Honda Hornet Forum Part 19, De bocht door vliegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er een verschil in tankdoppen dan tussen de verschillende hornets?

Zelfs Yamaha en Ducati zijn compatible met elkaar met het 5-schroefsmodel.

Volgens mij niet, op die site waar ik keek hadden ze namelijk ook een (voor Honda) universele quick-lock ring voor op de tankdop (7 schroef).
 
Gisteren m'n rijbewijs gehaald. Ik had een tijdje terug al een Hornet op de kop getikt, die staat nu nog bij de huidige eigenaar, maar niet voor lang! Kan niet wachten om een stukje te toeren.
Erg leuk om al het enthousiasme mbt de Hornet te lezen hier!
 
Gisteren m'n rijbewijs gehaald. Ik had een tijdje terug al een Hornet op de kop getikt, die staat nu nog bij de huidige eigenaar, maar niet voor lang! Kan niet wachten om een stukje te toeren.
Erg leuk om al het enthousiasme mbt de Hornet te lezen hier!

Goed bezig en welkom! *O*
 
Gisteren m'n rijbewijs gehaald. Ik had een tijdje terug al een Hornet op de kop getikt, die staat nu nog bij de huidige eigenaar, maar niet voor lang! Kan niet wachten om een stukje te toeren.
Erg leuk om al het enthousiasme mbt de Hornet te lezen hier!


Gefeliciteerd en vele veilige kilometers toegewenst! :]
 
Gisteren thuis gekomen van 10 dagen sturen door het prachtige Frankrijk. Bijna 4000km gereden over mooie stuurwegen in de Drome, Provence, Alpen en de Cote D'Azur. Hier wat sfeerplaatjes. Hornet heeft het zoals verwacht volstaan zonder enkele problemen.

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/674/quaCCd.jpg"]afbeelding~][/URL]

is dat niet col de la machien?
ben net terug van vakantie samen met marc, en heb een week daar in de buurt gestaan op camping le moto

hier wat plaatjes van mij:
Mont Ventoux
e7006d8d93838cb58b84f14acfe69747.jpg

Col de la croix
dd5a84ca555bb4404d89fb65dd512ae6.jpg

Col de Rousset
cc426bb99a863ebca00f4fd1f0a3d995.jpg

Alp d'Huez
622ae87cec8a1f034a96e1aa91e796e1.jpg
 
Laatst bewerkt:
1-2 pagina's terug gaf ik aan het idee te hebben dat mijn accunte snel leeg ging.

Vandaag heeft een vriend van me een en ander doorgemeten en hij bleek inderdaad niet goed bij te laten. De dynamo heeft hij ook gecontroleerd en die gaf op alle meetpunten 7.8 volt. Dat zou betekenen dat het de spanningsregelaar is.

Hij meende dat de onderdelen van carmo een stuk goedkoper waren en minstens even goed als het origineel. Iemand hier ervaring / advies waar ik deze het beste (en voor een goede prijs) kan bestellen? Alvast bedankt!

Ik quote mezelf nog even ( :$ ), iemand advies of is deze prima qua prijs / kwaliteit?
 
Ik quote mezelf nog even ( :$ ), iemand advies of is deze prima qua prijs / kwaliteit?

Voor zover ik weet hoor je *minimaal* 40 volt (wisselspanning) te meten tussen alle draden van je "dynamo" (het is geen dynamo) bij minimaal 3000 toeren. Als jij op 7 volt komt meet je niet goed of is gewoon de spoel of stator kapot, niet je spanningsregelaar.

Edit: ik heb er een keer 2 gekocht voor een CBR 600 via eBay voor 35 euro incl. verzendkosten :+ Dus ja, bijna 100 euro voor 1 regelaar is prijzig.
 
Laatst bewerkt:
De draden afkomstig van de dynamo (of wat het dan ook is ;)) heeft hij gemeten zonder accu of draaiende motor, alle 3 de gele draden gaven in ieder geval dezelfde stabiele waardes aan.

De accu is wel gemeten met draaiende motor, 3000-3500 toeren.

Aanvulling: ik heb er zelf weinig verstand van maar hij is het type dat binnen een paar weken een motor uit elkaar haalt, de koppen reviseert, nieuwe kleppen monteert, de kettingaandrijving ombouwt van gesloten naar open, het blok zelf spuit en er een caféracer van maakt zeg maar. Dus ik vertrouw er wel op dat wat hij zegt klopt.

Edit: Vind op Ebay inderdaad ook wat regelaars voor €50 e.d. Probleem is alleen dat de meesten een levertijd hebben van 1-2 weken. Laat ik nu net over 2 weken een weekend weg gaan op de motor... Daarbij heb ik geen idee of er nog veel kwaliteitsverschil in die dingen zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik quote mezelf nog even ( :$ ), iemand advies of is deze prima qua prijs / kwaliteit?

Werner,
Volgens mij zijn de meeste spanningsregelaars hetzelfde, alleen de aansluitingen kunnen omgekeerd zitten (principe van een spanningsregelaar is geen rocket-science). Dus zou je ook van andere merken motoren kunnen gebruiken, alleen past het stekkertje dan niet, misschien iets om over na te denken....
 
De draden afkomstig van de dynamo (of wat het dan ook is ;)) heeft hij gemeten zonder accu of draaiende motor, alle 3 de gele draden gaven in ieder geval dezelfde stabiele waardes aan.

De accu is wel gemeten met draaiende motor, 3000-3500 toeren.

Aanvulling: ik heb er zelf weinig verstand van maar hij is het type dat binnen een paar weken een motor uit elkaar haalt, de koppen reviseert, nieuwe kleppen monteert, de kettingaandrijving ombouwt van gesloten naar open, het blok zelf spuit en er een caféracer van maakt zeg maar. Dus ik vertrouw er wel op dat wat hij zegt klopt.

Edit: Vind op Ebay inderdaad ook wat regelaars voor €50 e.d. Probleem is alleen dat de meesten een levertijd hebben van 1-2 weken. Laat ik nu net over 2 weken een weekend weg gaan op de motor... Daarbij heb ik geen idee of er nog veel kwaliteitsverschil in die dingen zit.

Dan heeft hij alleen de weerstand gemeten. Geen garantie dat je stator dan goed is.

Ik kan helaas in mijn eBay eenkoopgeschiedenis het linkje niet meer vinden. Levertijd is inderdaad langer maar het prijsverschil is wel behoorlijk. Keuze mag je zelf maken :+
 
Thanks voor de info heren. De stator = dynamo? Of is dat iets anders? Ik neem voor nu het risico dat het de regelaar is aangezien dat een zwakke plek schijnt te zijn van de Honda's. Nu zat er overigens ook geen originele regelaar op aangezien er Ducati opstond :P

Ik zal ook nog eens even op marktplaats kijken en anders vanwege tijdsgebrek dan maar €100 er tegenaan smijten. Mocht het hem toch niet zijn kan ie altijd nog in verkoop.

Edit: van alles te vinden op mp maar steeds net niet voor het goede bouwjaar (voor zover ik kan zien) of ze kosten ook €80.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de info heren. De stator = dynamo? Of is dat iets anders? Ik neem voor nu het risico dat het de regelaar is aangezien dat een zwakke plek schijnt te zijn van de Honda's. Nu zat er overigens ook geen originele regelaar op aangezien er Ducati opstond :P

Ik zal ook nog eens even op marktplaats kijken en anders vanwege tijdsgebrek dan maar €100 er tegenaan smijten. Mocht het hem toch niet zijn kan ie altijd nog in verkoop.

De stator de wikkeling en de rotor het draaiende deel. Het geheel noemt men meestal een dynamo maar eigenlijk is het een alternator.
 
Thanks voor de info heren. De stator = dynamo? Of is dat iets anders? Ik neem voor nu het risico dat het de regelaar is aangezien dat een zwakke plek schijnt te zijn van de Honda's. Nu zat er overigens ook geen originele regelaar op aangezien er Ducati opstond :P

Ik zal ook nog eens even op marktplaats kijken en anders vanwege tijdsgebrek dan maar €100 er tegenaan smijten. Mocht het hem toch niet zijn kan ie altijd nog in verkoop.

Edit: van alles te vinden op mp maar steeds net niet voor het goede bouwjaar (voor zover ik kan zien) of ze kosten ook €80.
Is dit wat voor jou?

Klik
 
yup, thanks :D Alleen dan die voor het 2003 model maar die hebben ze ook voor dezelfde prijs zie ik :) Met bezorgkosten scheelt het toch weer mooi €25 t.o.v. carmo.
 
Vette streek he Bert? Naar je zin gehad?

zeer zeker naar mijn zin gehad.
alleen heb hem een keer in de greppel gegooit:S
rotonde een beetje verkeerd in geschat. motor uit de greppel kunnen trekken en weer door kunnen rijden gelukkig. kuipje is alleen wel gescheurt
 
ik heb nog een complete voorkant voor de S uitvoering , ook nog in het zwart .
wil die van mij graag ombouwen naar een F uitvoering , ben dus op zoek naar een cockpit van een cb 600f.
 
Net als Bert ook weer present na een vakantie van ongeveer 3,5 week... Deels samen met Bert wezen kamperen en in totaal 5800km gereden :) De Honda heeft uiteraard geen klap verkeerd gegeven...

Kan het iedereen aanraden om met de motor te gaan kamperen en dan zeker de motorcampings op te zoeken, zeeeeer gezellig!!!

Kleine sfeer impressie:









 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's Marc en Bert!

Maar wat nou motorcamping :+ Hier zat ik deze week:
EnsypOq.jpg


Je kunt met de Hornet prima een franse berg op rijden om in het bos de slapen.

Nouwja prima... Glibberen en glijden met twee benen aan de grond _O-

Helaas heb ik mijn vakantie wel vroegtijdig afgebroken. Had 3 dagen bijna non-stop regen... Ik ben geen watje, maar holy poep. Na drie dagen herfstweer is niets meer waterdicht. En dan is de lol snel weg.

Dan de bepakking - wat viel het mij vies tegen wat je allemaal mee moet nemen als je 5 dagen wilt gaan wildkamperen. Tent, slaapzak, slaapmat, normale kleding + schoenen, water, veel voedsel, gasbrander, pannensetje + bestek, hygiene spullen, en dan nog diverse dingetjes zoals ducttape, tyraps, kniptang etc.

Ik kreeg het maar net allemaal op de motor geladen:
sBzlFPG.jpg


zeer zeker naar mijn zin gehad.
alleen heb hem een keer in de greppel gegooit:S
rotonde een beetje verkeerd in geschat. motor uit de greppel kunnen trekken en weer door kunnen rijden gelukkig. kuipje is alleen wel gescheurt

Hornet zonder kuip is ook mooier :P
 
Laatst bewerkt:
Mooie omgevingen waar jullie gereden hebben.. Ook een keer vanplan.
Heb mijn hornet net ander halve week, en afgelopen week richting de eifel/ardenne gereden.
Toch een 2000km gereden. Mooie rit om hem te leren kennen. Heerlijke fiets!
Met mijn xt zat ik daar altijd met geknepe bille gezien ik maar 180km kon rijden op een tank en daar soms tankstations ver te zoeken zijn.. Met de hornet ging hij pas branden na 270km.

Nu vraag ik me alleen 1 ding af.
Op mijn kenteken staat dat hij op 25kw staat.. Enkel heb ik het idee dat hij dat totaal niet is.. Gezien dat ding behoorlijk doorhaald. Hoe is dit evt te controlleren op de motor?
Heb zelf een A2 rijbewijs dus heb dan wel liever de 25kw ivm verzekering met een ongeval.

Iemand die weet hoe dat zit?

Gr Steef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan