Honda Hornet Forum Deel 21

Bekijk bijlage 1435433
Dit is mijn cb900.
Standaard op de uitlaten en carbon gewrapte kapjes na.
De bijrijder beugel is eraf, daar komen afdekplaatjes in en het zadel is aan de voorzijde hoger gemaakt zodat het glijden minder is.

Er zitten nu witte potlood strepen op het zadel omdat ik aan het kijken ben hoe ik de uitvoering wil hebben.
Mooie fiets! Ruitje helpt wel degelijk met de wind. Heb je die bagage onder het zadel vastgemaakt? Ik heb wel vaak een tas achterop voor spullen, maar wil er nog een soort van snelsluiting systeem op maken, zodat ik de tas ook makkelijk mee kan nemen op plaats van bestemming. Ik zat te denken om ook dat handvat eraf te halen en twee bevestigingspunten of sluitingen op dat punt te schroeven.

Wat ben je precies van plan met je zadel?
 
Volgens mij heeft de cb900 vanaf 2004 4 bagagebeugels onder het zadel en mijn 2002 heeft er maar 2 daarom heb ik 2 extra lusjes gemaakt onder het zadel, dus met een bagagenet kan ik spullen vervoeren.

Nu hij aan de voorzijde iets hoger is,zit al beter dus het is puur de bekleding voor de show.
2 soorten zwart kunstleer afgewerkt met een blauw stiksel, dus blauw is wel aanwezig maar niet TE.
 
Collage 2019-10-11 16_37_04.jpg

Zoiets ,ik ben er nog niet over uit.
Het nieuwe kunstleer is ook wat stroever dan het huidige materiaal.
Wat vinden jullie??
 
Niet alleen dat haha, stinkende tas plus inhoudt, stinkende jas, stinkend shirt, stinkend haar, stinkende achterrijder 😂😂 Dat ding meurt als een bunzing. Weinig aan te doen, ik schaar het onder het noemertje karakter😂.
Op wristtwisters forum heb ik wel een aantal 900’s gezien met een lage Fireblade uitlaat, maar die hoge seatpipes zijn juist kenmerkend voor de 900, ik vind die heel gaaf zo. Een van de redenen waarom ik ervoor gevallen ben.

Ja had ik idd ook gelezen, ik vind de seatpipes inderdaad ook mooier maar zo'n zij-uitlaat weerstaat niet vind ik. Ik las vanmorgen nog ergens op internet dat een topkoffer nog een idee was, dan zou het vacuüm achter je doorbroken worden.
 
Nog geen last van gehad maar ik heb er nog geen 200km mee gereden.
Misschien zet ik wel het ruitje erop om even te testen of het iets help tegen de regen en koude wind

Ik heb het ruitje er juist afgehaald. Je hebt inderdaad minder winddruk op de borst maar met het ruitje komt de windstroom hoger en bij mij meer rondom mijn helm waardoor ik daar meer gebulder ervaar. Zonder ruitje is het rondom mijn helm gewoon stiller en vind ik fijner rijden. Op de snelweg is het ruitje wel fijner omdat er minder aan je armen wordt getrokken 😄
 
Ik heb het ruitje er juist afgehaald. Je hebt inderdaad minder winddruk op de borst maar met het ruitje komt de windstroom hoger en bij mij meer rondom mijn helm waardoor ik daar meer gebulder ervaar. Zonder ruitje is het rondom mijn helm gewoon stiller en vind ik fijner rijden. Op de snelweg is het ruitje wel fijner omdat er minder aan je armen wordt getrokken 😄
Dat begrijp ik wel. Ik ben zelf niet zo lang dus heb daar minder last van. Op de snelweg is t met ruitje tot de 170 ong goed uit te houden, daarna moet ik wel platter gaan liggen
 
Het ruitje is alleen voornamelijk koude wind en misschien de regen wat te minderen, met mooi weer moet hij er weer af.
Ik rij geen woon/werk maar ik rij ook in de winter nog rond.
 
Wellicht een stomme vraag, maar ik ben mijn undertail aan het vervangen op mijn CB600F Hornet eind 2005.
Loop hier echter tegen problemen aan, omdat ik het buddyslot niet los krijg van de kap, deze zit er in verwerkt.
Is er een eenvoudig trucje, zonder het buddyslot te slopen (wat ik nu bijna gedaan had) om deze los te krijgen? Kon het verder niet vinden.... :)
 
Vandaag een nieuwe voorband op de Hornet 900 laten leggen, een Pirelli Angel GT2. Zat een Diablo Rosso uit 2012 onder. Wat een verschil! Stuurt bij de eerste bocht zoveel neutraler/stabieler in. Moet de eerste 100 km nog ff rustig doen maar ik ben er tevreden mee!
 
Ja, die banden zijn goud. Heb ze onder de KTM en kon in het nat mijn knie aan de grond rijden...op de openbare weg!
Op droog ook prima grip, wel wat gevoelig op de bandenspanning.
 
Bezig met de Hornet. Stuk van het frame gehaald en ander zitje erop, wat hoger geplaatst voor meer ruimte.Bekijk bijlage 1437045

Bekijk bijlage 1437046

Staat best tof dacht ik zo. Nu een ontwerp aan het maken voor de grondplaat.

Bekijk bijlage 1437047
Bekijk bijlage 1437048
Oeh tof! Een Hornet is echt perfect om dit mee te doen, met die sportieve tank en toch klassieke look. Heel nice!

Ik zie alleen niet echt wat je precies aan het tekenen bent, wat bedoel je met grondplaat?
 
Oeh tof! Een Hornet is echt perfect om dit mee te doen, met die sportieve tank en toch klassieke look. Heel nice!

Ik zie alleen niet echt wat je precies aan het tekenen bent, wat bedoel je met grondplaat?
Voor het zadel, om hem netjes te monteren. Heb nu een frame gemaakt van Gamma profiel om te passen meten, maar dat moet nog even netjes gemaakt worden. Met het model van de tekeningen is ook de electra niet meer zichtbaar.
 
Iemand interesse in een zadel voor een hornet 900? Net zoals hawk gt kan je dan veranderingen maken zonder je originele zadel te verprutsen;)
 
Zeker, gewoon met de Hornet 900. Altijd met MSL (motorsportlifestyle) in groep 3. Al weet ik niet of ze nog bestaand al dan niet onder de huidge naam. Maar er zullen zat andere zijn.

Goede begeleiding is echt super belangrijk omdat je zodoende de juiste technieken leert om veilig (steeds) harder te gaan. Een naked is enerzijds makkelijker vanwege de zit en het stuur, maar anderzijds zijn grondspeling en het niet super stijve frame en middelmatige vering wel dingen waar je mee moet leren omgaan. Al is het poppetje op de motor die het voor 95% moet doen. :]
Heb je aanpassingen aan je fiets gedaan hiervoor?

Ik heb inmiddels meer getraind voor op de baan, en was sowieso van plan om van de winter mijn motor aan te pakken. Sowieso nieuw setje sloffen (zijn op) en zit te kijken naar andere veren, omdat ik regelmatig voel hoe slap deze zijn. Zowel op de baan als bijvoorbeeld in de Eifel.
 
Heb je aanpassingen aan je fiets gedaan hiervoor?

Ik heb inmiddels meer getraind voor op de baan, en was sowieso van plan om van de winter mijn motor aan te pakken. Sowieso nieuw setje sloffen (zijn op) en zit te kijken naar andere veren, omdat ik regelmatig voel hoe slap deze zijn. Zowel op de baan als bijvoorbeeld in de Eifel.

Ja dat heb ik wel gedaan inderdaad.

Setje banden is wel belangrijk ja, zelf reed ik altijd met sportbanden.

Vering is sowieso samen met banden en remmen het belangrijkst denk ik, goed (laten) instellen is stap 1. Als dat niet kan of als je hiermee niet uit de voeten komt is een set progressieve voorveren en achterveer een stap 2. Wil je helemaal los dan kan je achter een (volledig) instelbare schokbreker (laten) plaatsen afgestemd op je wensen als stap 3. Daar ben ik zelf uiteindelijk wel op terecht gekomen althans.

En wat ik al aangaf is een setje goede remblokken voor, sinter materiaal met een hang/focus op race/road. Ik reed zelf altijd met Ferodo XRAC. In het verlengde daarvan kan je dan nog meer race georiënteerde remvloeistof nemen met een hoger kookpunt.
 
Heeft er iemand een mooie schokbreker liggen voor de Hornet 900? Een nieuwe Ohlins is me net te duur :p. Zou er een andere veer op kunnen zetten, maar dat doet niet zoveel voor de dramatische demping natuurlijk.
 
Wellicht een stomme vraag, maar ik ben mijn undertail aan het vervangen op mijn CB600F Hornet eind 2005.
Loop hier echter tegen problemen aan, omdat ik het buddyslot niet los krijg van de kap, deze zit er in verwerkt.
Is er een eenvoudig trucje, zonder het buddyslot te slopen (wat ik nu bijna gedaan had) om deze los te krijgen? Kon het verder niet vinden.... :)
Ik hoop dat je het ondertussen niet gesloopt hebt maar ik dacht dat er een soort ijzer pin onder de kap bij het slot zat die je zo met een schroevendraaier opzij kan wippen waarna je hem verder kan demonteren

Althans bij een 2004.
 
Heeft iemand ervaring met het installeren van verwarmde handvaten op een cb600f Hornet uit 2007?
Ben vooral benieuwd waar ik het beste de + draad op kan aansluiten.
En misschien heeft iemand ervaring dat een bepaald merk/set wel of niet past :-)
 
Heeft iemand ervaring met het installeren van verwarmde handvaten op een cb600f Hornet uit 2007?
Ben vooral benieuwd waar ik het beste de + draad op kan aansluiten.
En misschien heeft iemand ervaring dat een bepaald merk/set wel of niet past :-)
Ik heb die van oxford op de 900. Als je hem aan je stadslicht maakt, zit ie na je contact. Kan je hem ook niet vergeten uit te zetten. Ik weet niet waar de mijne zit eerlijk gezegd, deze zat er al op toen ik hem kocht.
 
Iemand die een uitlaat (al dan niet slip-on demper) verkoopt van z'n PC36, of iemand die nog eentje in de schuur heeft liggen? Maakt niet zo veel uit wat of welk merk, zolang het geen schelle herriepijp is.
 
Heeft er iemand een mooie schokbreker liggen voor de Hornet 900? Een nieuwe Ohlins is me net te duur :p. Zou er een andere veer op kunnen zetten, maar dat doet niet zoveel voor de dramatische demping natuurlijk.
Is dit niks voor je,heel wat goedkoper dan een öhlins.

Goedkoper alternatief,maar persoonlijk zou ik een afspraak maken bij hyperpro,dan kunnen ze de vering afstellen op je gewicht en wensen,je
herkent je motor dan niet meer terug.

En nog iets goedkoper maar met meer stelmogelijkheden,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan