Arjan hornet
MF'er
- 12 apr 2019
- 173
- 93
HIJ DOET HET NIET!
Ik heb mijn Hornet S-2003 nu een half jaar en er zat geen onderhoudshistorie bij toen ik hem overnam. Stukje bij beetje doe ik de dingen om weer een historie op te bouwen. Nieuwe voorband: check. Nieuw luchtfilter: check. Nieuwe bougies: klusje voor vandaag.
Braaf met het Haynes handboek er naast aan de slag. Eerst de benzinetank er af. Is even pielen als je dat voor de eerste keer doet, maar het gaat. Twee slangetjes moet je loshalen: bij de RES/OF/ON knop en aan de andere kant (tank beluchting?). Tank meteen even van onder en boven bekeken en dat zag er verder prima uit.
Dan de bougies vervangen. Gewoon 1 voor 1, dan kun je je ook niet vergissen. Nummer 1 is goed bereikbaar, maar als ik de nieuwe bougie er in draai, lijkt hij een fractie minder diep, waardoor het rubber van de verbinding net niet strak aansluit. Maar de bougie wil ik ook niet te strak aandraaien.
Bougie nr 2 is wat wroeten om er bij te komen, maar het lukt. Dan de andere kant. Eerst nr 4: gaat tamelijk eenvoudig. Maar nummer 3 is een drama, daar valt bijna niet bij te komen. Pas als ik de "ignition coils" heb losgehaald (als blok) en iets verschuif, kan ik er bij. Laatste bougie ook vervangen en vervolgens alles weer in elkaar gezet.
Naar buiten en starten maar! Ja, hij doet het! Een rondje rijden om goed uit te testen is echter snel afgelopen. Na een paar honderd meter houdt ie er mee op. Wil nog net starten, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.
Wat is er fout gegaan?
Wie helpt me?
De enige slangen die ik (bewust) losgemaakt heb zijn de benzineslang bij het kraantje en een slang aan de andere kant van de tank. Beide netjes weer vastgemaakt.Slangen van de tank naar de carbs wel juist terug geplaatst
De enige slangen die ik (bewust) losgemaakt heb zijn de benzineslang bij het kraantje en een slang aan de andere kant van de tank. Beide netjes weer vastgemaakt.
Ondertussen de tank er nog eens afgehaald, alles nagekeken en weer teruggeplaatst: geen verbetering. En nu is het te laat om nog verder te proberen.
Mijn zwager gebeld en tegelijk nog eens het handboek doorgelezen: blijkt er een slangetje AAN DE ACHTERKANT van de benzinekraan te zitten, een vacuum slang om de benzine open te zetten. Dat slangetje had ik gezien, maar niet bewust losgemaakt. Morgenochtend eens kijken of die vastmaken het probleem verhelpt.
Arjan en Hornet600fan bedankt voor het meedenken!
Klopt als het vacuumslangetje niet op de tank zit doet hij het niet en uiteraard moet de benzinekraan open staanDat is het dunne slangetje die naar je carbs gaat, schiet al los als je de tank omhoog tilt, is ook lastig terug te krijgen, ik had hem aan de carbs kant los gemaakt en eerst aan de kraan gedaan, tank laten zakken en slangetje weer aan de carbs gedaan, vond ik makkelijker
JA! Hij doet het weer!En, probleem opgelost ?
Volgens mij zit er bij bijna allemaal een stuk stof tussen de magneet en de tank. Dan zou het mee moeten vallen. Jou SW mototech heeft zo'n tank ring er op zitten dan?Hoewel ik denk dat het metaal is, weet ik het antwoord niet op je vraag niet 100% zeker, (daarnaast heb ik zelf een tanktas van SW Motech, wat uitermate goed werkt en handig is,) maar gaat iets magnetisch niet enorm krassen?
Volgens mij zit er bij bijna allemaal een stuk stof tussen de magneet en de tank. Dan zou het mee moeten vallen. Jou SW mototech heeft zo'n tank ring er op zitten dan?
Dus je eerste bougie is er nooit goed ingegaan? Zit hij er wel recht in?HIJ DOET HET NIET!
Ik heb mijn Hornet S-2003 nu een half jaar en er zat geen onderhoudshistorie bij toen ik hem overnam. Stukje bij beetje doe ik de dingen om weer een historie op te bouwen. Nieuwe voorband: check. Nieuw luchtfilter: check. Nieuwe bougies: klusje voor vandaag.
Braaf met het Haynes handboek er naast aan de slag. Eerst de benzinetank er af. Is even pielen als je dat voor de eerste keer doet, maar het gaat. Twee slangetjes moet je loshalen: bij de RES/OF/ON knop en aan de andere kant (tank beluchting?). Tank meteen even van onder en boven bekeken en dat zag er verder prima uit.
Dan de bougies vervangen. Gewoon 1 voor 1, dan kun je je ook niet vergissen. Nummer 1 is goed bereikbaar, maar als ik de nieuwe bougie er in draai, lijkt hij een fractie minder diep, waardoor het rubber van de verbinding net niet strak aansluit. Maar de bougie wil ik ook niet te strak aandraaien.
Bougie nr 2 is wat wroeten om er bij te komen, maar het lukt. Dan de andere kant. Eerst nr 4: gaat tamelijk eenvoudig. Maar nummer 3 is een drama, daar valt bijna niet bij te komen. Pas als ik de "ignition coils" heb losgehaald (als blok) en iets verschuif, kan ik er bij. Laatste bougie ook vervangen en vervolgens alles weer in elkaar gezet.
Naar buiten en starten maar! Ja, hij doet het! Een rondje rijden om goed uit te testen is echter snel afgelopen. Na een paar honderd meter houdt ie er mee op. Wil nog net starten, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.
Wat is er fout gegaan?
Wie helpt me?
Denk dat het meer het idee van net niet even ver is, dan dat het echt wat scheelt. Als ie scheef zou gaan, zou je dat meteen bij het begin van het indraaien al snel moeten merken. Nu was het eerder dat ik op het eind voorzichtig wilde blijven. Overigens loopt hij ondertussen als een zonnetje! Die Iridium bougies vonken als de beste (maar misschien hadden gewone nieuwe dat ook wel gedaan).Dus je eerste bougie is er nooit goed ingegaan? Zit hij er wel recht in?
Mooie tanktas, merk je dat die er zit bij het gewone rijden?Qua tanken trek je de tas met 1 klik eraf, super easy. Met een magneet weet ik niet hoe het gaat en met bandjes lijkt me het langer te duren allemaal. Ik heb ook nog overwogen om kleine bagagetas op de passagierspositie te nemen, maar aangezien ik af en toe iemand meeneem en ik anders een seatcover daar heb zitten, was dit voor mij het beste.
Hieronder een foto van mijn setup en de pov met de tanktas. Voor mij echt een top oplossing.
De meeste tanktassen die ik heb bekeken zijn best klein. Vooral geschikt voor de dagelijkse spulletjes, misschien een klein flesje water, make-up en dergelijke.Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom ik wil gaan kijken voor een tanktas is omdat ik een smartphone met google maps wil gebruiken, dus een kijkvenster is dan handig.
Ik vraag me alleen nog af wat de trillingen in een tanktas doen met de smartphone, en hoe makkelijk het is om de stroom voorziening voor de smartphone aan te leggen.
Daarnaast moet de tas groot genoeg zijn om wat spullen voor 1 overnachting mee te nemen.
Nogmaals veel websites bezoeken en vergelijken dus....
Gisteren met mijn Hornet uit 2008 een klein schuivertje gemaakt waardoor stuur,remhendel,speigels en de kappen aan de achterzijde zijn gesneuveld. Heeft er toevallig iemand hier iets van liggen waar hij vanaf wil?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom ik wil gaan kijken voor een tanktas is omdat ik een smartphone met google maps wil gebruiken, dus een kijkvenster is dan handig.
Ik vraag me alleen nog af wat de trillingen in een tanktas doen met de smartphone, en hoe makkelijk het is om de stroom voorziening voor de smartphone aan te leggen.
Daarnaast moet de tas groot genoeg zijn om wat spullen voor 1 overnachting mee te nemen.
Nogmaals veel websites bezoeken en vergelijken dus....