Honda Hornet Forum Deel 21

Is dit niks voor je,heel wat goedkoper dan een öhlins.

Goedkoper alternatief,maar persoonlijk zou ik een afspraak maken bij hyperpro,dan kunnen ze de vering afstellen op je gewicht en wensen,je
herkent je motor dan niet meer terug.

En nog iets goedkoper maar met meer stelmogelijkheden,
Bedankt voor de info! Heb je zelf ervaring met een van deze producten?

Ik was inderdaad op de site van Hyperpro terecht gekomen en had ook een Wilbers shock gevonden ergens anders, maar die miste de regeling op de demping. Maar zo'n streetbox van Hyperpro lijkt me wel wat, om meteen de voorkant ook aan te pakken. Ik ga daar toch eens naar informeren van de winter. :)
 
Bedankt voor de info! Heb je zelf ervaring met een van deze producten?

Ik was inderdaad op de site van Hyperpro terecht gekomen en had ook een Wilbers shock gevonden ergens anders, maar die miste de regeling op de demping. Maar zo'n streetbox van Hyperpro lijkt me wel wat, om meteen de voorkant ook aan te pakken. Ik ga daar toch eens naar informeren van de winter. :)
Niet persoonlijk,wel gehoord van klanten die zeer tevreden waren over Hyperpro,
Hagon ken ik wel van de duo schokbrekers,is over het algemeen prima spul voor het geld,zelfde geld voor Yss.
 
Bedankt voor de info! Heb je zelf ervaring met een van deze producten?

Ik was inderdaad op de site van Hyperpro terecht gekomen en had ook een Wilbers shock gevonden ergens anders, maar die miste de regeling op de demping. Maar zo'n streetbox van Hyperpro lijkt me wel wat, om meteen de voorkant ook aan te pakken. Ik ga daar toch eens naar informeren van de winter. :)

Ik heb hyperpro onder de motor. Geen box maar wel voor en achter de veren gedaan. Beste investering die ik heb gedaan.
 
Afgelopen week een Hornet 600 gepoetst, de lak was best in goede staat maar ik was zelf zo blij met het eindresultaat dat ik dat hier graag laat zien.

Honda-CB600-Hornet-2006-21.jpg

Motor staat overigens HIER te koop.


Honda-CB600-Hornet-2006-20.jpg
 

Bijlagen

  • Honda-CB600-Hornet-2006-8.jpg
    Honda-CB600-Hornet-2006-8.jpg
    83 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Even inbreken hier :$
De Hornet van mijn vrouw staat te koop. Mocht er iemand interesse hebben of iemand weten....;):t
De advertentie staat in de verkoop-topic...
 
Heb even wat verduidelijking nodig. Kan iemand mij de modelcodes PC34 / PC36 verduidelijken (met hun begin en einddata?).
Ik rij met een CB600F uit 07/2002 en dit is (zoals weergegeven op chassisplaatje en gelijkvormigheidsattest) een PC36 model. Als ik op internet wat ga rondkijken dan hebben de PC36's die spitse "kont" aan het achterlicht terwijl die van mij nog de oude "stompe" kont heeft. Voor zover ik kan vinden zijn de PC36 de 2002(of 2003?)-2006 modellen, met spitse kont, upside down voorvork, andere tellerpartij enz.. Dit heeft die van mij dus allemaal niet.
Die van mij heeft alles weg van een PC34, maar is het op papier dus niet.

Foto van mijn Hornet na aanschaf:
DSC-2202.jpg


Mijn vraag, wat is allemaal uitwisselbaar met mijn model en het geüpgraded model?
Zijn de uitlaatdempers uitwisselbaar van PC34 en PC36?
Zijn de upside down vorkpoten één op één te monteren op mijn moto zonder aanpassingen en geeft dit een merkbare stap vooruit?
 
Heb even wat verduidelijking nodig. Kan iemand mij de modelcodes PC34 / PC36 verduidelijken (met hun begin en einddata?).
Ik rij met een CB600F uit 07/2002 en dit is (zoals weergegeven op chassisplaatje en gelijkvormigheidsattest) een PC36 model. Als ik op internet wat ga rondkijken dan hebben de PC36's die spitse "kont" aan het achterlicht terwijl die van mij nog de oude "stompe" kont heeft. Voor zover ik kan vinden zijn de PC36 de 2002(of 2003?)-2006 modellen, met spitse kont, upside down voorvork, andere tellerpartij enz.. Dit heeft die van mij dus allemaal niet.
Die van mij heeft alles weg van een PC34, maar is het op papier dus niet.

Foto van mijn Hornet na aanschaf:
DSC-2202.jpg


Mijn vraag, wat is allemaal uitwisselbaar met mijn model en het geüpgraded model?
Zijn de uitlaatdempers uitwisselbaar van PC34 en PC36?
Zijn de upside down vorkpoten één op één te monteren op mijn moto zonder aanpassingen en geeft dit een merkbare stap vooruit?

Als je de voorvork wilt veranderen zul je denken alles moeten meenemen (kroonplaat enz).

De demper zijn niet uitwisselbaar tussen jou kont met uitstekende achterlicht en het spitse model van 2003. Je kunt het beste kijken op bouwjaar, dan zie je denk het makkelijkst of het past.
 
Dempers zijn inderdaad niet uitwisselbaar (ondanks beide PC36), ben er 'jammergenoeg' the hard way achtergekomen. Na contact met "Arrow" zelf is het de overgang van Euro 1 (2002) naar Euro 2 (2003) die aanpassingen aan collector en demper hebben veroorzaakt.
Bij deze dus mijn "gokje" terug online te koop gezet. Vind het jammer dat ik 'm zelf niet kan monteren want hij is in perfecte staat en weegt 2 keer niets (Titanium). Verzending naar Nederland (bij interesse) is me geen probleem.

 
Zo, vandaag de eerste 10.000 km met mijn rijbewijs en dus ook met mijn mooie Hornet volgemaakt. Niet slecht sinds 1 maart dit jaar, toch?
En hij bevalt vanaf de eerste km geweldig. Kan me niet voorstellen dat ik hier snel op uitgekeken ga raken.
De winter gewoon doorrijden - heb ook het grootste gedeelte van mijn lessen in de winter gedaan - en dan op naar de 100.000 km!
 
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Zo, vandaag de eerste 10.000 km met mijn rijbewijs en dus ook met mijn mooie Hornet volgemaakt. Niet slecht sinds 1 maart dit jaar, toch?
En hij bevalt vanaf de eerste km geweldig. Kan me niet voorstellen dat ik hier snel op uitgekeken ga raken.
De winter gewoon doorrijden - heb ook het grootste gedeelte van mijn lessen in de winter gedaan - en dan op naar de 100.000 km!
Netjes, ik ben dit seizoen ook tot de +/- 11k gekomen. Maar hij staat nu toch maar lekker warm en droog.
 
Vanmiddag op weg naar huis, op de A12. Trek ik even flink het gas open om naar de linker baan te gaan, maakt de Hornet opeens een kabaal alsof het een 2-cilinder is met open uitlaat. En bijna alle kracht lijkt weg te zijn. Even schrikken! Rustig rijdend naar de rechterbaan en een paar km verder maar even gestopt bij een tankstation. Motor uit, motor weer aan. Doet het prima, ook stationair toerental niets mis mee. Geluid is "normaal" als ik het gas helemaal los heb. Voorzichtig toch maar verder naar huis gereden, met veel lawaai en weinig power is het wel heel apart door de file filteren!

Eenmaal thuis de Haynes er maar eens bij gepakt: hoofdverdachte: weinig compressie, bv door losse bougie. Even kijken en jawel, bougiekabel #1 staat opvallend hoog. Bougie helemaal los uit de cilinder |( Van een "gap" is ook geen sprake meer, de bougie heeft zich op de een of andere manier in de 45 km door ploffen vastgelast. Gelukkig heb ik nog de oude bougies liggen (had ik 5500 km geleden door Iridium knetteraars vervangen). Dus nu met 1 "gewone" en 3 iridium kaarsjes. Boel weer in elkaar (netjes vacuumslang bij de benzinekraan niet vergeten) en even testrijden. Rijdt weer als een malle :Y:] Meteen maar even door om weer vol te tanken, wat op 3 pitten lopen is niet goed voor je verbruik.
 
Beste Honda CB (hornet) liefhebbers,

ook hier wil ik onderstaande vraag stellen:

Ik heb sinds kort mijn A in de zak en ben van plan rond de kerstvakantie een motor te gaan aanschaffen. hierbij zijn vooralsnog 2 merken en types welke mij zouden passen, de Suzuki GSR 600 en de Honda CB 600.
Het valt mij op dat er in dezelfde prijsrange nieuwere GSR's met minder kilometers te koop zijn. je gaat je dan als beginner afvragen: waarom is dit? zijn er bekende problemen rond bouwjaren/kilometerstanden? De krochten van het internet roepen bijvoorbeeld dat een Honda CB boven de 50.000 betrouwbaarder is als een Kawa Z750 met die kilometerstanden we kennen de verhalen allemaal.


Al met al: Waar moet ik op letten bij de aankoop van een Honda cb 600 ? zijn er bekende dingen die ik vooraf moet weten?
Ik hoor dit graag van de echte kenners/liefhebbers!

Dank voor de genomen moeite voor diegene die de moeite wil nemen om e.e.a. toe te lichten.
 
Ik heb mij afgelopen voorjaar verdiept in het 2007/2013 model. En eigenlijk zijn er vrijwel geen speciale aandachtspunten anders dan de normale punten die op elke checklist staan.
Het motorblok in dit model is zeer betrouwbaar en door/uitontwikkeld. Daardoor geen kinderziekten e.d.
Ik zou vooral kijken of hij jou past, en goed de puntjes controleren. Vering, banden, ketting, etc.

Het prijsverschil zit hem denk ik ook voor een groot deel in de populariteit.
 
Beste Honda CB (hornet) liefhebbers,

ook hier wil ik onderstaande vraag stellen:

Ik heb sinds kort mijn A in de zak en ben van plan rond de kerstvakantie een motor te gaan aanschaffen. hierbij zijn vooralsnog 2 merken en types welke mij zouden passen, de Suzuki GSR 600 en de Honda CB 600.
Het valt mij op dat er in dezelfde prijsrange nieuwere GSR's met minder kilometers te koop zijn. je gaat je dan als beginner afvragen: waarom is dit? zijn er bekende problemen rond bouwjaren/kilometerstanden? De krochten van het internet roepen bijvoorbeeld dat een Honda CB boven de 50.000 betrouwbaarder is als een Kawa Z750 met die kilometerstanden we kennen de verhalen allemaal.


Al met al: Waar moet ik op letten bij de aankoop van een Honda cb 600 ? zijn er bekende dingen die ik vooraf moet weten?
Ik hoor dit graag van de echte kenners/liefhebbers!

Dank voor de genomen moeite voor diegene die de moeite wil nemen om e.e.a. toe te lichten.

Volgens mij zijn bij de Honda's van de types 2011 en later standaard met ABS. Dat was bij de Suzuki GSR een (dure) optie.

Overigens staat de Hornet van mijn vrouw te koop. Hij staat bij de verkoopadvertenties op dit forum.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag.
 
Volgens mij zijn bij de Honda's van de types 2011 en later standaard met ABS. Dat was bij de Suzuki GSR een (dure) optie.

Overigens staat de Hornet van mijn vrouw te koop. Hij staat bij de verkoopadvertenties op dit forum.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag.
Dank voor je reactie. De advertentie had ik inderdaad gezien, helaas boven mijn budget.
 
Al met al: Waar moet ik op letten bij de aankoop van een Honda cb 600 ? zijn er bekende dingen die ik vooraf moet weten?
Ik hoor dit graag van de echte kenners/liefhebbers!

Ik zou persoonlijk liever een Z750 met 50.000km rijden die altijd netjes zijn onderhoudsbeurten heeft gehad, dan een Hornet met 30.000km die in een ver verleden een keer verse olie heeft gehad.

Kortom; Ziet de motor er goed uit (geen roest, corrosie, sporen van schade etc.), zijn de slijtageonderdelen (ketting, tandwiel, banden, remmen, etc) in orde, en is er altijd netjes onderhoud gedaan, dan kan er vrij weinig mis mee zijn.
 
Dank voor je reactie. De advertentie had ik inderdaad gezien, helaas boven mijn budget.

Over de prijs valt nog wel te praten, maar zal geen 500 euro of zo lager worden...
Dus mocht je echt interesse hebben dan mag je me ook een privebericht sturen met wat je ongeveer in gedachten hebt.
 
Beste Honda CB (hornet) liefhebbers,

ook hier wil ik onderstaande vraag stellen:

Ik heb sinds kort mijn A in de zak en ben van plan rond de kerstvakantie een motor te gaan aanschaffen. hierbij zijn vooralsnog 2 merken en types welke mij zouden passen, de Suzuki GSR 600 en de Honda CB 600.
Het valt mij op dat er in dezelfde prijsrange nieuwere GSR's met minder kilometers te koop zijn. je gaat je dan als beginner afvragen: waarom is dit? zijn er bekende problemen rond bouwjaren/kilometerstanden? De krochten van het internet roepen bijvoorbeeld dat een Honda CB boven de 50.000 betrouwbaarder is als een Kawa Z750 met die kilometerstanden we kennen de verhalen allemaal.


Al met al: Waar moet ik op letten bij de aankoop van een Honda cb 600 ? zijn er bekende dingen die ik vooraf moet weten?
Ik hoor dit graag van de echte kenners/liefhebbers!

Dank voor de genomen moeite voor diegene die de moeite wil nemen om e.e.a. toe te lichten.


Hornet is bij normaal onderhoud echt een dijk van een motor. Plus het is gewoon echt een goed merk. Is mn 1e motor maar echt mega blij mee.
 
Vraagje

Ik weet dat de hornet een zeer betrouwbare machine is, zowel de nieuwe motors als degene die wat ouder zijn. Ik rijd dan ook met veel plezier en vertrouwen op mijn 2003 exemplaar rond.
Maar toch: ook in de winter gebruik ik hem voor woon-werk verkeer en ik moet er niet aan denken dat ik opeens toch langs de kant van de weg stil sta - anders dan zonder benzine, want daar heb ik een paar flesjes voor onder mijn zadel liggen.

Net als voor onze auto, wilde ik daarom een pechhulp abonnement afsluiten. Alleen, het blijkt dat bij Allianz, ze dat alleen doen voor motoren die niet ouder zijn dan 16 jaar.

Wie heeft er (liefst goede) ervaring met een pechhulp die WEL een motor uit 2003 wil verzekeren?
 
Vraagje

Ik weet dat de hornet een zeer betrouwbare machine is, zowel de nieuwe motors als degene die wat ouder zijn. Ik rijd dan ook met veel plezier en vertrouwen op mijn 2003 exemplaar rond.
Maar toch: ook in de winter gebruik ik hem voor woon-werk verkeer en ik moet er niet aan denken dat ik opeens toch langs de kant van de weg stil sta - anders dan zonder benzine, want daar heb ik een paar flesjes voor onder mijn zadel liggen.

Net als voor onze auto, wilde ik daarom een pechhulp abonnement afsluiten. Alleen, het blijkt dat bij Allianz, ze dat alleen doen voor motoren die niet ouder zijn dan 16 jaar.

Wie heeft er (liefst goede) ervaring met een pechhulp die WEL een motor uit 2003 wil verzekeren?

Gewoon lid worden anwb,
 
Ik heb ook anwb, handig omdat het ook voor de auto geld.
Andere optie die ik ken is knmv.nl Maar iets zegt mij dat dit ook niet is wat je wilt...
 
Ik heb ook anwb, handig omdat het ook voor de auto geld.
Andere optie die ik ken is knmv.nl Maar iets zegt mij dat dit ook niet is wat je wilt...
Aha, zo zie je maar hoe makkelijk geschreven tekst verkeerd begrepen kan worden :X
Zowiezo vind ik het altijd fijn om te kunnen kiezen, dus meer dan 1 optie te hebben. De KNMV is wat dat betreft een reeel alternatief voor de ANWB.
Met de ANWB heb ik in het verleden wat mindere ervaringen gehad, dus daarom zal het niet mijn voorkeur hebben als er fatsoenlijke alternatieven zijn. Bij de KNMV heb ik die negatieve ervaring niet. En een organisatie die specifiek zich op motorrijders richt lijkt me dan een bijkomend voordeel.

Bedankt dus voor de tip. Ik ga de voorwaarden eens goed bekijken. En vooral duimen dat ik ze nooit nodig heb :]
 
Geen Hornet rijder, maar wel eentje met een Honda! *O*

Ben zelf lid van de knmv en heb 2x gezien hoe het een ander heeft geholpen die ook lid was.

Ze schakelen alleen wel de ANWB in om je te helpen_O- Het kwam 2x neer op een lekke band die een prop kreeg.

Ik zou me er niet te druk om maken. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan