Honda Hornet Forum Part 17, Waar het verder gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit weekend ook niet kunnen rijden veel te warm je zweet je pak uit maar dat wisten jullie ook al
ga morgen poging wagen op de Hornet naar de mergelland route
die is dicht bij en word het te warm ben ik ook zo weer thuis

Het weer

In de middag wordt regen voorspeld en drukkend warm dus ik zou in de ochtend gaan als ik jou was :)
 
Dit weekend ook niet kunnen rijden veel te warm je zweet je pak uit maar dat wisten jullie ook al
ga morgen poging wagen op de Hornet naar de mergelland route
die is dicht bij en word het te warm ben ik ook zo weer thuis
Ik heb hem zaterdag gereden, heb geluk gehad, zondag was grote controle met RDW & politie.
 
Wat is Luxemburg toch een superland om te rijden!! Heerlijk gewoon. Wel stikheet. Op sommige plaatsen zagen we zelfs de thermometer op 38 graden staan. De helm nat, mijn pak van binnen doorweekt en het water in mijn schoenen was geen regenwater...

Maar nogmaals, wat heerlijk rijden. En wat is mijn Hornet toch een geweldig motortje!!! Ik moet wel echt een andere uitlaat eronder knallen. Deze maakt naar mijn zin TE veel herrie. Ik vind herrie leuk, maar de te niet.

61492045157905798569095.jpg


Mag deze foto in de openingspagina? Vind hem net wat leuker. (er komt vast nog wel een leukere)
 
Welke pijp heb je er nu onder liggen dan?
Ik pas de OP aan.
 
Groeten uit zwitserland!

Gister even naar Frankrijk geweest, en er rijden hier veel hornet's rond }) kwam er net ook 1 langs zetten, met een uitlaat... goedendag wat een herrie O-) :9~
 
Gisteren en vandaag nog even een stukje gereden.
Zot had een andere tandwielverhouding op mijn fiets gezet (47 achter) met het idee dat dit wat prettiger uit de bochten komt. Dat is iets wat zeker het geval is. Echter als je ergens rond de 120 a 130 rijdt wat toch wel geregeld voorkomt, dan zit je op een toerental die net irritant hoog is en je dus eigenlijk een 7e versnelling nodig hebt of, je moet het gas flink verder open zetten zodat je al jankend op je bestemming komt :)

Ik kreeg de keuze van Zot om terug te gaan naar origineel als het me niet zou bevallen dus wat dat betreft, hele prima service!! nogmaals dank daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren en vandaag nog even een stukje gereden.
Zot had een andere tandwielverhouding op mijn fiets gezet (47 achter) met het idee dat dit wat prettiger uit de bochten komt. Dat is iets wat zeker het geval is. Echter als je ergens rond de 120 a 130 rijdt wat toch wel geregeld voorkomt, dan zit je op een toerental die net irritant hoog is en je dus eigenlijk een 7e versnelling nodig hebt of, je moet het gas flink verder open zetten zodat je al jankend op je bestemming komt :)

Ik kreeg de keuze van Zot om terug te gaan naar origineel als het me niet zou bevallen dus wat dat betreft, hele prima service!! nogmaals dank daarvoor.
Standaard is 42 achter, dus als je wat hogere toeren wilt dan kiest men vaker 2 of 3 tanden meer, dus ik zou 44 of 45 tand achter. Of je kiest 1 tand minder voor, maar die hoek wordt dan ook kleiner (puntiger) en is niet bevorderlijk voor geleiders van je ketting.
Ik zou voor 2 tanden achter kiezen ipv 5 tanden meer.

Misschien dat een ander er iets over zegt of aan wil vullen???

@LoSBoL heeft wel vaker erover geschreven in Hornettopic.
 
iemand een idee waar ze valdoppen verkopen voor een '06er
of iemand nog een setje liggen?

Ik heb nog wel een stel valdoppen, zelf "durf" ik ze niet te monteren ivm mogelijk scheuren van het blok bij een valpartij.

Zal even kijken of ze compatible zijn met een '06 (moet haast wel, aan het blok en zo is er haast niets veranderd)

Hmm de naam doet vermoeden van niet :/

"Valdoppen Honda CB 600 Hornet/CBF 600 07-11 Carbon"

Iemand die de gok wel wil wagen, stuur me gericht een berichtje.
 
Laatst bewerkt:
Standaard is 42 achter, dus als je wat hogere toeren wilt dan kiest men vaker 2 of 3 tanden meer, dus ik zou 44 of 45 tand achter. Of je kiest 1 tand minder voor, maar die hoek wordt dan ook kleiner (puntiger) en is niet bevorderlijk voor geleiders van je ketting.
Ik zou voor 2 tanden achter kiezen ipv 5 tanden meer.

Misschien dat een ander er iets over zegt of aan wil vullen???

@LoSBoL heeft wel vaker erover geschreven in Hornettopic.

Er werd aangegeven dat deze verhouding vaker gebruikt wordt (oa bij 600cbr). Doelstelling was voornamelijk dat je wat makkelijker op toeren kan komen. Met een 15/42 verhouding zou je een top moeten hebben van 250 km/uur en gezien dit niet echt een comfortabele snelheid is met een hornet, kan je er dus voor kiezen om de verhouding aan te passen met het idee dat je dus wat makkelijker op toeren komt. Met achter 5 tanden meer is je top net iets over de 200 wat op zich prima is.
 
250 geef ik een 600 hornet niet hoor, zoiezo geeft de teller op die snelheden veel meer aan als werkelijk gereden wordt.
 
250 geef ik een 600 hornet niet hoor, zoiezo geeft de teller op die snelheden veel meer aan als werkelijk gereden wordt.

250 heb ik zelf ook niet gehaald maar dat is volgens de theorie.
mijn max was een oncomfortabele 236 op de GPS wat op de teller iets onder de 250 was (durfde niet te lang te kijken)
Vanzelfsprekend maakt het uit wat voor banden en tandwielen je hebt voor wat betreft de afwijking. Met een 15/42 tandwielverhouding heb ik zo'n 6% verschil tussen teller en GPS. Dat is beter dan bij mijn 4-wieler:)
 
Ik heb nog wel een stel valdoppen, zelf "durf" ik ze niet te monteren ivm mogelijk scheuren van het blok bij een valpartij.

Zal even kijken of ze compatible zijn met een '06 (moet haast wel, aan het blok en zo is er haast niets veranderd)

Hmm de naam doet vermoeden van niet :/

"Valdoppen Honda CB 600 Hornet/CBF 600 07-11 Carbon"

Iemand die de gok wel wil wagen, stuur me gericht een berichtje.

stuur me eens een foto'tje aub frank_van_bussel apenstaart hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
250 heb ik zelf ook niet gehaald maar dat is volgens de theorie.
mijn max was een oncomfortabele 236 op de GPS wat op de teller iets onder de 250 was (durfde niet te lang te kijken)
Vanzelfsprekend maakt het uit wat voor banden en tandwielen je hebt voor wat betreft de afwijking. Met een 15/42 tandwielverhouding heb ik zo'n 6% verschil tussen teller en GPS. Dat is beter dan bij mijn 4-wieler:)

Zo! In Duitsland (Nee echt waar) 227 op de teller gezien, toen leek de puf er echt wel uit te zijn. Pak ik dan echt zoveel wind :?

Drááikolk in de tank overigens!
 
Zo! In Duitsland (Nee echt waar) 227 op de teller gezien, toen leek de puf er echt wel uit te zijn. Pak ik dan echt zoveel wind :?

Drááikolk in de tank overigens!
Ik heb een hornet S (met kapjes dus), wellicht dat dat uit maakt. Ik heb niet gekeken naar het verbruik maar gewoon blind vol getankt toen ik weer in de buurt van huis kwam :+
 
Laatst bewerkt:
Toen ik even keek gaf de brandstofmeter iets van 6 kilometer / liter aan :o

Alleen tijdens hard accelereren heb ik daar een kleiner getalletje gezien, en dat komt dan vooral omdat de snelheid dan nog erg laag is.
 
Godsamme, ben net terug van vakantie is mn helm zoek. ECHT NERGENS te vinden... T was nog wel een roof boxer.. en mn handschoenen zaten dr in...

Heb em hoogstwaarschijnlijk buiten laten liggen toen ik net mn hornet 900 had opgehaald en daarna vol vlinders in mn buik mn huis in liep... Je doet blijkbaar stomme dingen als je verliefd bent haha..
 
Okay vreemd, misschien is de download niet helemaal gelukt of zo?

Rechtermuisknop -> opslaan als en dan nog eens proberen als ie klaar is met downloaden?


Oh, de server is plat. losbol.mine.nu reageert niet.


Was op vakantie :+ Draait inmiddels weer vrolijk mee :)
 
Laatst bewerkt:
Standaard is 42 achter, dus als je wat hogere toeren wilt dan kiest men vaker 2 of 3 tanden meer, dus ik zou 44 of 45 tand achter. Of je kiest 1 tand minder voor, maar die hoek wordt dan ook kleiner (puntiger) en is niet bevorderlijk voor geleiders van je ketting.
Ik zou voor 2 tanden achter kiezen ipv 5 tanden meer.

Misschien dat een ander er iets over zegt of aan wil vullen???

@LoSBoL heeft wel vaker erover geschreven in Hornettopic.

Ging over de 900, en daar was 2 tandjes meer perfect.

De 600 heeft er misschien nog wel meer baat bij, juist omdat het zo een toerentijger is. (Nes werd er gek van om dat ding de hele tijd boven de 9K toeren te houden :+ )
 
Wat is Luxemburg toch een superland om te rijden!! Heerlijk gewoon. Wel stikheet. Op sommige plaatsen zagen we zelfs de thermometer op 38 graden staan. De helm nat, mijn pak van binnen doorweekt en het water in mijn schoenen was geen regenwater...

Maar nogmaals, wat heerlijk rijden. En wat is mijn Hornet toch een geweldig motortje!!! Ik moet wel echt een andere uitlaat eronder knallen. Deze maakt naar mijn zin TE veel herrie. Ik vind herrie leuk, maar de te niet.
Vorige week ook een paar dagen met m'n Hornet in Luxemburg gereden, inderdaad prachtige wegen (weggetjes), lekker rustig, maar wel erg warm ja. Je moest niet te lang stilstaan. Ook een hele toer om er te komen vanuit de randstad.

Welke uitlaat heb je eronder dan? Ik vind de stock juist veel te zacht, zit te denken aan een Ixil Hyperlow...
 
Ik ga morgen naar Luxemburg voor een weekend met de motor. Heb er zin in! Hopelijk blijft het wel droog....

Dinsdag met 30 graden een regenpak / overall gaan passen.... NOOIT MEER! Ik was zeik- en zeiknat van het zweet en dat kloteding was nog te klein ook. De maat daarna heb ik gewoon maar blind gekocht :P
 
Zoals beloofd nog de "testresultaten" van de spruitstukreiniger. Voor:
imag0656r.jpg


Na 2 behandelingen na:

imag0677x.jpg


Niet verkeerd zou ik zo zeggen. Even kijken of het morgen nog zo er uit ziet of dat het dan weer doffer is geworden.

Wat is trouwens dat ronde, zwarte, plasticke ding wat boven / naast het spruitstuk zit?

En van dit ding wist ik ook niet direct de functie:

imag0679c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan