Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

dat haal ik soms ook wel met flink gasgeven, het is leuk als je redelijk zuinig ergens heen kan rijden en dan lekker kan rijden met wat vermogen :)
 
Ja ik ben alweer een tijdje terug van de 500 euro challenge en was met vanalles en nog wat druk behalve de motor voor die challenge af te krijgen.
Gelukkig kon ik met de Blackbird meerijden.
geen olie verbruik.
bandendruk van 2.9 naar 2.6 bar
1 ochtend wou hij slecht starten omdat ik de choke niet lang genoeg had gebruikt,korter dan 10 seconde...
compleet betrouwbaar dus, starten lopen, misschien staat er wel ergens zanussi op sommige onderdelen :+

En net een weekendje Eiffel met 30+ en 1 op 18 a 19

Zo zo dat is netjes... :Y
 
~
Ok doe mij ff een linkje waar ik het volgende kan huren:
2005 GSX-R 1000
2008 Honda CBR1000RR
2010 BMW S1000RR
MV Agusta F4 750
MV Agusta F4 312R

Volgens mij was het een serieuze vraag van 02thered, en ik weet het antwoord dus helaas ook niet waar je heen moet voor een wat ouder model. Je kan wel een nieuwe S1000RR huren (kan dat?), maar die stuurt volgens de media toch weer heel anders dan de eerste generatie. De huidige Gixxer is ook niet te vergelijken en dat geldt zo'n beetje voor alles.[/quote

yep, was gewoon een vraag. Ik zou namelijk heel graag een keer een 1000cc twin willen rijden puur om te kijken of dat gedrag mij ligt.
Komt vast wel een keer, ik wacht rustig af :P

nog nieuws?? hmm, daarnet aangehouden terwijl ik op mn motor zat te whatsappen omdat ze een preek wilden geven over het stickertje en omdat ze wilde checken of ik wel zwaar mocht rijden -_-
irritant..
 
Is er verder nog iets leuks te melden mannen?
Jawel, ik heb mijn nieuwe voorvorkcartridges binnen.
Hiermee kan ik de originele voorvork van de BB dusdanig upgraden dat zowel vering als demping en rijhoogte instelbaar zijn. In feite blijven alleen de binnenbuis en de buitenbuis van de vork hetzelfde, de rest wordt vervangen.....
En als het mij bevalt ga ik ze dus ook verkopen.

ik zal nooit en te nimmer een zelfde motor kopen als opvolger van de vorige.
je gaat er vaak alleen in bouwjaar en km stand op vooruit.

volgende zal een dikke naked zijn, of als budget het toelaat een k1300s.

Ik dus wel, vandaar ook 4 Blackbirds.
De K1300S heb ik meermalen geprobeerd, maar is nauwelijks beter/sneller dan de BB, en alleen veel duurder en kwetsbaarder.
 
Laatst bewerkt:
ja ik weet dus niet hoe een k1300s rijd, hoor in ieder geval niet veel goeds over de oudere en goedkopere k1200s.

ik vind het model erg mooi en ook wel op een bb lijken, zit alleen geen ketting meer onder.

ook een vfr1200 vind ik erg mooi ( dan wel een rode natuurlijk )

en een b-king omdat die zo apart is

maar ja alle 3 te duur nog.


kan eigenlijk ook niks negatiefs verzinnen over de blackbird.
rijd als een tiet, ziet er nog steeds mooi uit.
kan nog steeds erg goed meekomen tussen de 1000cc supersports.

alleen de voetsteunen zitten iets te sportief voor dit type motor en ik krijg snel last van mijn polsen.
en voor een snelle gt vind ik hem ook niet zuinig en had er abs op moeten zitten ( hoewel ik dan niet eens mis )
 
Laatst bewerkt:
ik zal nooit en te nimmer een zelfde motor kopen als opvolger van de vorige.
je gaat er vaak alleen in bouwjaar en km stand op vooruit.

volgende zal een dikke naked zijn, of als budget het toelaat een k1300s
maar ik wil wel altijd een ritje maken als ik iets koop, ook al is het maar 5 minuten, gewoon even schakelen sturen remmen, als kan eventjes 160km aantikken, eventjes handen los op een recht stuk.
zodat je gebreken kan ondekken en of de fiets wel iets voor je is qua rijden.

tot nu toe liet ik ze altijd het rijbewijs aan me geven, en ik schrijf kenteken op van het voertuig waar ze in komen, en zeg erbij dat schade rijden ook kopen is voor vraagprijs.
Ik weet niet as het goed rjd waarom niet.

al zit ik soms ook wle te denken aan een twee pitter.
een er6 f of zo.
ja heeft veeeeeeeel minder vermogen en zo aan de andere kant de 1100 kun je in Nederland ook niet zonder gevaar voor rijbewijs uitmelken.

Zolang hij het nog doet blijft hij *D
 
Ik vind dat vermogen heerlijk. men zegt dat 90pk genoeg is voor iedere motor. Zou goed kunnen, maar ik vind die 143 achterwiel PK's en dik koppel geweldig. De snelweg op vanuit stilstand in 4 seconden naar de 100 en invoegen maar, briljant. (Ik zeg 4 seconden, maar heb t nooit exact geteld. Wel dat je iig binnen de 4 sec op de 100 zit).
 
de Blackbird kan het in 3 seconden, maar denk dat je in de praktijk zonder je best te doen inderdaad op 4 zal komen.
mijn TRX 850 tweepitter had inderdaad zo'n 86 pk, als eerste motor was het meer dan voldoende, maar als je eenmaal de snelheid van een Blackbird gewend bent, is het moeilijk om terug te gaan vind ik. ik had er vorig jaar weer één gekocht, maar vanwege de beperkte snelheid toch weer verkocht. ook dat geschud van een twin vond ik maar niks na de dubbele balansassen van de Honda viercilinder.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat vermogen heerlijk. men zegt dat 90pk genoeg is voor iedere motor. Zou goed kunnen, maar ik vind die 143 achterwiel PK's en dik koppel geweldig. De snelweg op vanuit stilstand in 4 seconden naar de 100 en invoegen maar, briljant. (Ik zeg 4 seconden, maar heb t nooit exact geteld. Wel dat je iig binnen de 4 sec op de 100 zit).
vermogen is verslavend inderdaad.

Maar wat minder zou ik ook wel mee kunnen leven.
Mijne heeft nu bijna een 100.000 op de teller.
heb hem nu bijna 2 jaar.

merk wel dat ik de laatste tijd ook wel eens na wat anders kijk.
2 jaar de zelfde motor is la wel een record.
Mijn eerste had ik 6 maanden
2 de 1,5 jaar

kort om er is een stijgendelijn :+
 
Owja, onlangs een powerbronze led achterlicht gekocht met geintegreerde knipperlichten. Rij vanwege aanwezigheid van navigatie vaak voorop en kreeg regelmatig klachten dat mijn knipperlichten overdag slecht zichtbaar waren.

Dat hebben we nu goed geregeld:
 
Gaan er nog meer BB-rijders naar het volgende treffen morgen?:
Ik/wij vertrekken bij mij op de zaak vandaan om 10.30 uur........

Op 16 Augustus is er (weer) een recordpoging om het meeste aantal motoren van hetzelfde model bij elkaar te krijgen.
Aangezien alle CBR-modellen als 1 tellen moet dat kunnen lukken.

Meer info: Aanmelden of registreren om te bekijken

Mega Gathering van alleen maar CBR,van 125 cc -1100 cc ,maak niet uit hoe oud,jong,mooi ,standaard ,verbouwd of gaar je CBR is.
Poging om Wereldrecord te verbreken,alleen eigen bodem (gele Plaat)
Verzamelen 12.00 in nieuwegein,daarvandaan rond 13.00,naar Salmesteke,Lopik.(3411 MN).
Het is ongeveer 20 min rijden..
 
Vanaf aankomende zaterdag word ik de trotse eigenaar van een z1000 uit 2003.




Ik weet niet als het goed rijd waarom niet.

al zit ik soms ook wle te denken aan een twee pitter.
een er6 f of zo.
ja heeft veeeeeeeel minder vermogen en zo aan de andere kant de 1100 kun je in Nederland ook niet zonder gevaar voor rijbewijs uitmelken.

Zolang hij het nog doet blijft hij *D

Voor we dus hier over beginnen :^
ik weet dat ik zei zolang hij goed rijd blijft hij.




maar moet toe geven dat ik naar 2 jaar toch wat anders wil.
gister even langs de garage geweest met de klachten van trillen.
Waarschijnlijk koppelingshuis.

kan hem laten vervangen of met het trillen leren leven(wat dus niet gaat gebeuren ken mezelf :') )

en na het tegen komen van de z1000 voor een leuk prijsje ( en ja het was toch wel een motor die op mijn lijstje stond O-) ) dacht ik gewoon doen.


voordelen hij is wat lager qua zithoogte 780 ofzo en lichter qua gewicht 190 kilo tegen over de 245 van nu.



helaas geen geld om er 2 te onderhouden plus ze thuis niet zitten te wachten op 2 motoren.
gaat de bb er uit.

hij beviel me goed maar naar iets meer dan 1,5 jaar begon het toch weer te jeuken naar wat anders O-)

dus wie er nog 1tje zoekt O-)
 
Slijtage aan het koppelingshuis geeft geen getril, hoogstens een kloppend geluid. Koppeling inknijpen, en het is weg.
Heb je echt trillingen komt het elders vandaan.
 
Jup echt trillingen.
Maar zit toch al de laatste 2 maanden aan wat anders te denken.
Wil aan de andere kant ook wel weer wat anders na 2 jaar


ps kloppend geluid maakt hij ook maar dat doet hij al vanaf het begin.
zoals ik al zei komt er toch een andere.
Ik rij er nog altijd met plezier op maar ben toe aan wat anders.

iets minder vermogen denk ik ook merk soms ook dat ik gewoon te hard wil ja dan kan met elke motor maar met deze gaat het te gemakkelijk.
Vroeg of laat kost dat een keer mijn rijbewijs :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan