Honda CRF 250 Rally

Mijn accu is leeg want hij start niet, ook niet met startkabel van auto geen reactie?
Ik ga een druppellader proberen maar als ik het contact aanzet hoor je heel snel tikken?
Iemand een idee of ook gehad?
Zie filmpje, audio even harder zetten voor tik geluid.
Dat heb ik echt nog nooit gehoord. De accu doet het deels nog wel, anders zou er helemaal niks meer branden.

Start motor kapot of zo, aangezien die ook niet start met startkabel, want die hoor ik ook niet meer. ( ik gis maar wat hoor, ben hier geen expert in )
 
Dat heb ik echt nog nooit gehoord. De accu doet het deels nog wel, anders zou er helemaal niks meer branden.

Start motor kapot of zo, aangezien die ook niet start met startkabel, want die hoor ik ook niet meer. ( ik gis maar wat hoor, ben hier geen expert in )
Ja, ik ken het ook niet vandaar.
Heb 'm nu aan de acculader.

Had wel even gezocht en vond dit, dus ms heel normaal..:
That's the relay of the starter turning on and off really fast. When you press the starter button and the voltage is low then the magnetic relay connects the battery with the starter. The voltage drops bc of the high current demand of the starter and the relay shuts off. After that the battery voltage reaches its normal unloaded voltage and the relay turns on again and the cycle repeats itself many times a second which you can hear as this buzzing noise
 
Ja, ik ken het ook niet vandaar.
Heb 'm nu aan de acculader.

Had wel even gezocht en vond dit, dus ms heel normaal..:
That's the relay of the starter turning on and off really fast. When you press the starter button and the voltage is low then the magnetic relay connects the battery with the starter. The voltage drops bc of the high current demand of the starter and the relay shuts off. After that the battery voltage reaches its normal unloaded voltage and the relay turns on again and the cycle repeats itself many times a second which you can hear as this buzzing noise
Ik hoop dat het gewoon een spannings issue is ( alhoewel, dit geen normale zaak is ) hopelijk start hij na dat ie 1 dag aan de druppellader is geweest. Anders, toch verder kijken naar de startmotor ? Of toch maar meten.... t blijft iniedergeval vreemd.

Ik heb wel een x gehad dat mijn accu ook helemaal op was. toen branden de dashboard lampjes wel, maar de motor maakte geen geluid zelfs niet door op de startknop te drukken. Dus ben wel bang, dat het bij jou echt iets anders is, dan alleen een lege accu.
 
Ik hoop dat het gewoon een spannings issue is ( alhoewel, dit geen normale zaak is ) hopelijk start hij na dat ie 1 dag aan de druppellader is geweest. Anders, toch verder kijken naar de startmotor ? Of toch maar meten.... t blijft iniedergeval vreemd.

Ik heb wel een x gehad dat mijn accu ook helemaal op was. toen branden de dashboard lampjes wel, maar de motor maakte geen geluid zelfs niet door op de startknop te drukken. Dus ben wel bang, dat het bij jou echt iets anders is, dan alleen een lege accu.

Ok.
Ja maar even afwachten.
Accu is 1 jaar oud dus wel wat vreemd.
Gisteren startte hij niet en toen deed de display het gewoon maar ging toen uit.
Vandaag ook even display gezien maar al snel niet meer.
 
Ik hoop dat het een lege of zwakke accu is. In ieder geval krijgt de startmotor de krukas niet rond. Dat kan ook aan de startmotor liggen, of aan het motorblok.
Het is raar dat het met de auto accu ook niet lukt. Misschien had je de startkabels er niet goed op? Of is er echt iets mis met de startmotor of motorblok?
Je zou nog kunnen proberen of je de motor aan kunt duwen. Dat kan nog best lastig zijn met een 1 pitter. In de 1e en 2e versnelling lukt het sowieso niet. Je achterwiel zal blokkeren door de compressie. Misschien dat het in de 3e of 4e versnelling wel lukt. En als hij niet aanspringt, maar je hoort de motor wel rondgaan, dan weet je in elk geval dat het blok niet vast zit.
Eerst maar eens kijken wat hij na een nachtje aan de acculader doet.
 
