Honda Hornet Forum Part 17, Waar het verder gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo hornet rijders!!
sinds 3 weken ben ik ook in het bezit van een hornet 600 uit 98, het is mijn eerste motor en ik ben er tot nu toe erg blij mee :).

hondahornet2.jpg


wat ik me alleen nog wel af vroeg is of de meesten van jullie het onderhoud laten doen bij een honda dealer of bij andere zaken? En of jullie nog een goede weten in midden nederland (woon in wageningen).
 
Dat is claxon. O-)

Je uitlaatbochten ziet mooier en blinkender uit dan eerst...
Als het gemakkelijker te doen is, dan deed ik het ook.
 
Dat is claxon. O-)

Je uitlaatbochten ziet mooier en blinkender uit dan eerst...
Als het gemakkelijker te doen is, dan deed ik het ook.

Ik zal na het weekend even een fotootje van het spul posten of de naam even hier neer zetten. Er op spuiten, 3 minuten wachten, afspuiten met de tuinslang en voila. Ik heb ze daarna wel nog even met een doek nagewreven. Hier en daar hou je toch doffe plekken maar het ziet er al beter uit.

Aah de claxon, kijk zo leer je nog eens wat :P
 
hallo hornet rijders!!
sinds 3 weken ben ik ook in het bezit van een hornet 600 uit 98, het is mijn eerste motor en ik ben er tot nu toe erg blij mee :).

[afbeelding]

wat ik me alleen nog wel af vroeg is of de meesten van jullie het onderhoud laten doen bij een honda dealer of bij andere zaken? En of jullie nog een goede weten in midden nederland (woon in wageningen).

Welkom dat is weer zo,n mooie rooie :} :} :} :} :}
 
Vorige week ook een paar dagen met m'n Hornet in Luxemburg gereden, inderdaad prachtige wegen (weggetjes), lekker rustig, maar wel erg warm ja. Je moest niet te lang stilstaan. Ook een hele toer om er te komen vanuit de randstad.

Welke uitlaat heb je eronder dan? Ik vind de stock juist veel te zacht, zit te denken aan een Ixil Hyperlow...


Ehh, volgens mij heten ze mivv. Is zo'n korte uitlaat met twee van die pijpjes. Qua geluid mooi, maar voor mij te hard
 
Ik ben nog op zoek naar een hugger, heeft iemand deze nog ergens liggen? Het is voor een Hornet uit 2001, liefste zwarte kleur of carbon..
 
Welkom Marcuzzzz
Ik zet je morgen in de OP. Moet nu gaan werken en heb vandaag een druk programma :)
 
Die andere vraag had ik overheen gelezen en was natuurlijk oliefilter, maar die ding tussen voorpoten is wel claxon ! ;)
 
Het weekend van 22/23 september gaan we Duitsland in.
2 dagen de Eifel onveilig maken.
Route heeft een heenreis van 253Km en een terug reis van 301Km.
Nu moeten we hier nog wat bij rekenen omdat we nog naar het begin punt (Aachen) moeten rijden.
Eifel%20Juli%202012.jpg


We overnachten in Lütz bij Hotel Sonnenblick.
Kosten:
Tweepersoonskamer met douche en WC €31,00 p.p.
Eenpersoonskamer met douche en WC €39,50 p.p.
In begrepen:
Uitgebreid ontbijtbuffet
+ Nog wat extra's
Extra kosten:
Drie gangen menu of buffet diner €15,00

Zijn er mensen die mee willen?
20 Pers. max.
Aanmeldingen tot nu toe:
DevilDriver
GijsV1991
 
als je pas vertrokken bent zie je die lijn bij simmerath lopen die moet je even meenemen in de route die slingerweg wat rond dat plasje ligt is erg fijn om te rijden kun je ook op de terugweg doen natuurlijk
we rijden daar vaker leuke hoogte verschillen met erg leuke bochtjes
Het weekend van 22/23 september gaan we Duitsland in.
2 dagen de Eifel onveilig maken.
Route heeft een heenreis van 253Km en een terug reis van 301Km.
Nu moeten we hier nog wat bij rekenen omdat we nog naar het begin punt (Aachen) moeten rijden.
[afbeelding]

We overnachten in Lütz bij Hotel Sonnenblick.
Kosten:
Tweepersoonskamer met douche en WC €31,00 p.p.
Eenpersoonskamer met douche en WC €39,50 p.p.
In begrepen:
Uitgebreid ontbijtbuffet
+ Nog wat extra's
Extra kosten:
Drie gangen menu of buffet diner €15,00

Zijn er mensen die mee willen?
20 Pers. max.
Aanmeldingen tot nu toe:
DevilDriver
GijsV1991
 
Ik woon 10 min van Aachen vandaan :).. Als het mooi weer wordt dat weekend ben ik erbij!

Het weekend van 22/23 september gaan we Duitsland in.
2 dagen de Eifel onveilig maken.
Route heeft een heenreis van 253Km en een terug reis van 301Km.
Nu moeten we hier nog wat bij rekenen omdat we nog naar het begin punt (Aachen) moeten rijden.
[afbeelding]

We overnachten in Lütz bij Hotel Sonnenblick.
Kosten:
Tweepersoonskamer met douche en WC €31,00 p.p.
Eenpersoonskamer met douche en WC €39,50 p.p.
In begrepen:
Uitgebreid ontbijtbuffet
+ Nog wat extra's
Extra kosten:
Drie gangen menu of buffet diner €15,00

Zijn er mensen die mee willen?
20 Pers. max.
Aanmeldingen tot nu toe:
DevilDriver
GijsV1991
 
hallo hornet rijders!!
sinds 3 weken ben ik ook in het bezit van een hornet 600 uit 98, het is mijn eerste motor en ik ben er tot nu toe erg blij mee :).

[afbeelding]

wat ik me alleen nog wel af vroeg is of de meesten van jullie het onderhoud laten doen bij een honda dealer of bij andere zaken? En of jullie nog een goede weten in midden nederland (woon in wageningen).
Je staat er bij.
Kleine beurten doe ik zelf.
Grote beurt doe ik bij een BMW dealer.
Deze doet ook de standaard jappen en dat gaat prima.
 
Best Hornet rijders, ik heb nog wat spullen over na de verkoop van mijn Hornet. Misschien dat iemand nog interesse heeft?

Het gaat om spullen die passen op een Hornet CB600F (of CB600FA) van het bouwjaar 2007-2011.

- 2x K&N filter NIEUW (het is een OEM vervangingsfilter) 60 euro incl. verzendkosten per stuk
- 1x een nieuwe OEM luchtfilter 25 euro incl. verzendkosten
- 1x een OEM kettingbeschermer 17 euro incl. verzendkosten
- 1x een OEM remhendel t.e.a.b.
- 1x een OEM koppelingshendel t.e.a.b.
- 1x een gebruikte uitlaat (+/- 9000km oud) zonder klem, verder in prima staat 70 euro incl. verzendkosten
- 1x een nieuwe OEM uitlaat, met klem, deze is nooit gemonteerd geweest 100 euro incl. verzendkosten

Ook te zien via: http://link.marktplaats.nl/589237709
 
Mede Horneteers,

Update van trillingen in het stuur:
Eergisteren met de bike bezig en moest de spiegels even verdraaien om achter het huis te kunnen komen.
Nou, breekt spontaan een spiegel af. (kon ook niet veel zijn voor € 14,95)
Aangezien ik ze toch niet zo mooi vond, heb ik maar van die bar-end spiegels gekocht.
Nou blijken deze stukken zwaarder te zijn, dan de aluminium bar-end gewichten die er eerst op zaten.
Gevolg is dat de trillingen in het stuur verdwenen zijn.
Dus mocht je nog bar-end gewichten zoeken , neem niet van die lichte aluminium, maar echte zware....
 
Nou, zojuist de steun van de zumo 660 gemonteerd op de hornet. Misschien morgen is ff testen en eventueel wat aanpassinkjes maken. Iemand nog tips?
 
Ik heb hem links zitten. Op de boutgaten van de knipperlicht bediening.
Zit hij prima. Kabels lopen mooi onder de koplamp door en audio output komt onder mijn zadel vandaan waar ik dan mijn oortjes in kan pluggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan