Honda Hornet Forum Deel 21

Bijlagen

  • 94E6B17E-CAEF-4375-B314-D56510902C69.jpeg
    94E6B17E-CAEF-4375-B314-D56510902C69.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 12
  • 909E706B-46D4-44A9-A092-172C8E3AD88D.jpeg
    909E706B-46D4-44A9-A092-172C8E3AD88D.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 17
Nee, Gerhald van dit forum heeft het overgenomen.

Ik rijd nu rond met een Yoshimura R77. Kan het iedereen aanraden 😆

Klopt inderdaad! moet zeggen dat er een prima geluid in zit. bedankt!

Jouw nieuwe demper ziet er ook strak uit!
 

Bijlagen

  • 20200412_203609.jpg
    20200412_203609.jpg
    695 KB · Weergaven: 11
Inspuiten als die gaat glimmen (de rollers).
Zelf zweer ik bij S100 wit kettingvet (spuitbus)
Afhankelijk van hoeveel je rijd kan je zo af en toe na een rit de 'achterkant' van je kettingwiel inspuiten, je komt dan vanzelf je hele ketting tegen als je dit met enige regelmaat doet.
Of je verrijd je motor elke keer een stukje.
Of je koopt inderdaad een bok.

(zou overigens nooit de ketting smeren met draaiende motor en achterwiel (dus in 1e versnelling), gewoon omdat het op heel veel manieren fout kan gaan...)



Probeer eens te zoeken op "tank grip" . Zijn een aantal bekende merken die ze maken, eazi grip is er 1 van, de andere kan ik zo 1,2,3, niet op komen.

Bedankt! Vooralsnog is rollen eigenlijk wel gewoon een prima oplossing haha. Zal even een bussie kopen.
 
IMG_20200227_151917_compress41.jpg


Nieuwe aanwinst voor m'n vriendin. Die na het rijden op mijn CB1000R ('08) enthousiast was over het model, deze voor haar aangeschaft. Voldoende power en toch 30 kilo lichter dan de 1000. En de ABS is ook geen overbodige luxe. Ik moet zeggen dat ik hem ook echt super lekker vindt rijden ook. Op het SBK stuur na geheel standaard.
 
Vraagje, ik heb een CB 600-projectje op het oog.
De motor heeft echter geen dashboard meer. Als ik daar een aftermarket of 2de hands dashboard op zet, kan ik dan nog steeds de juiste kilometer stand terugvinden?
Maw word de kilometers tand werkelijk in het dashboard bijgehouden, of ergens in de "computer" van de motor zelf?
 
Bedankt! Vooralsnog is rollen eigenlijk wel gewoon een prima oplossing haha. Zal even een bussie kopen.
:t

Heb anders ook nog wel 2 paddockstands die ik wil verkopen.
Een Bikelift (degelijk spul) welke nieuw 60 a 65 zijn, of een (volgens mij merkloze) die ook zal voldoen, waar ik €25 voor wil ontvangen.

Uiteraard ook te koop voor andere geïnteresseerden hier in het topic :)
 
:t

Heb anders ook nog wel 2 paddockstands die ik wil verkopen.
Een Bikelift (degelijk spul) welke nieuw 60 a 65 zijn, of een (volgens mij merkloze) die ook zal voldoen, waar ik €25 voor wil ontvangen.

Uiteraard ook te koop voor andere geïnteresseerden hier in het topic :)

Waar woon je? Misschien wel ritje waard :)
 
Hoofddorp

*Beide paddockstands zijn overigens voor de achterkant.
 
Ik zag gisteren dat er in de stofring van de rechter vorkpoot wat kleine scheurtjes zitten. De keering is niet lek, vork is netjes droog maar ik wil de stofring wel vervangen om lekkage natuurlijk te voorkomen. Nu kosten die stofringen iets van €15 voor een setje en wil ik die zelf vervangen. Ik kan de vorkpoten er zelf wel uit halen maar zijn die stofringen makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen?

Of heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
 
Ik zag gisteren dat er in de stofring van de rechter vorkpoot wat kleine scheurtjes zitten. De keering is niet lek, vork is netjes droog maar ik wil de stofring wel vervangen om lekkage natuurlijk te voorkomen. Nu kosten die stofringen iets van €15 voor een setje en wil ik die zelf vervangen. Ik kan de vorkpoten er zelf wel uit halen maar zijn die stofringen makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen?

Of heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Nee ,die kan je er gewoon uitwippen met een schroevendraaier.
 
Ow dan vervang ik ze zelf wel. Bij het terug schuiven van de nieuwe stofringen, deze insmeren met iets?
Nee niet noodzakelijk,als ze er erg moeilijk in gaan kan je wat vet aan de buitenrand doen,verder niks,
want als je vettigheid aan de binnenkant doet blijft daar vuil aan hangen wat weer je keerringen kan beschadigen.
 
Ik zag gisteren dat er in de stofring van de rechter vorkpoot wat kleine scheurtjes zitten. De keering is niet lek, vork is netjes droog maar ik wil de stofring wel vervangen om lekkage natuurlijk te voorkomen. Nu kosten die stofringen iets van €15 voor een setje en wil ik die zelf vervangen. Ik kan de vorkpoten er zelf wel uit halen maar zijn die stofringen makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen?

Of heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?

kijk even naar skf keerringen, is meteen een leuke upgrade
 
Hallo allen,
Ik ben nieuw in de topics Honda Hornet dus zal mij even kort voorstellen.
Naam is Robin Mierop en mijn vriendin rijdt een Hornet 600 uit '02. Rijdt niet veel, alleen mooi weer en af en toe een tripje buitenland.
We hebben de motor anderhalf jaar geleden gekocht en toen een controlebeurt laten uitvoeren bij een motorzaak.
Ik ben zelf vrij handig, maar had er op dat moment de tijd niet voor.
Tijdens de controlebeurt hebben ze toen ook de nokkenaskettingspanner vervangen.

Echter, de motor tikt nog steeds. Dit doet hij alleen als hij warm is en hij tikt niet op een regelmatig tempo. Reageert enigszins qua volume op meer/minder toerental (lager toerental = luidere tik), qua frequentie niet.

Foutieve klepspeling lijkt me sterk, klinkt anders.
Foutieve nokkenaskettingspanning kan, maar is net anderhalf jaar oud...

Ik heb gelezen dat de nokkenaskettingspanners van Honda niet van de beste kwaliteit zijn, maar iedere 18 maanden een nieuwe?
Een PAIR-systeem is voor mij nieuw (sleutel alleen aan oudere motoren), maar zou dit het probleem ook kunnen zijn?

Wellicht kan jullie expertise mij helpen!
 
Ik heb het bij mijn Hornet 900 (en ook mijn vorige twee 600's) nog niet gehad maar bij mijn CBR600 1995 wel (jouw Hornet heeft dat blok als basis). Ook daar een originele nieuwe in laten zetten en binnen het jaar hetzelfde. Uiteindelijk laten ombouwen naar handmatig en opgelost.

Het kan dus wel zo snel weer optreden.....

Luister even goed of het aan de rechterzijde van het blok zit, daar moet het zitten. Vaak hoor je het goed als je de motor opnieuw start als hij nog warm is. Olie is dan dun en dan moet hij even druk opbouwen in de spanner
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bij mijn Hornet 900 (en ook mijn vorige twee 600's) nog niet gehad maar bij mijn CBR600 1995 wel (jouw Hornet heeft dat blok als basis). Ook daar een originele nieuwe in laten zetten en binnen het jaar hetzelfde. Uiteindelijk laten ombouwen naar handmatig en opgelost.

Het kan dus wel zo snel weer optreden.....

Luister even goed of het aan de rechterzijde van het blok zit, daar moet het zitten. Vaak hoor je het goed als je de motor opnieuw start als hij nog warm is. Olie is dan dun en dan moet hij even druk opbouwen in de spanner

He Spykes,
Thanks!
Zoals gezegd wordt hij niet veel gebruikt, maar de eerstvolgende keer let ik hier op.

Handmatige spanner, welke heb jij gebruikt? Van APE?
 
He Spykes,
Thanks!
Zoals gezegd wordt hij niet veel gebruikt, maar de eerstvolgende keer let ik hier op.

Handmatige spanner, welke heb jij gebruikt? Van APE?

Ik heb drie CBR's gehad. Eentje had een aftermarket NAKS, welk merk weet ik niet. En eentje hadden ze de originele omgebouwd naar handmatig.
 
Gisteren even de stofkappen van de voorvork vervangen. Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een spatbord verlenger te monteren.

Iemand overigens interesse in een werkplaatshandboek? Ik gebruik hem namelijk niet.
 

Bijlagen

  • IMG-20200419-WA0002.jpeg
    IMG-20200419-WA0002.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 10
  • IMG-20200419-WA0011.jpeg
    IMG-20200419-WA0011.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 11
  • 15873897865903218119075111577516.jpg
    15873897865903218119075111577516.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 1587389809864657078634720382963.jpg
    1587389809864657078634720382963.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • 1587389845695875313008600725550.jpg
    1587389845695875313008600725550.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 6
Iemand tips voor leuke dempers voor de Hornet 900? Liefs plug and play en een lekkere zware roffel. Hij klinkt nu als een stofzuiger..

Iemand misschien nog iets liggen voor een leuke prijs?
 
Iemand tips voor leuke dempers voor de Hornet 900? Liefs plug and play en een lekkere zware roffel. Hij klinkt nu als een stofzuiger..

Iemand misschien nog iets liggen voor een leuke prijs?

ik heb hurric dempers. prijs/kwaliteit wat mij betreft helemaal top. Uitneembare db killers en e-keur.

mivv is ook een leuke optie;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan