honda fireblade of yamaha r1

Honda Fireblade of een Yamaha R1

  • Honda Fireblade

    Stemmen: 49 49,5%
  • Yamaha R1

    Stemmen: 50 50,5%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Hier zijn volgens mij al honderden topics over...

(lees oeverloze discussies ;) )


PROEFRIJDEN EN ZELF BESLISSEN .....echt waar ;)
 
zou geen van beiden snel overwegen..het begint niet met zx he ;)

Maar als ik uit de 2 moet kiezen, de blade..is wat unieker op de nl wegen
 
Worstel met hetzelfde probleem. Wat ik overal tegenkom: Blade : voelt bijna tam aan en is bijna 'saai' (terwijl je er echt wel hard op kan rijden). R1 is kwa karakter vergevingsgezinder dan de oude R1...
Persoonlijk zou ik de rij-eigenschappen van de R1 met de looks, degelijkheid, elektronische stuurdemper, zit en comfort van de blade willen combineren...
Je zou ze idd allebei goed moeten proberen...
 
gewoon proberen, ik neem aan dat het niet om een nieuwe gaat anders zou de ZX10R er ook wel gestaan hebben, en als het een oudere betreft waarom staat er geen GSXR bij?
 
Ik was dus altijd voor een Fireblade he.....
Maar nu heb ik dus op een R1 en Fireblade gereden (ouwe types) maar die R1 is veel mee uitdaging en sneller naar mijn gevoel.
 
Hallo

Wat zouden jullie kiezen een Honda Fireblade of een Yamaha R1?
b.v.d. voor de reacties

Ik heb beiden gehad. Destijds heb ik een R1 uit '98 ingeruild voor een Blade uit 2000. Omdat de R1 was net iets te heftig was voor mij(R1 was nog wel de "extreme" versie, inmiddels zijn ze wat "tammer", heb ik begrepen). Ik was te klein en had te weinig gewicht om de R1 onder controle te houden, daardoor werd hij voor mij onbetrouwbaar. Blade reed makkelijker....

Ik zou nu denk ik toch weer voor de R1 gaan, ik mis nog steeds het extreem geweldige remmen en ik vind hem nou eenmaal mooier!!!
 
Duidelijk een R1.

En nu je het er over hebt, ik weet er nog een te koop :)
Prijs is onderhandelbaar gna

[me]DutchR1 gaat dat ding echt wel eens kwijtraken[/me]
 
heb daarstraks de vergelijkingstest in motorwereld gelezen tussen 5 hypersports, getest door vijf bekende racepiloten.
de 1000RR doet het niet zo goed tov de R1!
 
jammer dan ik ga voor blade, vind ik veel mooier dan R1, en dat de fireblade makkelijker te rijden is niet zo erg, 170+ pk is het niet echt een minpunt als de motor makkelijker rijdt, daar gaat het ook om. snelheid zonder drama ga je veel harder mee dan drama en weinig snelheid, dat is waar het toch om draait bij een supersport, goed rijden en snel anders kan je ook een triump rocket gaan rijde...naja kijk en vergelijk zelf eigenlijk maar, suc6 ermee
 
R1! Duidelijk Ik vind ze qua uiterlijk niet eens zoveel verschillen maar mijn gevoel neigt duidelijk naar de R1. Just A Feeling! :)
 
Als het puur om de 'looks' gaat, R1 anytime.

Moet toegeven, heb op beide (nog) niet gereden.
 
Fireblade wordt na een tijdje zelfs een beetje saai :o :Z
R1 daarentegen is echt extreme :) de looks zijn :~
Waarom staat gixxer niet in je rijtje? Ik vind dat ook een goeie motor :)
 
Ik vind ze allebei wel mooi maar rij zelf een R1 en heb geen ervaring met de Blade.

Uiteindelijk vind ik de R1 toch net even iets mooier.
 
Wat wil je ermee? Circuitrijden of wat? Ik denk dat dit (naast de was-issie-mooi-factor) toch ook een rol speelt.
Bovendien wat zijn je voorkeuren: de R1 is iets hoogtoeriger vertelt iedereen, dus kwa *soort* vermogensafgifte iets meer richting 600'ers (topvermogen komt bij echt hoge toeren) en de blade schijnt wat meer het karakter van de 'oude' 1000'er garde te hebben: niet zo hoogtoerig maar iets meer trekkracht bij lagere toeren en daardoor ook iets minder topvermogen. Dat is als ik mag geloven wat iedereen mij probeert wijs te maken.

Ik ga dat natuurlijk zelf nog wel uitproberen. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de blade komend jaar. Heb nu een cbr600 en merk dat ik persoonlijk met mijn rijgedrag zelden boven de 12000 toeren uitkom, maar wens wel meer trekkracht zo tussen 6000-10000 toeren. Maar dat is voor mijn toerende rijgedrag en met mijn persoonlijke voorkeuren.
 
Hallo, de Blade natuurlijk want die "tammigheid "haal je er voor €37 vanaf door een 2 tanden groter tandwiel achter te monteren, dan is het een geweldige funmachine.
Maarja persoonlijke smaak is natuurlijk ook belangrijk !

Make the right choise.

Leo
 
Net een R1 gekocht. Bij de proefrit wist ik na 10 meter al dat die 'mijn soort fiets' is.

Maar zoals eerder gezegt, maak een proefrit en overtuig jezelf (blade of R1).

Suc6!
 
jammer dan ik ga voor blade, vind ik veel mooier dan R1, en dat de fireblade makkelijker te rijden is niet zo erg, 170+ pk is het niet echt een minpunt als de motor makkelijker rijdt, daar gaat het ook om. snelheid zonder drama ga je veel harder mee dan drama en weinig snelheid, dat is waar het toch om draait bij een supersport, goed rijden en snel anders kan je ook een triump rocket gaan rijde...naja kijk en vergelijk zelf eigenlijk maar, suc6 ermee


Absolut mee eens, eindelijk een biker met inzicht, powerd by HONDA
 
Terug
Bovenaan Onderaan