Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda Hornet Forum Deel 21


Geluid zou je nokkenass kettingspanner kunnen zijn. Wat betreft de temp, het is een naked en Lemarc heeft een paar berichten terug ook al een reactie geschreven op dezelfde vraag van iemand. Lees even terug zou ik zeggen en ik heb een Verheul hoes.
 
Ik heb nog een vraag overspiegels. Die ik er nu op heb zitten zien er heel tof uit maar het spiegelbeeld van mijn ellebogen vind ik niet heel interessant. Mijn voorkeur gaat uit naar het zien van wat er achter mij zit, dus ik zoek een nieuw setje spiegels.
Zijn er dingen waar ik op moet letten op basis van jullie ervaring? Onderstaand heb ik er 4 gevonden die volgens mij in aanmerking komen.

24.5 'smal', mooi design maar ik denk te smal voor goed beeld?
vrij breed 26.5, maar ook heel laag (14cm). Is dit een probleem volgens jullie?
vrij breed 26.5cm, getint glas volgens review en helaas een chroom tussenstukje lijkt het.
extreem breed 33cm, maar ook hoog en best wel lelijk ;-)

Als ik dit op een rijtje heb lijkt mij de derde de beste optie? Of vergeet ik belangrijke dingen?
 
Ik had op mijn Hornet spiegels van een CB1000R zitten die zijn net iets breder dan de standaard spiegels. Bevielen mij goed.
 
Ik heb de highsiders gehad. Stonden mooi op de fiets maar ik heb nu bar end spiegels geïnstalleerd. Minder praktisch maar wel mooier vind ik zelf! De spiegels trillen ook wel bij hogere toeren
 
Je kan ook kiezen voor spiegel verbreders ipv nieuwe spiegels
 

Bijlagen

  • IMG-20190606-WA0009.jpeg
    83,6 KB · Weergaven: 18
Vraag:

Ben de ketting en aanverwante delen aan het schoonmaken.
Onderstaande bout draait door....ik krijg hem verder niet los....zit deze op schroefdraad in het frame ?
Of zit er nog ergens een moer die meedraait ?

Ik zie het al, moer aan de andere kant...shit...ik heb geen 20er dop.....zucht....waarschijnlijk 22er dop...


 
Laatst bewerkt:
Daar zit je achterbrug mee vast, dus als je die eruit trekt, komt die los. Dat noemt met de pivot.
 
Mijn probleem is...ik wilde de kettingbeschermer los halen, dit gaat op 1 boutje na niet omdat er niet genoeg ruimte is om dat boutje helemaal los te krijgen..
Dus ik denk, haal ik die 2 inbus bouten los waar de steps aan vast zitten....niet los te krijgen....dan maar die bouten zoals op de foto...bovenste en onderste geen probleem...kom ik er achter dat de pivot as mee draait...zit dus niet goed vast...

Wat een zever...
 
Laatst bewerkt:

Deze los halen waar de stepjes aan vast zitten, kan je zo bij de laatste schroef van van je ketting beschermer, 2 inbussen.
 

Bijlagen

  • IMG_20190621_092717.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 11
Ik krijg deze met geen mogelijkheid los...inbus met hamer geprobeerd...inbus met holle pijp...niets werkt..
 
Laatst bewerkt:
Dat word lastig dan, is alu dus kan in combinatie met bout goed vast gerot zitten, indien los daarna met vet er tussen monteren, dan geen problemen meer, kruip olie, wd40, of beetje warm stoken, sucses
 
Ik heb de boel ingespoten met wd40....even laten intrekken, kijken of dat verbetering geeft....
 
Hoort die pivot trouwens strak vast te zitten, of dient deze wat losser te zitten ?
 
Gelukt...na lang hengsten de inbus los gekregen, boel schoongemaakt, ingevet en weer in elkaar gezet.
Pivot bout ook vast gezet.
 
Voor zover ik dat kon inschatten was deze nog nooit los geweest...er staan zelfs nog van die paarse markeringspunten op ( stift).
 
Mijn FZ8N heeft gezelschap gekregen van een Hornet 600. Mijn dochter heeft haar motorrijbewijs gehaald.
Vandaag nieuwe achterband en andere spiegels erop gezet. TomTom is mijn oude navi die ze van mij gekregen heeft.
Verder een sena Evo S20 communicatie gekocht voor de ritten die we samen gaan maken. In juli 5 dagen naar Eifel, Moesel, Luxemburg, Ardennen. Volgend jaar, als er wat meer rijervaring is naar Alpen, Italiaanse meren.
 

Bijlagen

  • 2019-06-22 Ane motor 1.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 17
  • 2019-06-22 Ane motor 2.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 19
  • 2019-06-22 Ane motor 3.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 16
  • 2019-06-22 Ane motor 4.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 14
  • 2019-06-15 Anke vertrekt met motor 7.jpg
    111 KB · Weergaven: 18
Mooi ding! Staat voorlopig op 25 kW? Goed om ervaring mee op te doen. Laat haar de goede kant boven houden.
 
Mooi ding! Staat voorlopig op 25 kW? Goed om ervaring mee op te doen. Laat haar de goede kant boven houden.
Het is een 35kw moto maar kan volgende jaar naar vol vermogen.Komt we goed maar haar, ze rijdt als een tierelier heb ik wel gemerkt met de paar ritjes die we gemaakt hebben. Zit beetje in DNA. Ik ben 60 jaar maar mijn opa reed al motor, mijn vader ook en nu is zij de 4e generatie op de motor
 
zo vader, zo dochter
RDW geeft voor deze motor aan dat ie25 kW is.