stukje op rijden wellicht :)

Misschien pas ik dan m'n mening idd aan, maar ik blijf de werking van een Dynokitje ook dan nog geweldig vinden en dat was ook de vraag, niet om m te vergelijken met een set veren ;)
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste de WD40 weggooien (of alleen nog voor het schoonmaken van je velgen gebruiken). Contactspray kan, maar dat maakt de boel wel schraal. Daarna MOET je echt met bijvoorbeeld zuurvrije vaseline de boel insmeren, anders heb je binnen de kortste tijd weer problemen door corrosie.

Je kan ook een GOEDE multispray gebruiken zoals de Motorex Joker 440. Dan heb je geen nabehandeling nodig.

Ok bedankt voor de tip. Dacht dat WD40 het wondermiddel was voor alles :) Vraag is hoe ik kan vaststellen of mijn relay nu kapot is of niet of dat het ergens anders inzit.
 
Door eerst de boel schoon te maken als dat niet helpt is het een grote kans dat het je relais is. Relais is 5 seconden werk om te vervangen. (lees je bent langer bezig om je zadel eraf te halen voorzichtig weg te leggen dan het relais te wisselen ;) )
 
Mijn '97-er carb heeft ook een dynojet stage 1 kit. Soepel lopen doet 'ie zeker, maar bij volgas dus ook te rijk volgens de testbank. Het verbruik bij deellast lijdt er niet onder want ik kan 1 op 20 halen. En er blijft een koppeldip tussen 4.500 en 5.500 tpm. De 150 rwhp injectiefiets die ze getest hadden, had die koppeldip overigens precies zo. Zal de VTEC zijn :+ . En een knappe jongen die dat voelt want door die specifieke 1.000 tpm ben je bij een sprintje van 0-100 km/u waarschijnlijk in éénderde seconde heen.
 
Ok bedankt voor de tip. Dacht dat WD40 het wondermiddel was voor alles :) Vraag is hoe ik kan vaststellen of mijn relay nu kapot is of niet of dat het ergens anders inzit.

Ik ben het ermee eens dat WD40 alleen voor alleenstaande huisvrouwen is.
Het is een middeltje dat eigenlijk nergens goed in is, en overal een beetje bruikbaar.

Vooralles waar je WD40 voor gebruikt is er een beter middel, dat dan echter ook echt speficiek voor dat doel is.

Ik denk dat je grote kans hebt dat het gewoon in het armatuur zit van je richtingaanwijsknopje.
Beetje Honda kwaal. Loshalen, schoonmaken en smeren en hij doet t weer een heel seizoen. Eind herst/begin winter begint t weer... ;)
 
Mijn '97-er carb heeft ook een dynojet stage 1 kit. Soepel lopen doet 'ie zeker, maar bij volgas dus ook te rijk volgens de testbank. Het verbruik bij deellast lijdt er niet onder want ik kan 1 op 20 halen. En er blijft een koppeldip tussen 4.500 en 5.500 tpm. De 150 rwhp injectiefiets die ze getest hadden, had die koppeldip overigens precies zo. Zal de VTEC zijn :+ . En een knappe jongen die dat voelt want door die specifieke 1.000 tpm ben je bij een sprintje van 0-100 km/u waarschijnlijk in éénderde seconde heen.

Nahja, beter iets te rijk als te arm :P

Alleen... tja...als je veel en snel rijdt loopt t aardig in de papieren maar daar krijg je dan ook wat voor terug *O* })
 
Die veren discussie elke keer... :N
Geef nou gewoon eens gas mensen.
Die motor kan in standaard trim zoveel meer dan 1 ieder hier durft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan