Pommel
MF veteraan
Eerlijk gezegd heb ik solo, en zeker in Nederland, niets te klagen over de Deauville 700. Maar het zou mooi zijn om te zien dat Honda de cardantoerder nog niet heeft afgeschreven.Verhaal klopt niet, helaas. Hoax dus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eerlijk gezegd heb ik solo, en zeker in Nederland, niets te klagen over de Deauville 700. Maar het zou mooi zijn om te zien dat Honda de cardantoerder nog niet heeft afgeschreven.Verhaal klopt niet, helaas. Hoax dus.
Ja, en ergens snap ik dat niet. Is er geen markt meer voor gewone middenklasse toerfietsen? Volgens mij is, van de Japanners, eigenlijk alleen de FJR nog over.Ik vrees dat het voorlopig gedaan is met de ‘normale’ toerfietsen. De Pan European is vesmolten met de Goldwing en voor het overige zijn de mixen van toer en off road. Zoals de cross tourer.
De FJR gaat er ook uit dusssssss,mensen hebben liever een naked of all road motor.Ja, en ergens snap ik dat niet. Is er geen markt meer voor gewone middenklasse toerfietsen? Volgens mij is, van de Japanners, eigenlijk alleen de FJR nog over.
Of is het echte “probleem“ dat de Japanners Europa niet meer als een interessante markt zien? Dat zou verklaren waarom Honda eigenlijk alleen maar inzet op de GW.
De FJR gaat er ook uit dusssssss,mensen hebben liever een naked of all road motor.
Sommige merken banden kunnen dat slingergedrag veroorzaken,ik had dat vroeger met Michelin banden onder mijnCB750,
toen gewisseld voor de originele Bridgestone banden en het was weg,maar het kan ook zijn dat de band niet goed om de velg ligt of
de band al bijna op is,of 2 verschillende merken banden voor en achter,maar ook speling op de achterbrug,al zou dat bij deze km stand
nog in orde moeten zijn,wat betreft het wind turbulentie,er zal best een hogere ruit voor te krijgen zijn ,bij mijn Goldwing had ik er ook veel
last van,dat heb ik grotendeels verholpen door er een losse ruitspoiler op te zetten,maar ook dat helpt niet als de wind van de zijkant of van schuin
vooruit komt.Wat betreft het vermogen tja dan had bv een ST1100 een betere keus geweest,of net zoals ik een Goldwing.
Wat betreft het vermogen tja dan had bv een ST1100 een betere keus geweest,of net zoals ik een Goldwing.
He he,ik heb een 28jaar oude GL met inmiddels 124000km op de teller,rijd nog als een nieuwe en gebruikt 0,0 olieDat ben ik meteen met je eens. Maar voor de prijs die ik nu betaald heb had ik een toch wel oude Goldwing gehad, of tenminste een met heel veel kilometers. Dat was een beetje de keuze die ik nu gemaakt heb.
En in France is er zat aanbod, dat is het probleem ook niet, maar alles waarvan je denkt; héé.... staat net aan de andere kant van het land. ( En het land is iets groter dan NL...) En zo als ik schreef; Ik had eigenlijk ook niet echt veel tijd om te zoeken. En deze stond relatief dicht bij huis.
Nu i.i.g. lekker rijden, volgend jaar zie ik wel verder.
He he,ik heb een 28jaar oude GL met inmiddels 124000km op de teller,rijd nog als een nieuwe en gebruikt 0,0 olie
tussen de beurten,km,s zeggen niks bij deze motoren in de USA heeft een eigenaar meer dan 1 miljoen miles gereden
zonder revisie,alleen het cardan is een keer vervangen,onderhoud is belangrijker.Zelfde geld voor de ST1100 die met gemak 2 ton en
meer kan halen.
Ach ik doe ook gewoon m,n boodschappen met de GL ,maar dat een Deauville handelbaarder is dat klopt.Voor praktisch kies ik toch de Deauville. De Goldwings - en ook de ST1100 die ik heb gehad - zijn geweldige motoren en zeker op dit soort lange trajecten. Maar als ik even in de buurt een boodschap moet doen vind ik de Deauville toch lichter en fijner. Daar komt ook nog bij dat de Deaville een stuk makkelijker en goedkoper als je onderdelen nodig hebt. Uiteindelijk is het ook een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik had precies hetzelfde. Een grotere ruit hielp bij mij niets: de luchtstroming wordt naar je hoofd geleid.Vind het toch een uiterst comfortabel machientje alleen de ruit is me nét te laag. De wind buldert tegen mijn helm, als ik iets in elkaar zit is het meteen een heel stuk beter. Maar om nou 20 uur in elkaar gedoken op een motor te zitten.... Daarvoor heb ik geen toermotor uitgezocht.
Ik neem aan dat je met een "opzet ruitje" een deflector bedoelt ? Een kleine spoiler zeg maar, of is dat toch weer iets anders?Ik had precies hetzelfde. Een grotere ruit hielp bij mij niets: de luchtstroming wordt naar je hoofd geleid.
Bij mij hielp zo''n opzetruitje juist goed, omdat je die op verschillende hoogtes en graden kunt zetten. Je buigt de wind dus af, gebaseerd op jouw helm.
Nadeel is, dat je steeds naar de rand van de ruit zit te te kijken.
Ander alternatief: een lager ruitje. Dan heb je een constante luchtstroom, maar geen gebulder.
Zo,n ding dus,je kan ze ook veel goedkoper vinden op Aliexpress ,maar of de kwaliteit net zo goed is weet ik niet,
ik zelf heb de uitvoering met de klemmen.
Alie,MRA X-creen toerspoiler gemakk. verstelbaar, met ABE kopen | Louis motor – kleding en techniek
MRA X-creen toerspoiler gemakk. verstelbaar, met ABE voordelig kopen bij Louis. Topmerken ✓ Groot assortiment ✓ Kopen op rekening ✓ Geen risico ✓ Gratis retourzending ✓www.googleadservices.com
Ja dat was toen ook mijn gedachteJa precies zo'n ding. Bedankt voor de links. Ik heb eens even gekeken, proberen kan altijd. Denk dat ik ook voor die klemmen ga, als het niet werkt voor mij heb je i.i.g. geen blijvende gaten.