Honda Dominator NX650 heeft probleem

Bennie98

MF'er
7 sep 2012
175
2
Zoals ik in "Het alles dominerende nx650 dominator topic - deel 2" al gezegd heb zit mijn dominator met een probleem bij het draaien.

Ik heb mij vorig jaar een nx 650 RD02 van 1994 gekocht. Hier is een probleem mee.

Als ik hem start draait hij stationair op 1000 toeren. normaal naar het schijnt 1250-1500 toeren.
Als ik gas geef en hem op een vast toerental hou, dan zakt hij na enkele seconden 500 toeren terug.
dit blijft hij doen tot hij stilvalt. Ik kan er wel gewoon mee gaan rijden en dan rijdt hij normaal zolang je optrekt.
Eens je een vaste snelheid houdt of gas lost begint hij te schokken of valt hij stil.

Ik heb bij de carburator volgende kit gestoken:
https://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NX...983198&hash=item4d23847666:g:oD8AAOSwsLBbC6Og

Waarbij ik de 148 en 48 sproeier genomen heb. De naald is een D746.
De mengelsschroef is ingesteld op 1 toer en 7/8. Dit zou volgens de honda specs zijn.
Toch blijft hij nog problemen hebben.
Het zou eventueel de vlotter kunnen zijn, maar ik zie niet goed in hoe deze kan problemen veroorzaken, aangezien dit gewoon een plastic stuk is (in één stuk gegoten). Er is geen metalen regelklep ofzo.

Kan het zijn dat het toch de vlotter is? Hoe kan dit dan verslijten? Of zou het de toevoernaald zijn waarbij het staafje dat op en neer gaat te zwak is of niet werkt zoals het hoort? Deze is nochtans ook vernieuwd..

Of zou het kunnen dat het de choke is waarlangs er valse lucht gezogen wordt?
Of zou het een compressieprobleem kunnen zijn?

Volgens de locale hondadealer is het een carburatorprobleem.
Maar alles lijkt in orde als hij de carburator bekijkt.

Ik begin een beetje moedeloos te worden.

Als ik er nog veel geld in pomp dan was het beter geweest om gewoon een Mikuni TM40 te steken.
Kan iemand in de buurt van Gent hier soms eens naar komen kijken of een carburator vervangen om te testen?

Rubbers zijn niet lek. Nog soepel.
Ik heb het met gas gedaan. En dit leek niet te helpen.
Maar ik weet niet of gas even effectief is voor dit soort probleem als deo/starter fluid.


Link naar video van het probleem:

https://www.youtube.com/watch?v=HytPF7lguMU


Als iemand hier een idee heeft wat het zou kunnen zijn, laat gerust iets weten. :Y
Robert Itr zei in het dominator topic dat hier meer mensen zouden naar kijken. :t
 
schuld?
het is een goed idee om het hier ook even te vragen.
Er heeft al iemand gezegd dat het ook aan de cdi kan liggen.

de rubber bovenin de carb is nog ok, vanavond bekijk ik ook de rubber op de zijkant. maar deze is al bekeken door de lokale dealer en goed bevonden. maar voor alle zekerheid nog eens kijken.
 
Heb je het frame ook gepoedercoat / verft ?
Slechte massa van motorblok / bobine ?
Je kan altijd een andere dominator carb proberen ? ( boonstra of roukema ) .
 
originele gasnaald heb ik niet meer. neen frame is niet gepoedercoat. de massa is nog steeds goed. :)
Een andere dominator carb vinden in mijn buurt zal moeilijk worden vrees ik. (Gent)
 
Ja, ik snap wat je bedoeld, maar er is nergens info over welk soort naald origineel er in zit.
Niet bij de dealer, niet online.
Bij de dealer is de naald niet meer origineel te krijgen en verwees hij mij ook naar deze naald.
Dus geen idee of dit klopt ofniet, maar wegens gebrek aan beter/info blijft het hierbij.

Is dat hetgeen je denkt dat het probleem is? Heb je de video bekeken?
Is het ritme van de terugval niet vreemd omdat het met een regelmatige interval gebeurd?
 
Laatst bewerkt:
is niet echt mogelijk om zonder luchtfilter te testen, aangezien ik niet direct een andere manier heb om mijn batterij vast te houden. Ook geen verlengkabels voor de batterijkabels. :/
 
Met de inhoud van de OP kom ik tot de conclusie dat de motor niet goed stationair wil lopen.
Ik lees niet dat het stationair mengsel is afgesteld.
Ik zie ook niet waarom je het gas op toeren vast wil houden, daar heb je toch een aanslagschroef voor?
Volgens mij heb je geen idee waar je naar kijkt/luistert en denkt het met vervangen van onderdelen op te lossen.
Als het alleen om stationair gaat maakt de gasnaald niet uit.
 
Met de inhoud van de OP kom ik tot de conclusie dat de motor niet goed stationair wil lopen.
Ik lees niet dat het stationair mengsel is afgesteld.
Ik zie ook niet waarom je het gas op toeren vast wil houden, daar heb je toch een aanslagschroef voor?
Volgens mij heb je geen idee waar je naar kijkt/luistert en denkt het met vervangen van onderdelen op te lossen.
Als het alleen om stationair gaat maakt de gasnaald niet uit.
Eens je een vaste snelheid houdt of gas lost begint hij te schokken of valt hij stil.
 
Buiten andere pinkers en dempers wel.

halflive: het is niet alleen stationair. ik reproduceer het probleem alleen op deze manier om te tonen dat er iets scheelt zonder dat ik er mee hoef te rijden.
Indien het al stilstaande niet goed draait zal het ook al rijdende niet goed gaan.

Zot: idd dat dus. :)
 
Carburateur helemaal uit elkaar halen en goed schoon maken. Dus ook de mengselschroef er uit.
Benzinekraan stroomt wel goed door?
Vlotterniveau wel goed?
Heeft deze een benzinepomp?
Stationair is met een stelschroef te verhogen
Mengselschroef afstelling is een richtlijn dus mag best wel wat verder open of dicht. Wordt meestal afgesteld mbv de 4gasmeter.

Dit ga je niet oplossen met een andere sproeiernaald of andere sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
cv carburator. alles is vervangen intern. behalve de vacuumstukken, deze zijn niet gescheurd.
vlotterniveau lijkt niet goed te zijn, maar er is geen enkele aanpassing mogelijk behalve de vlotter vervangen.
Maar volgens mij zal dit ook niets oplossen omdat de nieuwe wrs er net hetzelfde zal uitzien.

Dus het kan effectief het vlotterniveau zijn, maar ik zie niet in hoe ik dit kan oplossen..
 
Carburateur helemaal uit elkaar halen en goed schoon maken. Dus ook de mengselschroef er uit.
Benzinekraan stroomt wel goed door?
Vlotterniveau wel goed?
Heeft deze een benzinepomp?
Stationair is met een stelschroef te verhogen
Mengselschroef afstelling is een richtlijn dus mag best wel wat verder open of dicht. Wordt meestal afgesteld mbv de 4gasmeter.

Dit ga je niet oplossen met een andere sproeiernaald of andere sproeiers.

euh, ik denk dat de naald of niet juist gemonteerd is (ringetjes die missen oid) of de naald gewoon te lang of te kort is. Dat geeft dit soort shit.

Zot is dat al wat keer tegen gekomen op de dyno, met mooie dyno kitjes @#$%
 
Vlotterniveau is waarschijnlijk te stellen door het lipje te verbuigen wat op het pennetje van de vlotternaald rust. Dit pennetje is waarschijnlijk verend en de vlotter moet afgesteld worden met het lipje net rustend op het pennetje en niet met het pennetje geheel ingedrukt.

Een werkplaats handboek werkt zeer verhelderend
 
Vlotterniveau is waarschijnlijk te stellen door het lipje te verbuigen wat op het pennetje van de vlotternaald rust. Dit pennetje is waarschijnlijk verend en de vlotter moet afgesteld worden met het lipje net rustend op het pennetje en niet met het pennetje geheel ingedrukt.

Een werkplaats handboek werkt zeer verhelderend
ik zie niet goed in hoe deze kan problemen veroorzaken, aangezien dit gewoon een plastic stuk is (in één stuk gegoten). Er is geen metalen regelklep ofzo.

float-set_medium16013MA6003-01_6783.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er is dit

s-l500.jpg


imitatie setje van ebay ingegaan.

Vlotter nivo kan, wanneer er een verkeerde lengte vlotternaald in de set zat, maar een verkeerd gevormde gasnaald is het waarschijnlijkste
 
Terug
Bovenaan Onderaan