Honda cbr125 Koelvloeistof en motertemperatuur

Rekal

Rookie
14 mei 2008
15
0
Riemst Belgie
Gisteren heb ik de kleppen gesteld van mijn honda cbr125.
Geen probleem en deze stonden perfect zonder een aanpassing te hoeven doen.
Maar hiervoor heb ik de radiator eraf gehaald en nieuw koelvloeistof erin gedaan.
Ik heb het alsvolgt gedaan.
De radiatordop eraf en langs deze weg de radiator gevuld tot aan de dop.
Onder het zadel zit het controle reservoir en deze tot aan max ( aangeduid door streepje op het reservoir ) gevuld.
Toen de motor gestart en warm laten draaien, hierna de radiatorstop terug erop.
In het eerste oogopzicht lijken er wel belletjes tevoorschijn te komen in de voorste radiator en er is dus circulatie.
MAAR
Hoe warm word die motor normaal gesproken ?
Als ik normaal rij dan komt de temp. net tot aan het eerste streepje op de temp meter.
Als ik stil ga staan loopt de temperatuur op tot aan soms wel het derde streepje als hij 10min staat te draaien, vervolgens gaat de fan aan en koelt hij weer een beetje.

Ik vraag dus eigenlijk de normale handelingen die dienen te gebeuren bij een verwijderde radiator om er terug water in te krijgen op de juiste mannier ??

Zit er misschien nog lucht op het systeem ?
Ik kan geen onluchtingsnippel ofzo zien.

Hoeveel graden loopt jouw blokje ?
 
Laatst bewerkt:
voor correct ontluchten moet je hem vullen zoals jij hebt gedaan, de motor warm laten lopen (hopelijk stroomt je radiator dan niet over zoals bij mijn vfr) en dan een paar keer het gas opendraaien totdat je geen luchtbellen meer ziet.
Wat ik vervolgens altijd doe is vullen tot rand, dop erop, even een leuk ritje maken en wanneer de motor weer koud is even het peil checken. Mijn radiator is het hoogste punt in systeem dus lucht blijft mooi bovenin zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan