.... Wel, ik heb totaal andere ervaringen met mijn Helix uit '95....
Zonde dat jouw motor kuren heeft.
In het genoemde topic lees ik meermalen de tip om Zot er eens naar te laten kijken, die zit in Zeist; hij kwam er ook zelf mee. Heb je dat dan nog niet gedaan ? Dit moet je echt nog doen, die kans verdient de Helix.
Het is vast een heel geniepig klein dingetje ergens waar je het nog niet gezocht hebt.
Zelf ben ik goed te spreken over de Honda, niet dat er helemaal nooit iets mee is maar gezien het weinige geld dat ie kost, en de weinige aandacht die hij krijgt is het een wereldding.
De paar dingen die er ooit aan mankeerden: startproblemen bij warme motor, daarvoor heb ik nu driemaal de vlotternaald schoongemaakt en telkens was het daarmee opgelost. Misschien komt het omdat ik witte benzine tank.
De originele benzinepomp is een onding, daarmee heb ik tweemaal stilgestaan langs de weg, de contactjes vonken door. Die pomp heb ik sinds kort vervangen door een ander (rotatie) type.
Wat eraan vervangen wordt is meest vanwege slijtage, en dat mag na zoveel kilometers...
Ik reed hem net vanavond over de 98.000 Km...
Andere klachten die ik had waren allemaal te wijten aan de waterschade van vijf jaar geleden, daar kan de motor niets aan doen; zo begon trouwens ook het gedoe met de benzinepomp, maar dat is nu echt over.