Ik hoop dat het een lege of zwakke accu is. In ieder geval krijgt de startmotor de krukas niet rond. Dat kan ook aan de startmotor liggen, of aan het motorblok.
Het is raar dat het met de auto accu ook niet lukt. Misschien had je de startkabels er niet goed op? Of is er echt iets mis met de startmotor of motorblok?
Je zou nog kunnen proberen of je de motor aan kunt duwen. Dat kan nog best lastig zijn met een 1 pitter. In de 1e en 2e versnelling lukt het sowieso niet. Je achterwiel zal blokkeren door de compressie. Misschien dat het in de 3e of 4e versnelling wel lukt. En als hij niet aanspringt, maar je hoort de motor wel rondgaan, dan weet je in elk geval dat het blok niet vast zit.
Eerst maar eens kijken wat hij na een nachtje aan de acculader doet.

Ik kreeg de kabels ook niet goed om de polen, zijn natuurijk veel te groot voor de motoraccu polen dus die bleven niet goed zitten en moest er eentje met de hand vast houden, te weinig handen in de buurt :).
Had de kabels even los kunnen draaien en de klemmen direct op de kabels om te testen of ie start zonder de crf-accu er tussen maar dat besef ik nu pas |(.
Ik laat 'm maar aan de lader staan, weet morgen meer..
 
Aanbevolen is 2.2.
Natuurlijk kun je de spanning off road verlagen maar je loopt ook meer risico op lekrijden en is imo voor de TET in NL niet nodig.
Of heb jij er speciale banden onder dat de spanning zo laag moet?
Waar baseer je dit op ?
Ik heb zelf geen CRF250 maar wel twee NX250's - die zijn aardig vergelijkbaar.
De aanbevolen bandenspanning voor de NX250 volgens het gebruikershandboek is 1.5 bar voor en achter.

Ik heb online even gezocht naar de aanbevolen bandenspanning voor een CRF250 en kom ook op 1.5 bar voor en achter, eventueel 1.75 achter bij veel gewicht.

Zie bijvoorbeeld hier: https://www.hondaprokevin.com/crf250l-review-specs-motorcycle-dual-sport-bike-off-road-enduro-dirt/

Ook heb ik online het owner's manual voor een 2018 CRF250 gevonden waarin deze getallen staan maar ik denk niet dat ik die link hier mag delen.

2.2 bar is dus véél teveel voor een CRF250.
 
Waar baseer je dit op ?
Ik heb zelf geen CRF250 maar wel twee NX250's - die zijn aardig vergelijkbaar.
De aanbevolen bandenspanning voor de NX250 volgens het gebruikershandboek is 1.5 bar voor en achter.

Ik heb online even gezocht naar de aanbevolen bandenspanning voor een CRF250 en kom ook op 1.5 bar voor en achter, eventueel 1.75 achter bij veel gewicht.

Zie bijvoorbeeld hier: 2016 Honda CRF250L Review of Specs / Development - Dual Sport Motorcycle | Honda-Pro Kevin

Ook heb ik online het owner's manual voor een 2018 CRF250 gevonden waarin deze getallen staan maar ik denk niet dat ik die link hier mag delen.

2.2 bar is dus véél teveel voor een CRF250.
Klopt 150 bar in psi is 2.2 dus hetzelfde.
 
Update,
Nou dat opladen ging sneller dan ik dacht, nog geen 4 uurtjes.
Contact aan, display geeft weer alle info, koplamp brand, starten en.... jaaa loopt weer als een zonnetje.

Mocht het nu binnenkort weer gebeuren dan vervang ik mijn "Made in Indonesië" accu ondanks dat ie maar 1 jaar oud is.
Wel fijn dat hij het nu iniedergeval weer doet!
 
Zekers.

Ben je inmiddels verhuist en zo ja, inmiddels alles uitgepakt ;) en weer aan het rijden of ben je aan het klussen geslagen ?
Ik zit er midden in. pff ellende. Ik haat verhuizen.

Zaterdag gaan de eerste spullen over en ergens volgende week de rest.
Blij dat ik alle witgoed nieuw koop en dat de volgende bewoner mijn witgoed wil overnemen. scheelt weer een partij gesjouw.

Maar zondag hebben we een rustdag. altijd. nja, norma niet.. maar zo tussen het klussen door is dat wel nodig. xD Dus, ga ik vaak op zondag wel rijden. Dit keer ga ik met iemand mee naar een toertocht voor een ziek kind, geregeld door c.s riders en is hier in Veendam. Dat kan ik nog wel op mijn rode monster doen.

Dus dat word straks de motor wassen.
 
22 psi = 1,5 bar = 150 kpa = 1,5 kg/cm2
toen mn motor bij de garage weg kwam stond de banden druk op: voor 2,2 bar en achter 2.6 dacht ik. Ik heb dat maar heel snel verlaagd..... en nu rij ik zelfs over de weg heen met 1 bar voor en 1. 2 achter. ja voor slijtage is het een ander verhaal. zou wel iets hoger mogen.
 
Ik zit er midden in. pff ellende. Ik haat verhuizen.

Zaterdag gaan de eerste spullen over en ergens volgende week de rest.
Blij dat ik alle witgoed nieuw koop en dat de volgende bewoner mijn witgoed wil overnemen. scheelt weer een partij gesjouw.

Maar zondag hebben we een rustdag. altijd. nja, norma niet.. maar zo tussen het klussen door is dat wel nodig. xD Dus, ga ik vaak op zondag wel rijden. Dit keer ga ik met iemand mee naar een toertocht voor een ziek kind, geregeld door c.s riders en is hier in Veendam. Dat kan ik nog wel op mijn rode monster doen.

Dus dat word straks de motor wassen.

haha, begrijp ik, veel succes nog dan !!
Heel Tof dat je meerijdt met de c.s rijders :}
 
Relic, misschien een beetje investeren in een iets meer kwaliteits accu geeft een hoop rijplezier, in Indonesie start alles altijd in het warme weer.

Mallisa, hier ook in de verhuizing, mijn appartement leeghalen, m'n auto proberen te verkopen, nu moet de knoop echt door, en dan weer terug naar Thailand, en weer lekker rondcrossen op m'n Rally, ik realiseer nu eigenlijk pas hoe goed we het daar hebben.
 
Relic, misschien een beetje investeren in een iets meer kwaliteits accu geeft een hoop rijplezier, in Indonesie start alles altijd in het warme weer.
Dat had ik ook want het is een originele Honda accu, tenminste dat staat op hun site vandaar.

Zag gisteren pas dat ie made in Indonesie was maar misschien worden die daar ook wel gemaakt.. geen idee ?
 
Update,
Nou dat opladen ging sneller dan ik dacht, nog geen 4 uurtjes.
Contact aan, display geeft weer alle info, koplamp brand, starten en.... jaaa loopt weer als een zonnetje.

Mocht het nu binnenkort weer gebeuren dan vervang ik mijn "Made in Indonesië" accu ondanks dat ie maar 1 jaar oud is.
Hoe lang heeft de motor stil gestaan? Niet toevallig wat stroomvreters aan het elektrisch circuit geknoopt?
 
Als ie stuk is, kan je er ook een lithium in doen. Die lopen niet snel leeg als je weinig rijdt. Vooropgesteld dat je geen stroomvreters hebt.
 
Hoe lang heeft de motor stil gestaan? Niet toevallig wat stroomvreters aan het elektrisch circuit geknoopt?
Nee er hangt helemaal niks aan.
TT kabel en USB via koplamp gaat pas aan als contact aan is.
8 weken stil in de garage gestaan want ik heb op de andere motor gereden.
Was dus gewoon iets te lang blijkt en het gebeurt nooit dat ik zolang niet op de 250 rijdt.
Wel met volle tank '98 zag ik.
 
Als ie stuk is, kan je er ook een lithium in doen. Die lopen niet snel leeg als je weinig rijdt. Vooropgesteld dat je geen stroomvreters hebt.

Normaliter rijdt ik dagelijks/wekelijks en heb een lader dus...heb er gewoon niet aan gedacht.
Ja zou kunnen maar Lithium heeft ook nadelen zoals bij kou wat minder betrouwbaar geloof ik, alhoewel we daar tegenwoordig geen last meer van hebben natuurlijk en heb je weer een speciale lader voor nodig.

Heb jij die erin zitten?
 
Normaliter rijdt ik dagelijks/wekelijks en heb een lader dus...heb er gewoon niet aan gedacht.
Ja zou kunnen maar Lithium heeft ook nadelen zoals bij kou wat minder betrouwbaar geloof ik, alhoewel we daar tegenwoordig geen last meer van hebben natuurlijk en heb je weer een speciale lader voor nodig.

Heb jij die erin zitten?
Ik heb in alle motoren lithium zitten nu.
Bij kou komen ddie accu's wat langzamer op gang, inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan