Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
en hoeveel achterwielpk gaf zijn (wonder)bank toen?

Ik heb de uitdraai ook niet bij de hand maar ik meen iets van 150 pk aan het achterwiel.
vond en vind dat zat.
overigens is de vorm van de koppelkromme/vermogens kromme en hoe de motor op het gas reageert wel wat belangrijker dan de piekgetallen.

maar volgens mij heeft mbm dat al op een andere manier hier aangekaart ;)
Overigens was die meneer al bezig met zijn vak toen ik nog als snotneus in de supersport 400 rondreed en hij met zijn testbank daar stond om te kijken dat er niemand 'vals speelde'.

Als je weer eens iemand zo hoort praten over hem zou ik maar eens vragen hoe ze aan die wijsheid komen dat hij zo een wonderbank heeft.

Een vermogensbank is niet anders als een stuk gereedschap om je motorfiets af te stellen, dat is ook precies waar hij die voor gebruikt.
Dat een ander het nou niet kan hebben dat hij door veel ervaring meer vermogen kan halen uit meerdere type motorfietsen dan een ander ;)

Veel ego's en haantjes in de motorbranche zeker als het op vermogen en tunen aankomt ;)

Overigens wou ik even de moeite nemen om het 'op te nemen' voor al iemand die al zo verschrikkelijk lang in de motorbranche zit en dus nog steeds up to date is en moderne motorfietsen ook goed kan afstellen.
 
Laatst bewerkt:
haha lief dat je het opneemt voor hem, maar beide kanten van het verhaal zijn al vaak aan bod gekomen op dit forum, en ik heb ook geen reden om aan zijn kwaliteiten te twijfelen, was gewoon even benieuwd naar het getal. ;)
 
haha het is unieke BB met carburateurs én injectie
tumblr_nc41xlcH221scpyu1o1_500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Overigens:

SP2 bij Cama Motoren

Verder op google zie je veel dat ze in schademotoren handelen, maar over het algemeen lijkt het alsof ze dat wel eerlijk melden vantevoren :Y

Als je er niet veel verstand van hebt gewoon 1 meenemen die dat wel (echt) heeft. :)
 
Of gewoon ff doorsparen want met een paar honderd euro meer op zak heb je heel ruime keuze op Marktplaats/Speurders. Ik had al weer spijt van de verkoop van die van mij, dus heb nu een andere carb erbij gekocht, tweede eigenaar, 26.000 km gelopen, kon hem niet aan m'n neus voorbij laten gaan :) Het is een modeljaar 1997 (Candy Muthos Magenta) die pas eind '98/begin '99 bij Honda-dealer Bruggeman is gedumpt als New Old Stock en vervolgens verkocht en geregistreerd in maart '99.

Dus nu ben ik één van die bofkonten met én carb én FI, maar nog steeds geen zwarte :/ :+ . En dus kan ik vergelijken. Carb loopt echt veel koeler dan de FI. Het is nu nog niet eens echt heet, maar als ik in de stad van stoplicht naar stoplicht ga, dan krijgt de FI het snel erg warm. Maar de ventilator doet z'n werk verder prima hoor dus het is niet problematisch.
De carb lijkt wat meer koppel onderin te hebben, maar kan ook een kwestie van een meer aan-uit karakter van de gashendel/gasrespons zijn. De FI gaat namelijk ook gewoon hard van z'n plek als je verder draait.
Van schokkerig rijden bij langzame snelheden merkte ik weinig tot niets, totdat ik met de FI op een kinderkopjesweg met drempels reed, dan beweegt je hand per ongeluk mee en daar wordt 'ie heel zenuwachtig van. Tot slot remt de FI duidelijker sterker op de motor bij gas los.

Uiteindelijk zijn het allebei fantastische fietsen en kan ik moeilijk kiezen, vandaar dat ik ze nu maar allebei heb. *D Dubbele wegenbelasting en verzekering, maar ach een hobby mag geld kosten en ik heb nog steeds minder uitgegeven dan aan een S1000RR - man maths :')

auto-9gag-1133347.jpeg
 
Ik rij dus een CBR 1000F uit 89 maar wil wel graag ooit een XX. Is dit echt een dubieuze zaak of valt het mee?

Ik heb er alleen ooit onderdelen van een schademotor besteld. Kreeg netjes precies wat ik verwachte.
Heb er nooit echt iets slechts over gehoord.

Maar bij iedere aankoop, waar dan ook.... geld dat je zelf goed moet kijken en er een klein beetje kijk op moet hebben.
 
Van onze buren in het Fireblade topic.

Voor diegene die in de toekomst een leuk ritje in de Eifel willen maken in het weekend, kunnen op onderstaande link zien waar je op div. plaatsen niet meer doorkomt , dit om teleurstellingen te voorkomen.

Wat ik vernomen heb telt het alleen voor de weekenden want na lang beraad met de bewoners en dorpen is daar de maat voor hun vol. Jammer voor de goed willenden, maar dat is nog niet alles. Een kennis van mij sprak afgelopen woensdag een rijder uit Simmerath en een uit Budel en met name die tweede reed 14 dgn geleden daar rond de ruhrsee in de buurt van dedenborn en hammer. "Ik ben een rustige rijder op m,n intruder" waren z'n woorden en werd toch aangehouden, voor de snelheid dacht hij in eerste instantie maar ze doelden op z'n geluid en uitlaten. 102 db na meting 2 strafpunten ,1 maand rijverbod en ter plekke € 240,- armer. "Ik rijdt al een 35 jaren in de Eiffel, maar zo'n controles heb ik nog niet mee gemaakt" zei hij.

De rijder uit Simmerath bevestigde dit, want die zei dat men nu zodanig te werk gaat aldaar, dat je motor aan hun normen moet voldoen als je daar gaat rijden, zelfs profiel en band dikte meten ze op , dus vul de rest maar in als je er niet aan voldoet.

Triest dat het zo ver moet komen en dan is de lol er snel vanaf, voor mezelf heb ik er dan ook een streep onder gezet en rijd wel om Monschau e.d heen en ga dieper naar onderen of naar de Ardennen of Luxemburg toe. Als je op de link kijkt zijn ook de mooie routes bij Bad-Münstreifel , schuld richting Nurburgring en Altenahr en verder naar Bad Neuenahr in de ban gelegd, en ook dat is heel jammer. Overigens blijft het daar dan ook door de week oppassen als je er rijd.

Dus wees op je hoede.

Afgesloten voor motoren in de Eifel - Google My Maps

(kaart opent niet op de juiste plek, even naar links scrollen)
 
Thnx voor je bericht! Ik zit toevallig vanaf maandag weer een paar dagen in die hoek. Nou heb ik nooit herriepijpen oid maar dan kan ik in elk geval een beetje op de snelheid letten :)
 
En weer een nieuwe rijder erbij, deze black beauty heb ik 2 weken geleden opgehaald, de vorige eigenaar had hem al 2 jaar in zijn bezit maar door gezondheids-problemen heeft hij er nauwelijks mee gereden.

Resultaat, slechts 21706 km op de teller, en een FI 2004 staat nu bij mij in de garage in België.

Een onderhoud staat in de planning maar de werkplaats hier had het erg druk dus pas over 2 weken kan hij er naartoe, toch vandaag maar even de tank volgegooid en een dagje heerlijk gereden, ik moet zelf nog wat eigen foto's maken maar wilde jullie die van de verkoopsite alvast laten zien.

Groeten,

Michael.









 
Laatst bewerkt:
Mooi exemplaar, proficiat! Fijn dat België ook meegeniet van de Blackbird.
Ennuh, 2 weken lang de werkplaats vol? Die doen goed zaken zo in de lente!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan