Honda cr 250 2000 olie lekkage cilinder

Ruud85

Rookie
24 jun 2018
15
1
Hoi
Mijn moto is sinds kort olie gaan lekken langs de uitlaat bij cilinder en einddemper

Aan de afstelling kan het volgens mij niet liggen mijn moto is afgesteld bij dynojet ook de zuiger en bougie zien eruit zoals het hoort
Aan de rij prestaties is ook niets te merken

Ook de krukas / lagers / keeringen zitten er nu 20uur in dus lijkt me ook sterk dat bv de keering aan de koppeling kant lekt

Bij montage keering heb ik vet gebruikt en een goed passende bus gebruikt om hem erin te tikken
Keeringen zit wel 0.6mm dieper dan het handboek aangeeft maar zit niet tegen het lager

Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken of een oplossing voor mijn olie probleem ?

Ik hoor het graag
 
Dit is dus niet het geval
Bij een koude motor rookt hij wel wat
Maar eenmaal warm rookt hij gewoon zoals een 2takt hoort te roken

Misschien mijn olie keering nog maar even laten voor wat het is

Maar hoe kan het dan dat ik altijd al Met de zelfde mengverhouding rij en dan sinds pas dat olie probleem heb?

Een tweetakt die warm is rookt niet zichtbaar.
Of je hebt een veel te grote hoofdsproeier er in zitten
 
Bij warrn weer , loopt de 2 takt rijker . Ik moest in mijn tijd 195 in de zomer en 205 in de winter. Denk dat dat nog steeds zo is. En 100u is niet weinig voor een cr250. Ik zou de zuiger en veer nameten.
 
Die staat duidelijk veel te vet gesmeerd,de bougie heeft overigens ook niet goed afgedicht,maak de volgende keer
alles goed schoon waar de bougie contact maakt met de kop,dat is niet alleen beter tegen lekkage
maar ook de massa is dan beter.
 
meng je in de tank of in een jerrycan ofzo ? zonder dat je het weet fout gemengd ?
meng eens opnieuw en kijk wat dat geeft.
Zou niet de eerste zijn die dat doet. ;),die zuigerkop is zo vet dat de olie er nog op staat.
En verwijder die roest eens rond die tapeinden,ziet er niet uit zo,straks dicht het op die plek daardoor niet goed af.
Als 2 takt liefhebber schieten de tranen in m,n ogen als ik dit zo zie😭8)7
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan