Honda CBR600RR 2003 of Yamaha r6 2003

πŸ†…πŸ…ΈπŸ…½πŸ…½πŸ†ˆ

"When life trows you a curve... Lean into it"
17 mei 2019
151
121
Groningen
Hey lezers,

ik zit zo rond te speuren op het internet en vind veel filmpjes en artikelen dat de CBR600RR beter is dan de R6 qua ergonomie en straat prestatie.
mijn vraag is echter, geldt het ook voor de wat oudere fietsjes van 2002-2003.

ik zit zelf erg te twijfelen want ik vind ze allebei erg mooi, bedankt als je mij hier wat duidelijkheid in wilt verschaffen!!

p.s. Hoeveel verschil zit er tussen de 600RR en de 600F

Alvast bedankt,


πŸ†…πŸ…ΈπŸ…½πŸ…½πŸ†ˆ
 
Dat maakt toch allemaal geen zak uit? Op beide motoren ga je je echt niet vervelend als het om vermogen gaat. De R6 heeft wel een wat aggressievere zithouding dan de CBR en vind ik qua afwerking mooier dan een R6. Qua prestaties zijn al die machines redelijk gelijk en haal je op straat echt niet het maximale uit zo'n machine.
 
Dat maakt toch allemaal geen zak uit? Op beide motoren ga je je echt niet vervelend als het om vermogen gaat. De R6 heeft wel een wat aggressievere zithouding dan de CBR en vind ik qua afwerking mooier dan een R6. Qua prestaties zijn al die machines redelijk gelijk en haal je op straat echt niet het maximale uit zo'n machine.
Dat je het uiterste er niet uit haalt is natuurlijk ook zo, maar vooral rond en om de stad rij je natuurlijk "laag" in de toeren. is de CBR dan niet feller in die situaties?
 
Dat je het uiterste er niet uit haalt is natuurlijk ook zo, maar vooral rond en om de stad rij je natuurlijk "laag" in de toeren. is de CBR dan niet feller in die situaties?

Het zijn allebei 600cc machines met 4-cilinders en die staan per definitie niet bekend om hun koppel in lage toeren. Je zal niet veel verschil gaan merken. Als je zoveel in lage toeren rijdt kun je wellicht nog beter naar een 750 of 1000 kijken. Die rijden veel prettiger in lage toeren.
 
Heb je op beide al eens gereden? Denk dat je alleen dan kan ervaren wat voor jou het verschil is.

Ik vind de CBR sowieso beter, al heb ik nog nooit op een R6 gezeten.

En het verschil tussen de F en de RR? Je zit een stuk rechterop op de F. Volgens mij merk je qua rijprestaties weinig verschil op de openbare weg.
 
Ja sorry, was vergeten een :P toe te voegen.. was me er al van bewust dat het een zinloze toevoeging was.
 
Dit is weer n vraag met als antwoord persoonlijke meningen.
Ik heb alle jappanse merken gereden ( meerdere van alle merken) en de enige honda die ik goed vond was de blackbird.
De rest was ( mijn mening) simpel en karakterloos.Het was ook t enige merk waarbij ik problemen tegenkwam.
Ben jaren geleden overgestapt naar kawa en nog nooit spijt van gehad.
Maar aangezien dit dus ook niet meer en/of minder is dan mijn mening zou ik willen zeggen: trek je eigen plan, ga kijken, rijden en neem dan je eigen beslissing
 
Dit is weer n vraag met als antwoord persoonlijke meningen.
Ik heb alle jappanse merken gereden ( meerdere van alle merken) en de enige honda die ik goed vond was de blackbird.
De rest was ( mijn mening) simpel en karakterloos.Het was ook t enige merk waarbij ik problemen tegenkwam.
Ben jaren geleden overgestapt naar kawa en nog nooit spijt van gehad.
Maar aangezien dit dus ook niet meer en/of minder is dan mijn mening zou ik willen zeggen: trek je eigen plan, ga kijken, rijden en neem dan je eigen beslissing
Is ook zo hoor, ik ben altijd al verlieft geweest op de zx6r maar ik hoor zo veel goede verhalen over de Cbr600 en r6 dat ik toch ben begonnen met twijfelen.Vooral omdat het grote gros beweerd dat de Honda's ontzettend lang mee gaan door strenge fabriekscontroles , wellicht fabels.
 
Is ook zo hoor, ik ben altijd al verlieft geweest op de zx6r maar ik hoor zo veel goede verhalen over de Cbr600 en r6 dat ik toch ben begonnen met twijfelen.Vooral omdat het grote gros beweerd dat de Honda's ontzettend lang mee gaan door strenge fabriekscontroles , wellicht fabels.
Zou je niet eens gewoon gaan proefrijden op die fietsen,ik heb ook op alle modellen gereden,dat de CBR beter is dan de R6 is onzin,
en dat Honda beter is dan Yamaha helemaal,de R6 of RR maakt weinig verschil,en is het meer persoonlijke voorkeur.
Verschil tussen de F en RR is dat de RR een meer sportievere versie is met betere vering,de F zit comfortabeler dan de RR.
De Kawa is ook leuk,maar de afwerking is niet op het niveau van de RR en R6.
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet eens gewoon gaan proefrijden op die fietsen,ik heb ook op alle modellen gereden,dat de CBR beter is dan de R6 is onzin,
en dat Honda beter is dan Yamaha helemaal,de R6 of RR maakt weinig verschil,en is het meer persoonlijke voorkeur.
Verschil tussen de F en RR is dat de RR een meer sportievere versie is met betere vering,de F zit comfortabeler dan de RR.
De Kawa is ook leuk,maar de afwerking is niet op het niveau van de RR en R6.
Proefrijden sowieso! is er ook zoveel verschil in afwerking van de 2003 modellen?
 
Proefrijden sowieso! is er ook zoveel verschil in afwerking van de 2003 modellen?
Ik zou zeggen ga dat zelf ondervinden,persoonlijk vind ik de Yamaha,s uit die tijd het beste al scheelt het niet veel
met de Honda,maar vergeet ook de Suzuki niet,de GSX-R600 is een prima fiets.
Een nadeel van de Honda vind ik de dummy benzine tank waarvan de lak snel dof werd aan de zijkanten door motorkleding.
 
Ik zou zeggen ga dat zelf ondervinden,persoonlijk vind ik de Yamaha,s uit die tijd het beste al scheelt het niet veel
met de Honda,maar vergeet ook de Suzuki niet,de GSX-R600 is een prima fiets.
Een nadeel van de Honda vind ik de dummy benzine tank waarvan de lak snel dof werd aan de zijkanten door motorkleding.
De Suzuki heb ik overwogen maar van 1 centrale koplamp vind ik het te snel een jaren 90 fiets worden!
Dat van de dummy tank had ik nog niet zo over nagedacht, thanks!
 
Beide motoren zijn goed, gewoon gaan proefrijden.
Ik vind de dummy tank wel een voordeel, dat die dof wordt valt wel mee, al zie je het wel iets.
Het voordeel is de prijs van de dummytank, als je valt heb je voor 50/100 euro een zo goed als nieuwe, een mooie brandstoftank kost al snel meer dan 300 euro.
Daarnaast heb je minder kans op lekkage en dus brandgevaar bij een crash.
 
Hey lezers,

ik zit zo rond te speuren op het internet en vind veel filmpjes en artikelen dat de CBR600RR beter is dan de R6 qua ergonomie en straat prestatie.
mijn vraag is echter, geldt het ook voor de wat oudere fietsjes van 2002-2003.

ik zit zelf erg te twijfelen want ik vind ze allebei erg mooi, bedankt als je mij hier wat duidelijkheid in wilt verschaffen!!

p.s. Hoeveel verschil zit er tussen de 600RR en de 600F

Alvast bedankt,


πŸ†…πŸ…ΈπŸ…½πŸ…½πŸ†ˆ
Als je doelt op de 600FS F4 dan is de 600RR daar de opvolger van. De 600RR is meer supersport en de F4 neigt (of is) meer sport\toer. De 600RR heeft ook wat meer vermogen.

Ik heb veel 600RR'en gehad. 2003 t\m 2008. Straat en circuit.
Ook een 6 maanden een R6 uit 2006 gehad (dus niet helemaal vergelijkbaar met de 2003 denk ik) en die R6 vond ik mooier, maar reed kut op straat.

Wilde erg graag toeren hebben (meer dan de 600RR) en dat was voor mij niet prettig. Ik rij heel veel snelweg en wat ik nog net acceptabel vond met de 600RR daar ging de R6 overheen. Die had meer toeren nodig voor dezelfde snelheid op de snelweg waardoor die meer in z'n vermogensgebied zat en daardoor dus zenuwachtiger \ onrustiger reed. Het ging mij al heel gauw irriteren. Ook de zithouding was meer op de polsen en dus onprettiger. Ik denk dat het apparaat enorm geschikt is in basis voor op het circuit.

Het ligt voor een heel groot deel aan jezelf. Hoe rij je. Wat vind jij prettig of niet prettig. etc.

De 600RR is een hele makkelijke fiets. Dat kan prettig zijn, maar op den duur ook weer niet. Vind jij dat prettig of vind jij dat saai, dat voorspelbare, lineare gedrag?
Ikzelf vind dat prettig, maar een ander wilt wat pit en een beetje werken.

Ik rij elke dag naar mijn werk en heb daar geen behoefte aan. Een ander rijdt voor de lol en wellicht af en toe eens naar het werk.

Zoveel mensen zoveel wensen :)

Proefrijden dus!!!
Een voordeel van de Honda's is dat ze niet stuk te krijgen zijn bijna. De nokkenasspanner kan stuk gaan en men zegt, de spanningsregelaar, maar die is bij geen van mijn Honda's ooit stuk gegaan. De spanner wel, maar dan koop je aftermarket variant van 70 euro die te verstellen is en dus nooit meer vervangen hoeft te worden.

Sommige Yamaha's (niet die jij wilt volgens mij) hebben problemen met de blokken. Bij ZX6RΓ©n van dezelfde generatie zijn er kwalen met de versnellingsbakken dus dan is zo'n spanner niets, zeg maar.
Ook bij mijn huidige Suzuki is er een waslijst aan kwalen. Honda is wat dat betreft erg betrouwbaar vind ik zelf.

Als laatste tip:
Een GSXR750 rijdt veel relaxter dan alle 600'tjes :Y
 
Laatst bewerkt:
Beide motoren zijn goed, gewoon gaan proefrijden.
Ik vind de dummy tank wel een voordeel, dat die dof wordt valt wel mee, al zie je het wel iets.
Het voordeel is de prijs van de dummytank, als je valt heb je voor 50/100 euro een zo goed als nieuwe, een mooie brandstoftank kost al snel meer dan 300 euro.
Daarnaast heb je minder kans op lekkage en dus brandgevaar bij een crash.
:^
Dit is juist een voordeel! Het kost niets.

Bij mijn GSXR is de tank ook echt de tank. Een kras op de tank is dus erg vervelend. GoPro plakkers wil ik er niet op doen, want die krijg ik er niet af zonder de tank te beschadigen.
Bij mijn 600RR interesseerde mij dat nooit iets. Ik kocht immers gewoon een nieuwe kuip als dat nodig was. Vind je voor een paar tientjes als je mazzel hebt. En als je veel mazzel hebt meteen in de juiste kleurstelling (hoewel de motoren inmiddels aardig op leeftijd raken en de onderdelen en niet meer op worden).
 
Als je doelt op de 600FS F4 dan is de 600RR daar de opvolger van. De 600RR is meer supersport en de F4 neigt (of is) meer sport\toer. De 600RR heeft ook wat meer vermogen.

Ik heb veel 600RR'en gehad. 2003 t\m 2008. Straat en circuit.
Ook een 6 maanden een R6 uit 2006 gehad (dus niet helemaal vergelijkbaar met de 2003 denk ik) en die R6 vond ik mooier, maar reed kut op straat.

Wilde erg graag toeren hebben (meer dan de 600RR) en dat was voor mij niet prettig. Ik rij heel veel snelweg en wat ik nog net acceptabel vond met de 600RR daar ging de R6 overheen. Die had meer toeren nodig voor dezelfde snelheid op de snelweg waardoor die meer in z'n vermogensgebied zat en daardoor dus zenuwachtiger \ onrustiger reed. Het ging mij al heel gauw irriteren. Ook de zithouding was meer op de polsen en dus onprettiger. Ik denk dat het apparaat enorm geschikt is in basis voor op het circuit.

Het ligt voor een heel groot deel aan jezelf. Hoe rij je. Wat vind jij prettig of niet prettig. etc.

De 600RR is een hele makkelijke fiets. Dat kan prettig zijn, maar op den duur ook weer niet. Vind jij dat prettig of vind jij dat saai, dat voorspelbare, lineare gedrag?
Ikzelf vind dat prettig, maar een ander wilt wat pit en een beetje werken.

Ik rij elke dag naar mijn werk en heb daar geen behoefte aan. Een ander rijdt voor de lol en wellicht af en toe eens naar het werk.

Zoveel mensen zoveel wensen :)

Proefrijden dus!!!
Een voordeel van de Honda's is dat ze niet stuk te krijgen zijn bijna. De nokkenasspanner kan stuk gaan en men zegt, de spanningsregelaar, maar die is bij geen van mijn Honda's ooit stuk gegaan. De spanner wel, maar dan koop je aftermarket variant van 70 euro die te verstellen is en dus nooit meer vervangen hoeft te worden.

Sommige Yamaha's (niet die jij wilt volgens mij) hebben problemen met de blokken. Bij ZX6RΓ©n van dezelfde generatie zijn er kwalen met de versnellingsbakken dus dan is zo'n spanner niets, zeg maar.
Ook bij mijn huidige Suzuki is er een waslijst aan kwalen. Honda is wat dat betreft erg betrouwbaar vind ik zelf.

Als laatste tip:
Een GSXR750 rijdt veel relaxter dan alle 600'tjes :Y
Een 2006 R6 is totaal niet te vergelijken met een 2003,de 2006 draait hogere toeren en is veel extremer wat zitpositie betreft,
die meer op circuit gebruik is gericht.
 
Als je doelt op de 600FS F4 dan is de 600RR daar de opvolger van. De 600RR is meer supersport en de F4 neigt (of is) meer sport\toer. De 600RR heeft ook wat meer vermogen.

Ik heb veel 600RR'en gehad. 2003 t\m 2008. Straat en circuit.
Ook een 6 maanden een R6 uit 2006 gehad (dus niet helemaal vergelijkbaar met de 2003 denk ik) en die R6 vond ik mooier, maar reed kut op straat.

Wilde erg graag toeren hebben (meer dan de 600RR) en dat was voor mij niet prettig. Ik rij heel veel snelweg en wat ik nog net acceptabel vond met de 600RR daar ging de R6 overheen. Die had meer toeren nodig voor dezelfde snelheid op de snelweg waardoor die meer in z'n vermogensgebied zat en daardoor dus zenuwachtiger \ onrustiger reed. Het ging mij al heel gauw irriteren. Ook de zithouding was meer op de polsen en dus onprettiger. Ik denk dat het apparaat enorm geschikt is in basis voor op het circuit.

Het ligt voor een heel groot deel aan jezelf. Hoe rij je. Wat vind jij prettig of niet prettig. etc.

De 600RR is een hele makkelijke fiets. Dat kan prettig zijn, maar op den duur ook weer niet. Vind jij dat prettig of vind jij dat saai, dat voorspelbare, lineare gedrag?
Ikzelf vind dat prettig, maar een ander wilt wat pit en een beetje werken.

Ik rij elke dag naar mijn werk en heb daar geen behoefte aan. Een ander rijdt voor de lol en wellicht af en toe eens naar het werk.

Zoveel mensen zoveel wensen :)

Proefrijden dus!!!
Een voordeel van de Honda's is dat ze niet stuk te krijgen zijn bijna. De nokkenasspanner kan stuk gaan en men zegt, de spanningsregelaar, maar die is bij geen van mijn Honda's ooit stuk gegaan. De spanner wel, maar dan koop je aftermarket variant van 70 euro die te verstellen is en dus nooit meer vervangen hoeft te worden.

Sommige Yamaha's (niet die jij wilt volgens mij) hebben problemen met de blokken. Bij ZX6RΓ©n van dezelfde generatie zijn er kwalen met de versnellingsbakken dus dan is zo'n spanner niets, zeg maar.
Ook bij mijn huidige Suzuki is er een waslijst aan kwalen. Honda is wat dat betreft erg betrouwbaar vind ik zelf.

Als laatste tip:
Een GSXR750 rijdt veel relaxter dan alle 600'tjes :Y
Dankje voor je reactie!

ik had inderdaad gelezen dat Yamaha R6 van de 2000-2002 serie cilinder problemen kan krijgen, dit schijnt bij de modellen daarna niet meer zo veel te gebeuren. Vooral omdat die fietsen wat ouder zijn heb ik natuurlijk een grotere kans op kwalen (waar niemand op zit te wachten) dus dan heb ik liever de (meest) betrouwbare fiets die mij veilig van A naar waar dan ook rijdt!

Maarja, met tweedehands kan je natuurlijk nooit weten dat de eigenaar twee jaar lang wheelies heeft lopen knallen en de fiets vaker heeft laten vallen dan dat er dagen in een jaar zitten!

Op een hoop van zegen wordt het waarschijnlijk een CBR600RR!
 
Terug
Bovenaan Onderaan