Honda Hornet Forum Part 19, De bocht door vliegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welnee....

Gewoon goed tankdop indrukken en rustig sleutel omdraaien en hij komt los.
Eventueel beetje inspuiten met WD40


Heeft iemand een zoekopdracht gebruikt? Volgens mij werd ook in eerdere topics over gesproken.
 
Is al eens vaker ter sprake gekomen inderdaad. Bij mij opent hij echt maar een klein beetje waarna de tankdop klemt, weer "op slot" draaien en dan klikt hij open. Zolang dat prima gaat vind ik het goed :P
 
Welnee....

Gewoon goed tankdop indrukken en rustig sleutel omdraaien en hij komt los.
Eventueel beetje inspuiten met WD40


Heeft iemand een zoekopdracht gebruikt? Volgens mij werd ook in eerdere topics over gesproken.
Was het maar zo simpel :X -O-
 
Voor gevorderde motorrijders lijkt het me ideaal!

Ik heb ook niet gelijk een navigatiesysteem op m'n motor geknoopt, eerst wat maanden de motor verkennen, en dan dat eens proberen
 
Navigatie wil ik ook nog halen, kan ik tenminste gewoon wat routes inladen en rijden. Nu vaak nog aan het zoeken naar leuke routes, hoewel ze er genoeg moeten zijn hier in limburg.
 
Heeft er iemand ervaringen met tanktassen op de Hornet? Wil er eigenlijk nog een halen voor een weekend naar Luxemburg. Toch handig om je portemonnee, regenpak, etc in te stoppen.

Ik weet dat er hele topics over zijn maar denk vraag het eerst even hier.

Ik zoek er een die waterdicht is overigens en niet te duur (€70 ofzo lijkt me wel een nette prijs toch?)
 
Navigatie is ideaal. Gebruik hem regelmatig, best leuk om routes te maken etc.

Gisteravond ook m'n nieuwe stuur geplaatst. Was nog een best gedoe met gaskabel wat niet helemaal lekker ging en kabels die richting verlichting ging wat te strak stond.

Uiteindelijk allemaal gelukt en na even een klein stukje gereden te hebben bevalt het me goed. Wel even wennen, maar zeker niet verkeerd. Gas response is wel wat anders omdat de kabel strakker staat nu dan voorheen. Zal nog wel ff paar fototjes schieten van de week :)
 
Gisteren thuis gekomen van 10 dagen sturen door het prachtige Frankrijk. Bijna 4000km gereden over mooie stuurwegen in de Drome, Provence, Alpen en de Cote D'Azur. Hier wat sfeerplaatjes. Hornet heeft het zoals verwacht volstaan zonder enkele problemen.







Nog een voordeel van Frankrijk: de benzineprijs, gemiddeld voor 1,49 getankt gedurende de vakantie !
 
Heeft er iemand ervaringen met tanktassen op de Hornet? Wil er eigenlijk nog een halen voor een weekend naar Luxemburg. Toch handig om je portemonnee, regenpak, etc in te stoppen.

Ik kan je een magnetische afraden :-) Op een fiets met kuipen is dat geen probleem maar een naked vangt genoeg wind om hem er af te laten waaien, ik spreek helaas uit ervaring (kon de tanktas op de snelweg gaan halen!) :+ Ik heb een 2009, misschien dat een ander model een andere tank vorm heeft waar dat minder een issue is.
 
Heeft er iemand ervaringen met tanktassen op de Hornet? Wil er eigenlijk nog een halen voor een weekend naar Luxemburg. Toch handig om je portemonnee, regenpak, etc in te stoppen.

Ik weet dat er hele topics over zijn maar denk vraag het eerst even hier.

Ik zoek er een die waterdicht is overigens en niet te duur (€70 ofzo lijkt me wel een nette prijs toch?)

Ik heb goede ervaringen met het "Quick Lock"-systeem icm een bags connection tas. Even blazen op de Autobahn met 200km/h zonder ruitje: blijft gewoon zitten. (Moet ik wel zeggen dat ik toen er plat op lag te leunen :+ )

Al moet ik zeggen dat het model "Trip" wel wat aan de kleine kant is. Gelukkig zijn er ook grotere :)

Voordeel van die "Quick Lock"-ring is dat de tas zelf geen contact maakt met de tank, en dus niks beschadigd.

"Nadeel": Hij zit wel altijd gemonteerd
 
De drome gaan wij ook altijd op vakantie, mooi gebied alleen jammer dat we met de auto zijn.
Wil nog wel is met de zijspan die kant op, maar dan wel op de aanhanger!
 
1-2 pagina's terug gaf ik aan het idee te hebben dat mijn accunte snel leeg ging.

Vandaag heeft een vriend van me een en ander doorgemeten en hij bleek inderdaad niet goed bij te laten. De dynamo heeft hij ook gecontroleerd en die gaf op alle meetpunten 7.8 volt. Dat zou betekenen dat het de spanningsregelaar is.

Hij meende dat de onderdelen van carmo een stuk goedkoper waren en minstens even goed als het origineel. Iemand hier ervaring / advies waar ik deze het beste (en voor een goede prijs) kan bestellen? Alvast bedankt!
 
Ik heb goede ervaringen met het "Quick Lock"-systeem icm een bags connection tas. Even blazen op de Autobahn met 200km/h zonder ruitje: blijft gewoon zitten. (Moet ik wel zeggen dat ik toen er plat op lag te leunen :+ )

Al moet ik zeggen dat het model "Trip" wel wat aan de kleine kant is. Gelukkig zijn er ook grotere :)

Voordeel van die "Quick Lock"-ring is dat de tas zelf geen contact maakt met de tank, en dus niks beschadigd.

"Nadeel": Hij zit wel altijd gemonteerd

Die ring monteer je op je tankdop neem ik aan? Zolang de tankdop nog steeds makkelijk open kan lijkt het me niet zo'n probleem als die erop blijft zitten. En op de snelweg ga ik toch niet zo hard, meestal niet boven de 150 uit, als ik al op de snelweg rij. Het liefst rij ik gewoon lekker binnen door, stuk minder saai :)
 
Wat voor tassen zijn dat? Wel handige afstandhouders!



Gisteren thuis gekomen van 10 dagen sturen door het prachtige Frankrijk. Bijna 4000km gereden over mooie stuurwegen in de Drome, Provence, Alpen en de Cote D'Azur. Hier wat sfeerplaatjes. Hornet heeft het zoals verwacht volstaan zonder enkele problemen.

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/539/bRhBrd.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/674/quaCCd.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/901/QTSwE8.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/746/c4c5wu.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/661/GLKq77.jpg"]afbeelding~][/URL]

Nog een voordeel van Frankrijk: de benzineprijs, gemiddeld voor 1,49 getankt gedurende de vakantie !
 
Zowel afstandhouders als tassen (universeel) zijn van Givi. Inderdaad erg handig, voor de "oudere"type hornets (voor 2007) zijn hier nog niet zoveel geschikte spullen voor te vinden. Dit werkt erg makkelijk.

Mijn ervaring met tanktas: heb er zelf een met magneten. Bij hoge snelheid (160+) of bij veel wind laten de magneten inderdaad gemakkelijk los. Hij vliegt niet gelijk weg maar je zult hem dan toch wel even tegen moeten houden. Bij normaal gebruik nergens last van.
 
Ik had al een site gevonden waar je ook zo'n quick-lock systeem kon kopen voor de oudere modellen, dus dat zou op zich niet zo'n probleem moeten zijn gelukkig. Het loslaten van de tas maak ik me niet zo'n zorgen over omdat ik zelden tot nooit boven de 160km/u kom, zeker niet als ik met familie ga rijden. Het beschadigen van de tank (wat ik wel vaker hoor over magneettassen) vind ik zorgelijker.
 
Zit er een verschil in tankdoppen dan tussen de verschillende hornets?

Zelfs Yamaha en Ducati zijn compatible met elkaar met het 5-schroefsmodel.
 
Mijn Hornet rijdt gelukkig weer, met dank aan denboet. Nu een lekker stukje :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan