Leuk dat je het leuk vindt. Jij bent er echt mee doorgegaan dan, ik ben afgehaakt tijdens de 125's en had daarna 32 jaar niet meer gereden. Ik reed vaak met m'n vader in havelte en makkinga die een rm250 had. En gerrit wolsink en gerard rond waren ook mijn absolute helden.Prachtig filpmpje, echt geweldig, ik begon in die tijd ook op een RM 125 D ? heb ze ook allemaal gehad, de RM 250 en RM 495 en de RM 500 full floater, groot Gerrit Wolsink en Gerard Rond fan, heb je nog meer filmpjes?
Er is weinig uit die tijd mooi zeg, bedankt voor posten!!
Spreek je Thais met de mensen?Ondertussen nog onderweg ergens tussen de cocos noten plantages in het zuiden van Thailand in de grensstreek met Chumpon provincie, voor wie het iets zegt, ik voel me lekker op m'n 250 Rally, de mensen zijn hier erg vriendelijk, en de overnachtingen zijn goed en goedkoop, wat ik grappig vindt is dat de mensen coca cola zeggen ipv corona, je krijgt hier en daar fruit in je handen gedrukt, of men bied je een bakkie koffie aan als je ergens om de weg vraagt, dat laatste vindt ik overigens erg leuk, want het is een prima excuus om met dorpelingen een praatje te maken, overal waar je staat krijg je weer diezelfe big smile, zo gaaf, ik ga nog wel een ritverslagje maken, voor nu even een paar fotos en sterkte in NederlandBekijk bijlage 1585306
Ik reisde in de provincie daaronder, niet ver van waar je nu bent. De dorpelingen zijn nog niks veranderd, zo te horen. Veel plezier met je reis en geniet ervan.Ondertussen nog onderweg ergens tussen de cocos noten plantages in het zuiden van Thailand in de grensstreek met Chumpon provincie, voor wie het iets zegt, ik voel me lekker op m'n 250 Rally, de mensen zijn hier erg vriendelijk, en de overnachtingen zijn goed en goedkoop, wat ik grappig vindt is dat de mensen coca cola zeggen ipv corona, je krijgt hier en daar fruit in je handen gedrukt, of men bied je een bakkie koffie aan als je ergens om de weg vraagt, dat laatste vindt ik overigens erg leuk, want het is een prima excuus om met dorpelingen een praatje te maken, overal waar je staat krijg je weer diezelfe big smile, zo gaaf, ik ga nog wel een ritverslagje maken, voor nu even een paar fotos en sterkte in NederlandBekijk bijlage 1585306
Ik heb door de jaren al m'n oude accu's met lithium vervangen, en bevalt prima. In m'n ktm nu al zo'n 5 jaar, en heb er nu ook 1 in een dikke v-twin, dus grotere cc inhoud kan dus ook. Het behoudt z'n lading veel langer dan een normale. Maar met echt koude temperaturen kunnen ze langzaam op gang komen. Opladen kan niet met een standaard oplader want dan gaan ze kapot.Heeft iemand hier ervaring met de standaard accu vervangen door een lithium accu? Zie dat vaak voorbij komen op het internet. Dacht misschien zijn er hier al mensen voor gegaan!
Hoi, och wat prachtig, ja vroeger zag het echt geel op de crossbanen en oefenstekjes van Nederland, als kind reed ik elke woensdag middag op m'n Garrelli 51 cc tje in Hengelo, overijsel met mijn maatje hij op zijn Fantic 50, zijn pa reed een Guzzi California, en reed ons elke woensdag middag naar de crossclub, alles reed daar door elkaar heen, veel Maico's en Moto Villas', en zijspannen, en aan het einde van de middag reden we dan een wedstrijdje per klasse.Leuk dat je het leuk vindt. Jij bent er echt mee doorgegaan dan, ik ben afgehaakt tijdens de 125's en had daarna 32 jaar niet meer gereden. Ik reed vaak met m'n vader in havelte en makkinga die een rm250 had. En gerrit wolsink en gerard rond waren ook mijn absolute helden.
Ik begon op een 4 takt xr75. Hier was ik net het schakelen machtig geworden. We reden meer grasbaan met deze dingen, ze hadden niet genoeg power voor het zand.
Het vorige filmpje is het oefenterrein van defensie, en dit veldje hier is er naast, het was de voormalige landingstrip van de duitsers die daar een vliegveldje hadden voor messerschmitts in wo2.
En hier een paar jaar later op de rm bij het canada meer, dat heet nu recreatieplas aekingermeer bij appelscha in de buurt. Dit is geen super 8 maar de 1ste analoge video met geluid. Je ziet hier ook een yz125 die ingereden wordt, gloedjenieuw zo uit de showroom neem ik aan.
Ik probeer een beetje Thai te spreken, dat breekt het ijs wel vaak, de meesten spreken wel evenveel Engels als ik Thai......en dat maakt dat je voor een vraag wel 40 woorden en veel lachen gebruikt voordat het kwartje aan beide kanten valt, maar dat is ook het leuke vindt ik, toch alle tijd, en zo vindt je leuke plekjes of m'n wijst je een pad aan wat je anders niet op je gps gevonden had, en je maakt vrienden die je misschien nooit meer weer ziet, maar dat maakt niet uit, het is wel een Thais gebruik om reizigers te begroeten en te voorzien van drinken en een hap eten, en te vertellen wat je gezien hebt, en wat er gaande is op andere plekken.Spreek je Thais met de mensen?
Ik zie dat je softbags hebt. Dat zou ik ook liever hebben dan aluminium koffers. Als je valt dan zet een alu koffer de klap rechtstreeks door naar het subframe. Met alle risico van scheuren van het subframe.
Maar hoe heb je dat rechts waar de uitlaat zit? Brandt die geen gat in je tas?
Ik vind dat je de navigatie ook mooi gecombineerd hebt met de bevestiging van het opzet ruitje.
Ja dank je wel, hier ontzettend gaaf en vriendelijk, en zelfs af en toe al kebab, heerlijk, we maken geen dikke kilometers, maar vallen wel van de ene in de andere belevenis, je was in Surat Thani?Ik reisde in de provincie daaronder, niet ver van waar je nu bent. De dorpelingen zijn nog niks veranderd, zo te horen. Veel plezier met je reis en geniet ervan.
Surat thani ja, en don sak om de ferry te nemen naar koh samui. Ik herken de verhalen over de gastvrijheid. Soms schoot het gewoon niet op, overal bieden ze wat aan, of ze verwachten dat je aanschuift bij een zuippartij terwijl je alleen even de weg vroeg. We hadden toen alleen wat vage kaarten in het thais.Ja dank je wel, hier ontzettend gaaf en vriendelijk, en zelfs af en toe al kebab, heerlijk, we maken geen dikke kilometers, maar vallen wel van de ene in de andere belevenis, je was in Surat Thani?
Er is nog een reisbeperking vanwege, coca cola.....dus willen het land respecteren, ze hebben hier veel voor buitenlanders gedaan.
Haha, lachen ja, ze drukken je gewoon een fles whiskey in je hand, pracht volk, super gastvrij.Surat thani ja, en don sak om de ferry te nemen naar koh samui. Ik herken de verhalen over de gastvrijheid. Soms schoot het gewoon niet op, overal bieden ze wat aan, of ze verwachten dat je aanschuift bij een zuippartij terwijl je alleen even de weg vroeg. We hadden toen alleen wat vage kaarten in het thais.
Dank Freon, het is voor mij ook allemaal nieuw, zal proberen wat belevingen te plaatsen hier, in een erg leuke strandkroeg met westerlingen beland, en Thai, motorrijders, het soort dat je alleen in films ziet, eigen choppers bouwen, en daadwerkelijk van echte vrijheid genieten, groetsels vanuit Thailand, zal wat trachten te postenHookeniggy, je leeft mijn droom
Welke 3 motoren heb je?Dat trekt mij aan in de Crf250/300. Ik heb al 3 super motoren, maar die vergen mijn volledige aandacht en commitment. Ik zou wel een lekker motortje willen die alles kan en nooit moeilijk doet.
Harry heeft al een CB500X, dat is al een leuke bescheiden motor en hij gaat toch nog kijken naar een Crf300l Rally. Dat bevestigt voor mij dat een CB500X toch nog te veel is.
Ja inderdaad, ik was daar ook zeer verbaast over, Harry heeft een CB 500 X uit 2020, maar toch hobbelt hij er een beetje achteraan, ik had verwacht dat dit andersom zou zijn, Harry is als GS rijder gewend om de toon te zetten, en nu heeft hij toch wel zijn handen vol aan de CB 500X.Dat trekt mij aan in de Crf250/300. Ik heb al 3 super motoren, maar die vergen mijn volledige aandacht en commitment. Ik zou wel een lekker motortje willen die alles kan en nooit moeilijk doet.
Harry heeft al een CB500X, dat is al een leuke bescheiden motor en hij gaat toch nog kijken naar een Crf300l Rally. Dat bevestigt voor mij dat een CB500X toch nog te veel is.