Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Lekker in z'n nakie.. Met het wph erbij gaat dat nog best. Nu ik toch zover ben pak ik de balhoofdlagers ook 'maar' gelijk mee.

20220616_213333.jpg


De lampjes in de cockpit waren helemaal zwart.. Alle pitjes inmiddels (bijna) vervangen. Ook de knipperlichten.


20220616_215046.jpg


Alleen de toerenteller blijft stil liggen.. Aan de achterzijde van het dashboard valt me niks spannends op (corossie).. welke 'leidingkjes' zou ik eventueel moeten solderen? Of moet ik het ergens anders zoeken?

20220616_215649.jpg


Ik had vanmiddag nog even contact met @Super Blackbird (via de mail) en las het op het nieuws. Ik hoop dat het allemaal voor je meevalt 👊
 
Laatst bewerkt:
Ik had vanmiddag nog even contact met @Super Blackbird (via de mail) en las het op het nieuws. Ik hoop dat het allemaal voor je meevalt 👊
Was best een behoorlijk brandje.
Nu alles schoonmaken en opruimen. En vervangen wat kapot is gegaan.
Er lopen nu best veel monteurs voor van alles hier op de zaak in de rondte, waarvan de belangrijkste die voor de koffiemachine is.
 
De mijne zit bijna weer in elkaar.

De balhoofdlagers bewaar ik toch tot de winter..

De vorkpoten kunnen dan ook wel een beurtje gebruiken en ik wil nu na 3 weken stilstand wel heel, hèèl graag weer rijden.. 🥰

Volgende week alleen de zijschermen en het windscherm er nog 🤟

Voor de oplettende kijkers: inderdaad is er nu een voltmeter geinstalleerd 😅
 

Bijlagen

  • 20220624_164101.jpg
    20220624_164101.jpg
    356,2 KB · Weergaven: 14
Hier ook een bijna naakte bird voor het weekend. Eindelijk alles binnen en de tijd voor de dynamo en spannings regelaar vervangen, en gelijk maar wat andere dingetjes meenemen en controleren.

Goed weekend allemaal.
 

Bijlagen

  • 20220624_152958.jpg
    20220624_152958.jpg
    274,2 KB · Weergaven: 13
  • 20220624_155828.jpg
    20220624_155828.jpg
    344,9 KB · Weergaven: 12
Goed bezig 👌 Hij ziet er ook echt supernetjes uit onder de kappen!

Het wordt me allemaal steeds meer duidelijk.

Komende winter gaat de mijne wat verder uit elkaar, voor groter onderhoud. Maar de drang om te rijden is groot. En ik moet nodig mijn loods eerst opruimen zodat ik ruimte genoeg heb om alle zooi netjes weg te stallen. 😊
 
Bird is maandags weer in elkaar gezet. Gelijk een vaste aansluiting gemaakt in de kuip voor de druppel lader. (Foto volgt later een keer bij Interesse)
Wel aardig wat dingetjes waar ik nog tegen aan ben gelopen, maar gelukkig had ik zelf het een en ander in m'n schuur dus is het weer helemaal dicht en netjes. Nu blijft ie weer prachtig stabiel de afgelopen 200 kilometer met de nieuwe dynamo en spanningsregelaar.
 

Bijlagen

  • 20220625_122414.jpg
    20220625_122414.jpg
    395,5 KB · Weergaven: 16
Bird is maandags weer in elkaar gezet. Gelijk een vaste aansluiting gemaakt in de kuip voor de druppel lader. (Foto volgt later een keer bij Interesse)
Wel aardig wat dingetjes waar ik nog tegen aan ben gelopen, maar gelukkig had ik zelf het een en ander in m'n schuur dus is het weer helemaal dicht en netjes. Nu blijft ie weer prachtig stabiel de afgelopen 200 kilometer met de nieuwe dynamo en spanningsregelaar.
Mooi man! Goed bezig.

Als je een aansluiting in je kuip hebt gemaakt; wat hangt er dan nu boven je uitlaat?
 
Mooi man! Goed bezig.

Als je een aansluiting in je kuip hebt gemaakt; wat hangt er dan nu boven je uitlaat?
Hoe bedoel je boven de uitlaat?

De druppel lader aansluiting (draadje) die er eerdt op zat was met een kabel binder vast gemaakt aan m'n bijrijder voetsteun. Die heb ik omgelegd en een andere aansluiting met afdekdop aan de binnenkant linker kuip , vlak boven de dynamo deksel gemonteerd. Dus eigenlijk waar je linker scheenbeen ongeveer zit. Was het al een tijdje van plan en nu de bird toch los lag kwam het goed uit.

Foto bijgevoegd van de aansluiting. Probeer van de week wel een foto te maken hoe het nou op de bird zit.
 

Bijlagen

  • image.png
    image.png
    40,4 KB · Weergaven: 10
Ik heb nu een paar maanden een 2001 Blackbird en kan zeggen dat het de fijnste motor is die ik ooit heb gehad.

Nog geen enkel serieus probleem tegengekomen behalve een mindere accu maar dat was al zo toen ik hem kocht en heb dus onder garantie een nieuwe gekregen (complimenten motorhuis de Valkenier in Barneveld).

Het enige wat ik wel merk is dat als ik vrij stevig aanrem ik een "knak" hoor in mijn balhoofd.

Balhoofdlagers waar ik nogal eens wat over lees wellicht?

En wordt dat nastellen of vervangen?
 
Ik heb nu een paar maanden een 2001 Blackbird en kan zeggen dat het de fijnste motor is die ik ooit heb gehad.

Nog geen enkel serieus probleem tegengekomen behalve een mindere accu maar dat was al zo toen ik hem kocht en heb dus onder garantie een nieuwe gekregen (complimenten motorhuis de Valkenier in Barneveld).

Het enige wat ik wel merk is dat als ik vrij stevig aanrem ik een "knak" hoor in mijn balhoofd.

Balhoofdlagers waar ik nogal eens wat over lees wellicht?

En wordt dat nastellen of vervangen?
Gefeliciteerd met je aankoop. Goede keus al zeg ik zelf.

Even een tip als je de balhoofdlagers (laat) vervangen:

Installeer een voltmeter 😊

Enne, je mag hem hier uiteraard showen 👍
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Goede keus al zeg ik zelf.

Even een tip als je de balhoofdlagers (laat) vervangen:

Installeer een voltmeter 😊

Enne, je mag hem hier uiteraard showen 👍
Wat heeft een Voltmeter met de balhoofdlagers te maken? Ik begrijp hem even niet...
Je hoeft niets van de kuipenset of van de tank los te maken voor nieuwe balhoofdlagers. Ik heb er ondertussen zo tegen de 150 op deze manier gedaan bij Blackbirds.
 
Wat heeft een Voltmeter met de balhoofdlagers te maken? Ik begrijp hem even niet...
Je hoeft niets van de kuipenset of van de tank los te maken voor nieuwe balhoofdlagers. Ik heb er ondertussen zo tegen de 150 op deze manier gedaan bij Blackbirds.

Ik bedoelde meer: als je er dan toch mee bezig gaat 👊

Ik wil mensen behoeden voor fouten die ik gemaakt heb 😊
 
Gisteren zelf de eerste rit weer gemaakt sinds begin vorige maand. Deels door de reparaties / deels door tijd.

Moest eigenlijk wel weer even wennen aan het rijden..

Gelukkig gaf de motor me eigenlijk binnen 20 km het vertrouwen alweer terug 👌
 
Avond,
Even kort voorstellen. Robert, 38jr, uit een klein dorpje boven Leeuwarden.
Na 8jr BBloos te zijn ga ik dinsdag 1 ophalen.
Een 97 met een respectabele 90k stand. Heeft een klein schuivertje gemaakt maar dat drukt de prijs lekker om mijn eigen draai er aan te geven.

Mijn vorige zwarte BB had ik achteraf nooit weg moeten doen. Zeker als ik de prijzen zie die er nu betaald worden voor 97 98 modellen. De mijne was af. Hyperpro, hotcams, usa undertail, xenon, carbon spulletjes etc.... voor een prikkie verkocht.

Daarna nog 2 tuonos gehad. Leuk speelgoed. Maar de BB bleef kriebelen. Laatste 3jr motorloos geweest. En nu is het lang genoeg geweest.

Ik lees even de voorgaande 131 pagina's terug, ik zag al wat interessante tips die ik nodig ga hebben.
FB_IMG_1549021095373.jpg
FB_IMG_1558256704706.jpg
Screenshot_20220710-235324_Marktplaats.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan