Honda CRF 250 Rally

foto vliegtuig.JPG
foto albanie.jpg

Inmiddels een weekje terug van mijn reis door de Balkan met de CRF. We hebben de motoren vanuit thuis tot Noord Italie op de aanhanger vervoerd. Van daaruit zijn we via de Italiaanse Riviera, Slovenie, Kroatie, Bosnie Herzegovina, Montenegro en Albanie naar Griekenland gereisd. Veel kustwegen gereden en af en toe (minder dan ik gehoopt had maar dat heeft met mijn reispartner te maken) wat onverhard. Als je geen snelweg rijdt is de CRF de ideale motor voor trips als dit. Op de snellere doorgaande wegen is het even plannen met inhalen, maar verder gaat dat wel.
Ik kan jullie allemaal aanraden een keer die kant op te gaan. Vooral Montenegro is adembenemend mooi, Albanie moet je even aan wennen, de eerste dag denk je dat iedere automobilist je wil vermoorden, maar daaraan gewend is het een heel bijzonder land, Armenie light.
Reizen is niet kostbaar in de contreien waar we zijn geweest, campings varieerden van 5 tot 10 euro per nacht, eten en verblijf in hotels of appartement ook zeer betaalbaar. En in Bosnie tanken voor net iets meer dan een euro per liter, met 1:30 verbruik, is ook dikke lol.

Ik hoop volgend jaar of in 2023 nog een stukje te rijden hier. Dan zal ik met de ferry van Ancona naar Albanie gaan en daar een mooi rondje inclusief Montenegro rijden. Ga mensen, ga, het is fantastisch!
 
Aan dat vliegtuig heb ik enkele jaren terug ook gestaan! Heb je de in de berg uitgegraven loodsen wat verderop ook bezocht! Crazy!!
Maar waar heb je de aanhanger dan gelaten?
 
Japan-webike had ik nog nooit van gehoord 👍
eBay heeft ook veel, net iets goedkoper kwam ik achter!
 
Bekijk bijlage 1683509Bekijk bijlage 1683510Bekijk bijlage 1683511
Inmiddels een weekje terug van mijn reis door de Balkan met de CRF. We hebben de motoren vanuit thuis tot Noord Italie op de aanhanger vervoerd. Van daaruit zijn we via de Italiaanse Riviera, Slovenie, Kroatie, Bosnie Herzegovina, Montenegro en Albanie naar Griekenland gereisd. Veel kustwegen gereden en af en toe (minder dan ik gehoopt had maar dat heeft met mijn reispartner te maken) wat onverhard. Als je geen snelweg rijdt is de CRF de ideale motor voor trips als dit. Op de snellere doorgaande wegen is het even plannen met inhalen, maar verder gaat dat wel.
Ik kan jullie allemaal aanraden een keer die kant op te gaan. Vooral Montenegro is adembenemend mooi, Albanie moet je even aan wennen, de eerste dag denk je dat iedere automobilist je wil vermoorden, maar daaraan gewend is het een heel bijzonder land, Armenie light.
Reizen is niet kostbaar in de contreien waar we zijn geweest, campings varieerden van 5 tot 10 euro per nacht, eten en verblijf in hotels of appartement ook zeer betaalbaar. En in Bosnie tanken voor net iets meer dan een euro per liter, met 1:30 verbruik, is ook dikke lol.

Ik hoop volgend jaar of in 2023 nog een stukje te rijden hier. Dan zal ik met de ferry van Ancona naar Albanie gaan en daar een mooi rondje inclusief Montenegro rijden. Ga mensen, ga, het is fantastisch!
Welk rack en tassen gebruik je hier?
 
Aan dat vliegtuig heb ik enkele jaren terug ook gestaan! Heb je de in de berg uitgegraven loodsen wat verderop ook bezocht! Crazy!!
Maar waar heb je de aanhanger dan gelaten?
Uiteraard zijn we ook de berg ingereden. Zelfs met groot licht is dat nog een uitdaging, eigenlijk moet je een spoor achterlaten anders verdwaal je zomaar in dat labyrinth. Wel erg indrukwekkend dat ze die vliegtuigen zo uit de berg de startbaan op konden sturen. Ik heb de auto met aanhanger tegenover ons hotel in de wijngaard kunnen zetten, daar stond ie na 2,5 gelukkig nog en niet overwoekerd.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Welk rack en tassen gebruik je hier?
Mijn reismaat heeft een bedrijf in benodigdheden voor motorreizigers, eastbound.shop, die is aan het experimenteren met verschillende systemen. Dit was zijn laatste probeersel. Je plaatst het middelste deel van het systeem over het zadel, zet dit vast met bandjes en de twee zakken aan de zijkant gebruik je om een roltas in te zetten. Daaroverheen kan dan weer een andere tas die je vast zet met Rokstraps. Super makkelijk en stevig systeem.
 
Uiteraard zijn we ook de berg ingereden. Zelfs met groot licht is dat nog een uitdaging, eigenlijk moet je een spoor achterlaten anders verdwaal je zomaar in dat labyrinth. Wel erg indrukwekkend dat ze die vliegtuigen zo uit de berg de startbaan op konden sturen. Ik heb de auto met aanhanger tegenover ons hotel in de wijngaard kunnen zetten, daar stond ie na 2,5 gelukkig nog en niet overwoekerd.:)
Dan zal je verder als ons gegaan zijn. Nu ja, we waren er met de campervan, en de ingang was bemoeilijkt door een aarden berm van een goede meter hoog. Overbrugbaar met een allroad, maar niet met een campervan! :-D Enorm indrukwekkend inderdaad !
 
Mijn reismaat heeft een bedrijf in benodigdheden voor motorreizigers, eastbound.shop, die is aan het experimenteren met verschillende systemen. Dit was zijn laatste probeersel. Je plaatst het middelste deel van het systeem over het zadel, zet dit vast met bandjes en de twee zakken aan de zijkant gebruik je om een roltas in te zetten. Daaroverheen kan dan weer een andere tas die je vast zet met Rokstraps. Super makkelijk en stevig systeem.
Oké, ik ga eens kijken. Maar een rack heb je er niet op dus? Ik heb deze zij tassen van Wolfman er nu op. Daar kan idd een roltas aan vast gemaakt worden.
Geweldige trip die jullie hebben gemaakt!!
 

Bijlagen

  • IMG_20211010_161340.jpg
    IMG_20211010_161340.jpg
    218,8 KB · Weergaven: 17
Inderdaad geen rek. Alleen een extra hitteschild op de uitlaat gezet, die was nog niet eens nodig. Omdat je die zakken waar de slurven in gaan zo strak naar beneden trekt heb je geen rek nodig. En bij het rijden zonder bagage kun je het ding er binnen vijf minuten afhalen en weer erop zetten, of wat wij deden, met een paar lussen die eraan zitten strak trekken en doorrrrr!
 
Naar analogie met de Kriega OS-Base dus. En idem moskomoto. De basis van die laatste kan je trouwens vastzetten op de vier bevestigingspunten die je in 't kontje van de CRF kan vinden. Een zekere jongedame met een nogal sterk reisvirus - Solob is haar nickname - heeft dat gedaan, op haar CRFje.
 
Ik heb er al verschillende keren wat besteld, ging steeds goed. Ze hebben daar echt echt veel!
Is toch een Oosterse site? Met dus het risico dat je import en andere taksen moogt betalen?
Het kan toch geen kwaad om een beetje hard te googlen...
Ik ben dus op zoek naar een normaal geprijsde getande balhoofdmoer, om de balhoofdspanning van een CRF correct in te stellen.
Bij Honda kost dat iets meer dan 100 euro, bij andere merken rond de 70 euro. Da's dik profiteren zeg ik, en daar word ik lastig van.
Op franse sites vind ik dat uiteindelijk voor zo'n 37 euro:

Ook op die japanse site vind ik datzelfde stukje speelgoed: voor 74 euro, en meerdere weken levertijd:
 
Zoek je nou de moer of een stuk gereedschap om de moer mee te stellen ?
Indien dat laatste, wellicht kun je ook een grote dop aan de ene kant met de slijptol te lijf gaan ?
 
Het stuk gereedschap. :-)
Eilaas, ik heb vanalles, maar geen slijptol. Nooit nodig gehad, ik ben niet zo destructief ingesteld. :+ Mét verzendkosten erbij (10 euro vanuit Frankrijk) toch weer bijna 50euro, is me nog steeds te duur. Misschien eens op duitse sites zoeken, als ik tenminste het correcte woord kan vinden....
edit: Kronenmutterschlüssel :-)
 
Hij is wel verzekerd maar ik heb er voor veel geld aan vertimmerd voor mijn vakantie, dat komt niet allemaal terug. Voor mijn KTM geldt hetzelfde. Was het laatste modeljaar van de 990 Adventure dus kinderziektes eruit en maximaal vermogen, mooie kleurstelling, Travelpack erop, weinig kilometers. Trok ik net als de CRF aan als een oude spijkerbroek. Ben er letterlijk ziek van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan