Honda Hornet Forum Deel 21

Heeft iemand nog een (digitaal) werkplaatshandboek voor een 2004 Hornet?

Edit: OP al gezien...gelukt!
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben hier nieuw! Zal me even voorstellen. Ik ben Arjen Veenstra, 41 jaar en kom uit IJmuiden. Ik ben sinds 3 weken eigenaar van een gouden Hornet 600 uit 2007. Ik gebruik hem dagelijks om naar mijn werk in Amstelveen te rijden, en dat bevalt prima! Verder wil ik in de weekenden ook vele kilometers gaan maken op mijn Hornet! Groet Arjen
 
Welkom! Ik heb ook een 2007 Hornet, een zwarte. Nou ja, meer grijs enzo door al het vuil tegenwoordig.
 
De Hornet verkocht. Wordt over twee weken opgehaald. Met onwijs veel pijn in mijn hart, dat wel. Maar ja, 200km in twee jaar is echt veel te weinig.
Het was wel even slikken toen de koper een proefrit ging maken en er dus iemand anders op mn mooie fietsje wegreed...

Ter nagedachtenis:

IMG_6086.png


'(
 
Hallo mense

Ik ben Tijs Leenders en heb sinds een maand mijn eerste motor een hornet uit 2004.
Ik ben al een tijdje dit forum hier aan het volgen en had nu zelf een paar vragen (meschien gruwlijke noob vragen maja)
-Kan je voor het 2004 model dat mega spatbord wat kleiner maken en dan een achterlicht waar de knipperlichten inzitten plaatsen.
-wat voor banden spanning moet ik aanhouden
-hoe vaak moet ik nu de ketting smeeren.

Wat ik nog een keer wil doen is een bellypan en een hugger monteren maar daar wacht ik nog even mee.

Ik hoop dat de foto gelukt is
full
 
Hey Arros1975 en Tijsjuh, gefeliciteerd met jullie aanwinsten!
Matig dat je Hornet de deur uit is Robing79. '(
 
Hornet uit raalte gehaald?

Hallo mense

Ik ben Tijs Leenders en heb sinds een maand mijn eerste motor een hornet uit 2004.
Ik ben al een tijdje dit forum hier aan het volgen en had nu zelf een paar vragen (meschien gruwlijke noob vragen maja)
-Kan je voor het 2004 model dat mega spatbord wat kleiner maken en dan een achterlicht waar de knipperlichten inzitten plaatsen.
-wat voor banden spanning moet ik aanhouden
-hoe vaak moet ik nu de ketting smeeren.

Wat ik nog een keer wil doen is een bellypan en een hugger monteren maar daar wacht ik nog even mee.

Ik hoop dat de foto gelukt is[afbeelding]
 
[quote.] ReplierOffline
Geplaatst op woensdag 29 juni 2016 17:49CiteerFavoriet
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Hornet uit raalte gehaald? ~[/quote]

Nee ik heb deze in venray gehaald bij lemar motoren deze importeerd motoren en zit om de hoek bij mij :P
 
Hallo mense

Ik ben Tijs Leenders en heb sinds een maand mijn eerste motor een hornet uit 2004.
Ik ben al een tijdje dit forum hier aan het volgen en had nu zelf een paar vragen (meschien gruwlijke noob vragen maja)
-Kan je voor het 2004 model dat mega spatbord wat kleiner maken en dan een achterlicht waar de knipperlichten inzitten plaatsen.
-wat voor banden spanning moet ik aanhouden
-hoe vaak moet ik nu de ketting smeeren.

Wat ik nog een keer wil doen is een bellypan en een hugger monteren maar daar wacht ik nog even mee.

Ik hoop dat de foto gelukt is[afbeelding]

Hoi Tijs, welkom hier en heel veel veilige km's toegewenst.

Je spatbord kan je gewoon afzagen of de slijptol in zetten, geen probleem. Het mooiste is, vind ik, om dan een achterlicht te monteren met geintegreerde knippers. (zoals in dit voorbeeld)
Banden spanning staat op het plaatje bij je ketting. uit mijn hoofd is het 2,5 voor en 2,9 achter.
Je ketting smeer je na elke tourbeurt vaan 200km of meer. Daar verschillen de meningen nogal over maar als je je ketting regelmatig checkt of ie nog vettig is. Tip om sowieso na het rijden te smeren.
 
Mag ik wel alleen een achterlicht met geintegreerde knipers hebben want als ik rondkijk op internet staat er bij de meeste bij dat de knippers nie gekeurt zijn omdat ze te dicht op elkaar zitten
 
Die knipperlichten zien er inderdaad tof uit, maar of het goed is voor je eigen veiligheid is het tweede. Voor je het weet heeft ze bestuurd achter je het niet door en rijdt hij achter op jou in.
 
Mag ik wel alleen een achterlicht met geintegreerde knipers hebben want als ik rondkijk op internet staat er bij de meeste bij dat de knippers nie gekeurt zijn omdat ze te dicht op elkaar zitten

Volgens mij moet er 10cm tussen links en rechts in zitten.

Op de blade ook altijd met geintegreerd gereden. Geen hond die ernaar kraaide. Kreeg vaak wel van mede-rijders het commentaar dat niet duidelijk is of ik nou links of rechts ging. Op de huidige hornet en ktm toch maar gewone knippers, hoewel ik geintegreerd mooier vind...alleen al om van de rare sprieten af te zijn
 
Hallo mense

Ik ben Tijs Leenders en heb sinds een maand mijn eerste motor een hornet uit 2004.
Ik ben al een tijdje dit forum hier aan het volgen en had nu zelf een paar vragen (meschien gruwlijke noob vragen maja)
-Kan je voor het 2004 model dat mega spatbord wat kleiner maken en dan een achterlicht waar de knipperlichten inzitten plaatsen.
-wat voor banden spanning moet ik aanhouden
-hoe vaak moet ik nu de ketting smeeren.

Wat ik nog een keer wil doen is een bellypan en een hugger monteren maar daar wacht ik nog even mee.

Ik hoop dat de foto gelukt is[afbeelding]

Mooie motor. Ik ben ook vaak bij Marijn gaan kijken. Hij had daar ook voldoende Hornets staan (2/3 maanden geleden). Uiteindelijk daar op een 2011 Hornet en 2008 F800R proefgereden. Heb mijn Hornet uiteindelijk in Havelte gehaald. Was wat verder rijden vanuit Sevenum dan Venray maar daar stond wel de motor die ik wilde.

Heb vandaag mijn knipperlichten uit China binnen gekregen. Heb 3 setjes (1 voor mezelf, 1 voor een oom en een reserve) van deze besteld. Tevens een voor led geschikt relais besteld zodat ze ook fatsoenlijk zullen knipperen.
Dit weekend aan beginnen. Ik moet alleen nog van die adapterplaatjes zoeken om de gaten op te vullen.
 
Hoi allemaal,

Mijn naam is Bouke en heb sinds kort een Hornet.
Al verschillende motoren zijn hem voor gegaan, van Z1000 tot X-max 250.



Al meteen een setje verstelbare hevels erop, stukken beter :)



Bevindingen tot nu toe: lekker rustig mee te rijden in lage toeren maar ook lekker snel in de hogere toeren. Ergonomisch prima, zithouding redelijk recht maar toch nog sportief genoeg :] .

Verder nog een topkoffer besteld voor wat bagage mogelijkheden, met name voor woon-werk.

Helaas is het wel pet weer -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al 2 keer met mijn hornet gehad dat hij heel moeilijk starte.
Ik hoor dat de start motor draait en dan na een aantal seconde gaat hij wel aan maar dan lijkt het net of die heel arm loopt en als ik dan iets gas wil geven slaat hij weer af en dan naar een paar keer proberen doet hij het. Dit is bijde keren gebeurt nadat hij een paar dagen stil heeft gestaan.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Het gaat om een hornet uit 2004 die grijse die hier een paar posts boven staat
 
Volgens mij is deze flyscreen van Honda. Je haald eerst de achterkant van de cockpit eraf en monteerd dan de bijgeleverde kap weer op de cockpit. In deze kap zitten bussen met schroefdraad waarin je de flyscreen kunt vastzetten.
Ik heb dezelfde flyscreen erop zitten en heb deze van een particulier gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Thijs je hebt bij het starten wel je handmatige choke open staan? Als ie eenmaal draait heb ik inderdaad hetzelfde probleem bij gas geven slaat ie af, maar als je hem gewoon ff een paar seconden laat lopen zonder gas te geven zie je vanzelf het toerental klimmen en gaat gas geven daarna zonder problemen.
 
Ik heb nu al 2 keer met mijn hornet gehad dat hij heel moeilijk starte.
Ik hoor dat de start motor draait en dan na een aantal seconde gaat hij wel aan maar dan lijkt het net of die heel arm loopt en als ik dan iets gas wil geven slaat hij weer af en dan naar een paar keer proberen doet hij het. Dit is bijde keren gebeurt nadat hij een paar dagen stil heeft gestaan.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Het gaat om een hornet uit 2004 die grijse die hier een paar posts boven staat
Als je choke open zet, laat hem effe lopen en dan choke geleidelijk uitzetten. Zomers hoef je vaak geen choke gebruiken als je op zelfde dag al hebt gebruikt. Gewoon kwestie van je motor leren kennen.
Je motor doet volgens mij wel goed. Ik had ook CB600F Hornet van het jaar 2004.

Succes ermee!
 
Ik heb ook een 2004... Ik start hem altijd met de choke open, vervolgens 5 minuten zo laten draaien (ondertussen kleed ik me aan) en bij de eerste meters rijden gaat de choke er volledig af.
 
@ Aoks:

Zo doe ik ook, dan pak ik helm en handschoenen. Als ik wegrijd dan gaat choke altijd af. Lukt mij prima. Bij koude weersomstandigheden hou ik choke wat langer vast....

Gewoon je motor leren kennen en het komt wel goed! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan