hookeniggy
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #5.051
Moest vandaag voor de tweede keer tanken, de teller stond al boven de 400 km.
Direct ook maar bij de dealer langs gereden die een paar 100 m vanaf het tankstation zit. Er is direct naar gekeken en de ratel werd bij stationair al gevonden en na een testritje met de motor is de conclusie dat de ratel gewoon bij het blok hoort.
Dus ik hoef er niet meer op te letten en knor weer vrolijk verder. Toch wel gaaf om wat rond te toeren en bij de zandpaadjes niet meer af hoeven te vragen waar die gaat, maar gewoon ingaan en zelf zien waar het uitkomt.
Mogelijk. Maar, ik wil graag weer wat meer power en met mijn vrouw af en toe ook achterop rondje duitsland of dergelijke.En daarnaast kopen we nog een quad om samen grote gedeeltes TET te doen
Ohja, en weegt daarnaast ook wel een beetje mee dat ik Nederland alsnog te klein vind worden voor off road en ik mezelf erger aan andere mensen als ik aan het rijden ben en ik moet elke keer stoppen voor paarden etc. T is niet alleen de motor.
Hoe bedoel je?Bij mij was dat andersom
Het zit waarschijnlijk ook niet in het blok zelf. Er gaat bij 3750 iets mee trillen dat het lawaai maakte maar kan tijdens het rijden niet goed horen waar het vandaan komt. Het lijkt ergens bij het stuur vandaan te komen, dus de cockpit of de radiateur. Het blok hangt niet in rubbers dus alle trillingen gaan door de hele motor en alles wat een klein beetje los zit of kan bewegen gaat dan lekker mee resoneren.Is dat met de nieuwe 300?
Daar hoord geen ratel in te zitten hoor!
Tot nu toe heb ik niet meer dan 125 op de teller gezien en de hoogste snelheid volgens de ritten in Calimoto is 115 km/u. Er staat hier altijd wel tegenwind en een lengte van 1.90 m bij 90 kg vang ik daar aardig wat van op.Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat de 300 in Nederland op topsnelheid doet, maar daar ist nog een beetje vroeg voor schat ik
Het straat offroad gebruik op de tkc was geloof ik 90 percent offroad, vindt ze erg goed en nooit geen lekke banden.Hoe bedoel je?
Dat hoort niet hoor, ik wat uurtjes op 300 Rally door gebracht en hier trillen ze absoluut niet , ook nog nooit iemand over gehoord, zelfs als we van de Africa twin op de Rally overstappen dan valt gewoon op hoe geciviliseerd de 300 is voor een kleine eencylinder.Het zit waarschijnlijk ook niet in het blok zelf. Er gaat bij 3750 iets mee trillen dat het lawaai maakte maar kan tijdens het rijden niet goed horen waar het vandaan komt. Het lijkt ergens bij het stuur vandaan te komen, dus de cockpit of de radiateur. Het blok hangt niet in rubbers dus alle trillingen gaan door de hele motor en alles wat een klein beetje los zit of kan bewegen gaat dan lekker mee resoneren.
Heb het maken van de afspraak voor de eerste beurt in ieder geval nog vermeld zodat ze kunnen kijken of ze het wel kunnen vinden wat het precies is.
En Honda geeft 5 jaar garantie.
Exact wat ik zeg. Voor 90% van wat je wil doen offroad en 90% van wat je wil doen op straat is die band meer dan capabel genoeg.Het straat offroad gebruik op de tkc was geloof ik 90 percent offroad, vindt ze erg goed en nooit geen lekke banden.
Ja absoluut waar, zo'n 11 jaar alleen op tkc's gereden, heerlijke band.Exact wat ik zeg. Voor 90% van wat je wil doen offroad en 90% van wat je wil doen op straat is die band meer dan capabel genoeg.
Die van mij ook, helaas geen 5 gulden munstuk bij de hand voor de trillngvrij test.Mijn motoren en banden kunnen véél meer dan ik wil, en ik kan véél minder dan wat ik wil dus ik ben gelukkig nog niet uitgeleerd.
Mijn NX250, de voorouder van de CRF250 / 300, loopt heel mooi 'trillingsvrij'. Het blokje loopt prachtig soepel door het hele toerenbereik heen en nooit heb ik last van trillingen. Ik zou 'dus' hetzelfde verwachten van de moderne nazaat. Die trillingen / ratel die @Tweevoor beschrijft lijken me dan ook niet ok.
Ik snap dat je het een irritant geluid vind. Je schreef: Waarschijnlijk heb ik de boosdoener. Bedoel je dat je weet wat het is? Of dat je een geluidsopname hebt?Waarschijnlijk heb ik de boosdoener. De oplossing heb ik nog niet kunnen testen, maar dit was de situatie rond de 3750 toeren bij nullast en tijdens het rijden in verschillende versnellingen:
Bekijk bijlage 1781771
Opgenomen met een oude telefoon, dus de kwaliteit is maar zozo.
In het echt is nog luider (metaalachtiger) en irritanter.
Gisteren heb ik de koplampunit eraf gehaald en toen was het geluid weg. De trilling bij 3750 is nog even te voelen, maar dat stoort verder niet.
Heb de boutjes los gehaald en weer vast gezet en zal dat tijdens de volgende rit gaan testen.
Uit ervaring weet ik dat ik het vervangen van een koplamp niet pas uit wil zoeken als ik in het donker in het bos sta. Dus dat moest ik toch al oefenen.
Volgende week gaat de CRF sowieso naar de dealer voor een beurt en dit probleem is daarvoor ook al aangemeld.
Begrijp ik heel goed Malissa.Ja, daar heb je ergens wel gelijk aan. En toch wil ik graag weer overstappen naar een weg motor of een andere all roader. ( ook nog een optie natuurlijk ) Maar de CRF is inderdaad een goede fijne motor. Alleen, elke keer als ik denk wel te willen rijden, heb ik het gevoel dat ik zoveel mogelijk off road moet rijden ivm mijn banden. En daarom heb ik liever een wat meer straat georienteerde motor. Ik neem daarnaast een quad om off road te rijden alleen of samen met mijn vrouw.
Hij is ook nog niet weg he, maar jullie ( motor - forum ) krijgt wel eerste keus.
Ben ook heel voorzichtig me vizier aan het verzetten om wat jij hierboven schrijft.Ohja, en weegt daarnaast ook wel een beetje mee dat ik Nederland alsnog te klein vind worden voor off road en ik mezelf erger aan andere mensen als ik aan het rijden ben en ik moet elke keer stoppen voor paarden etc. T is niet alleen de motor.