Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
KloptIk ben niet thuis en zou online handvatverwarming willen bestellen. De diameter van het stuur is toch 22mm? Kan iemand dat even nameten?
Haar kennende zal ze zeker voor de paden gaan, minder voor highway?Dank je voor de tip, ik volg haar niet echt, dat ze nu ook op een 300 rally gaat rijden is leuk natuurlijk, maar wat ik net lees op de Alaska higway niet handig vanwege het feit dat je erg zware 18 wheelers daar in de weg gaat rijden, beetje underpowered voor dat traject.
Die zijn er niet echt, is geen plek voor een lichte motorfiets, met hele zware vrachtwagens, 50 meter, 80 ton, waarvoor je continue aan de kant moet, en gezandstraald wordt, heb je wel een T7 nodig om gang te houden.Haar kennende zal ze zeker voor de paden gaan, minder voor highway?
Nee nog niet, ik wil eigenlijk wel eerst een proefrit maken, dus ben op zoek naar iemand die er een heeft, je kan hier niet proefrijden.Dat is wel handig om te weten.
Mis ik iets en heb je nu de 300Rally gekocht daar?
Volgens Albert van Adventure Bike maakt het weinig verschil. En is het voornamelijk uiterlijk en "tussen de oren" omdat hij er fors uitziet.Wel goed dat je de vering standaard kan kiezen.Nee nog niet, ik wil eigenlijk wel eerst een proefrit maken, dus ben op zoek naar iemand die er een heeft, je kan hier niet proefrijden.
Misschien teveel offtopic, dan moeten de moderators maar even ingrijpen.. Ik snap wat je bedoeld. Ik ben er nog nooit geweest, maar deze film laat wel mooi zien wat je bedoeld denk ik.Die zijn er niet echt, is geen plek voor een lichte motorfiets, met hele zware vrachtwagens, 50 meter, 80 ton, waarvoor je continue aan de kant moet, en gezandstraald wordt, heb je wel een T7 nodig om gang te houden.
Ok dank je, goeie tip, je bedoel, de 250 versus de 300?Volgens Albert van Adventure Bike maakt het weinig verschil. En is het voornamelijk uiterlijk en "tussen de oren" omdat hij er fors uitziet.Wel goed dat je de vering standaard kan kiezen.
Ik ben erg benieuwd!
Ik ben nog nooit in Alaska geweest. De speedlimit voor vrachtwagens is daar 65mph (= 104km/h), maar in Texas mogen vrachtwagens 85mph (= 136km/h).
Mijn aanname is dan dat er geen snelheidsbegrenzer op vrachtwagens zit, dat de chauffeur zich aan de speedlimit moet houden en dat vrachtwagens technisch 136km/h kunnen.
Ik denk dat een vrachtwagenchauffeur in the middle of nowhere van Alaska plankgas rijdt. Ik zou rekenen op 140km/h.
Ja,.. dat inderdaadOk dank je, goeie tip, je bedoel, de 250 versus de 300?
Dat hangt een beetje van de eindoverbrenging af, southern trucks, zeg maar Georgia Florida, Texas en zo hebben de hoogste eindoverbrenging, omdat ze geen bergen hoeven te rijden, zitten wel jongens tussen die over de 200 gaan, lui die veel de Rocky's over moeten pakkum beet 160, company boys die JB Hunt en zo rijden zijn begrensd op 110 of zo, en kunnen even kort 120 rijden om in te halen, maar krijgen extra betaald omdat ze langzamer rijden en met wat meer frustatie ten gevolge rondrijden, maar die zie je niet in Alaska, Labrador, of het Noorden van Canada.Misschien teveel offtopic, dan moeten de moderators maar even ingrijpen.. Ik snap wat je bedoeld. Ik ben er nog nooit geweest, maar deze film laat wel mooi zien wat je bedoeld denk ik.
Wat is de snelheid van die vrachtauto's? Zou je met een 300cc niet ongeveer dezelfde snelheid kunnen bereiken?
Oke, nou dan wil ik er eerst echt wel een proefrijden, ga dan niet op de gok mijn motor inruilen, bedanktJa,.. dat inderdaad
Heerlijk. Ik zit altijd met mijn telefoon op MF, maar voor je filmpjes ga ik even lekker zitten genieten met mijn tablet.Nog effe kort filmpje hiervandaan zoals beloofd, tweetalig Dalton highway naar Anchorage nog in m'n grijze massa denk ik
Maar nu effe weer land of the smile en happy end
Het zal wel een bijzondere uitdaging zijn ,Ik heb net het YouTube filmpje gekeken van die jongens die op een Honda CT90 en CT125 Trail door Alaska rijden. Het noordelijkste deel lijk je alleen de Dalton highway te kunnen nemen en dat is daar een dirt road. Zo op het oog rijden de vrachtwagens daar niet veel harder dan hier. Misschien 100km/h. Maar dan wel op een dirt road. Wat een steenslag.
Ik heb net het YouTube filmpje gekeken van die jongens die op een Honda CT90 en CT125 Trail door Alaska rijden. Het noordelijkste deel lijk je alleen de Dalton highway te kunnen nemen en dat is daar een dirt road. Zo op het oog rijden de vrachtwagens daar niet veel harder dan hier. Misschien 100km/h. Maar dan wel op een dirt road. Wat een steenslag.
Ja, ik vindt zelf noordelijk Quebec en New Foundland mooier, maar ja, Dalton highway heeft natuurlijk de naam, dus aantrekkingskracht op toeristen, ik heb het filmpje niet bekeken, maar weet uit ervaring dat tijdens een lange afdaling het toch af en toe wel moeilijk is om de snelheid onder de 120 te houden, het gewicht, 40 ton in de us, en 50 op het Candese gedeelte duwt flink, en loopt de snelheid flink op, zonder dat de remmen oververhit raken, anders vliegt de boel in de brand, trailer van een collega was compleet afgefikt nadat ie teveel heel simpel geremd had.Het zal wel een bijzondere uitdaging zijn ,
Maar zelf denk ik dat er mooiere plekjes op deze aardbol zijn
In Noord Amerika is het anders..200km/h met een vrachtwagen vind ik gevaarlijk. Op een motor vind ik het geen probleem. Ik ben inconsequent. De remweg van de vrachtwagen is waarschijnlijk korter dan van de motor.