Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Hoi Frank
Waar kan ik iets meer info vinden over die Viper zadels? Bagster vind ik heel mooi. Is er verschil in comfort kwaliteit tussen bagster en Viper?

Greets
Dat is een goede.
De website van Viper is down, net als die van de fabrikant (P&P Seating). Ze zijn echter nog wel op Facebook te vinden.....
Geen idee wat daar aan de hand is.
 
Ik heb absoluut geen probleem met het BB_zadel. Tsja, alles kan natuurlijk altijd beter.
Mss zou je 't dan eerst een dagje een Bagster/ Corbin met een flinke rit moeten proberen?
Mijn FZ-zadel vind ik net iets beter zitten. Die is iets smaller en je zit meer "in" dan "op" de motor. Maar dat is wrs persoonlijk????

Toch zegt 't niets wat anderen vinden van een zadel op een bepaald type motorfiets.
Mij werd ooit gezegd dat het FZ-zadel 'verschrikkelijk' zou zijn.
Motorrijders zouden tijdens vakantie-ritten soms langs de weg staan te huilen (huh ?) vanwege zadelpijn.
Nooit iets van pijn gemerkt!:9 (ergste wat ik heb ervaren was een rauwe kont na 2000+ km in enkele dagen)
Ik heb eens op 1 dag op bijna 50 verschillende Blackbirds gereden, waarvan het merendeel met origineel zadel.
De onderlinge verschillen bij de originele zadels zijn enorm. Er was er 1 bij waar ik zelfs binnen 3km pijn van in mijn kont kreeg.....
 
Vandaag thuisgekomen uit Luxemburg. Topdagen gehad. Alleen gistermiddag helemaal verregend en helaas vanochtend onderweg terug naar huis gestrand.

De motor verloor onderweg vermogen en er waren vreemde elektrische storingen. Ik kon op een sukkelgangetje nog bij een tankstation komen, maar het werd 'heter' en ik meende een vreemde geur te ontwaren.

Zojuist de accu eruit gesleuteld. Helemaal gaar gekookt waarschijnlijk

Mag ik de spanningsregelaar verdenken? En if so @Super Blackbird: Welke type moet ik dan hebben? ('99 injectie fiets). Je hebt er bij jou meerdere..
 
Laatst bewerkt:
Ja, je mag de spanningsregelaar verdenken, maar het kan ook iets anders zijn.
Heb je de metingen gedaan? Pas daarna kan je een conclusie trekken.....
Je mag mij bellen als je er niet uit komt.
 
Nee, nog geen metingen kunnen verrichten omdat de accu is gaan hemelen..
Die ga ik dus eerst bestellen. Ik zou dezelde bestellen als de accu die er nu in zit (een ytx14-bs) Maar dat schijnt niet de goede te zijn lees ik her en der.
Ik ga er vanavond even op studeren.

Ik hoop dat de schade meevalt en het bij de accu en eventueel de spanningsregelaar blijft.
 
YTX-12BS is de juiste, maar ik gebruik zelf ook de 14. Deze is sterker en gaat langer mee. En hij past....
Maar meten gaat ook met een slechte accu, al heb je dan wel hulp nodig van een autoaccu (auto niet starten).
 
@Johnweggo Lees ik nou ergens anders hier op het forum toevallig dat jij ook pech hebt gehad dit weekend? Das toch ook toevallig!

Je denkt zelf hierbij aan de dynamo. Mag ik vragen waarom je die verdenkt?
 
De voltage zakte langzaam in tijdens de rit. Ik begon al op 12,3 volt wat ik al bijzonder vond na het starten bleef deze op 12,1 volt en liep tijdens de terug reis langzaam terug na de 11,9. Nu was dit al afweikend omdat normaal deze ergens rond de 12,5 - 14 volt zit.
Thuis de achterkant gedemonteerd en alles nagemeten. Acce leek nog goed omdat ie mooi oplaad en niet snel inzakt. Echter was de stekker van de dynamo naar de spanningsregelaar niet helemaal lekker meer en een van de fase aansluitingen zag er aardig verbrand uit. Bij het testen van spanning en weerstand van de dynamo kwamen er afwijkende waardes uit en begon het ook wel een beetje te stinken voor bij de motor bij de dynamo deksel.
Vandaar een dynamo en nieuwe Mosfet spanningsregelaar besteld omdat ik de oude ook niet helemaal vertrouw.

Lees net pas dat jij ook wat pech had met de bird. Succes met nameten en sleutelen en hou ons op de hoogte.

Er is een heel stappen plan die je kan volgens voor het nameten en eventueel kunnen uitsluiten van storingen.

@S. de J. Had nog wat handige linkjes en extra info maar ik kan je schijnbaar geen Pb sturen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een stappenplan gevonden van @Super Blackbird uit een (ver) verleden op een ander BBforum.. Maar ik houd me uiteraard aanbevolen voor meer info! Super! Ik zou zo even niet weten hoe ik mijn PB aanzet; maar sjzeldenrust(at)gmail(punt)com is mijn emailadres!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Jij ook succes met sleutelen.
 
Ik heb er een andere accu ingehangen om verder te gaan zoeken. Sorry Frank, ik ga zeker bij je shoppen, maar mijn angst is dat ik nog (veel) meer nodig ga hebben dan een accu en daar kan ik nu wat op besparen..

Starten doet de motor gelijk; maar hij gaat niet op de 'choke'.. (ik noem het even zo). Hmmm

Contacten van de spanningsregelaar lijken visueel goed.

Verder doen het stadslicht, de knipperlichten en de toerenteller het niet meer. Visueel zijn de zekeringen goed.

Meten moet ik even uitbesteden; daar heb ik mijn broer voor..

Wordt vervolgd.
 
Gemeten.. Volgens stappenplan.

Waarden dynamo allemaal (afzonderlijk) keurig. Iets boven de 40 ohm

Spanningsregelaar lijkt boosdoener. Accu gaat ver voorbij de 16,5 volt met meten bij draaiende motor.

Zekeringskastje (zijn er meerdere?) Alle doorgemeten en in orde.

Huidige tussenstand: Alle 4 de lampjes van de knipperlichten, de dashboardverlichting, het dim en grootlicht stuk.

Toerenteller doet niet meer mee.. Zit daar nog ergens een zekering o.i.d. voor?

Zelfde geld zoals eerder gezegd voor de 'automatische choke'; die schakelt niet in na de start..

Alvast bedankt voor meedenken.
 
Waarden voor de dynamo moet ongeveer 0,6 Ohm zijn, en zeker geen 40 Ohm. Motor mag dan niet draaien.
En als je onbelast (geen stekker er in) meet met draaiende motor moet je tussen de 45 en 60VAC meten.

De regeling voor verhoogd toerental bij koude motor is een puur mechanisch onderdeel, dat heeft hier niets mee te maken.
Dus ofwel de Wax Idle Unit is defect, ofwel je hebt een luchtbel in het koelsysteem.
 
Waarden voor de dynamo moet ongeveer 0,6 Ohm zijn, en zeker geen 40 Ohm. Motor mag dan niet draaien.
En als je onbelast (geen stekker er in) meet met draaiende motor moet je tussen de 45 en 60VAC meten.

De regeling voor verhoogd toerental bij koude motor is een puur mechanisch onderdeel, dat heeft hier niets mee te maken.
Dus ofwel de Wax Idle Unit is defect, ofwel je hebt een luchtbel in het koelsysteem.

Dan denk ik dat ik de omes en vacces door elkaar haal.. Die waarden waren goed..

Naar die andere zaken ga ik kijken..

Ik bel je nog even over een bestelling.. Alvast bedankt.
 
Net telefonisch contact gehad met @Super Blackbird. Bedankt voor je tijd en know how. We zijn weer een stap verder in de goede richting. (Nu de uitvoering nog).

Nog wel vergeten te vragen: De toerenteller; is die apart gezekerd, of te repareren?
 
Voor zover ik weet heb je daarvoor de VFR 800 Vtec clip-ons nodig vanaf bouwjaar 2002. De clip-ons van de eerdere versies zijn meen ik 41mm en passen dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan