Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het dit is alvast heeeeel vaaaak gevraagd, maar toch doe ik het weer ;-)

De remblokken van de voor rem zijn op en aan vervanging toe. Nu is de vraag welke smaak? Zelf pak ik meestal SBS maar wellicht dat er andere betere zijn!? Hoor graag jullie ervaring / tips! :)
 
Als het voor een cb900 is dan heb ik nog een complete set zgan ferrodo liggen. Ik ben terug gegaan naar ori Honda en die bijten echt een stuk steviger.
 
piepende remmen is meestal op te lossen door een beetje kopervet op de achterkant van de blokjes te smeren.

kan overigens ook zijn dat die feller remt door het vervangen van de remvloeistof

Thanks! Het is al minder geworden, denk dat ik het zo laat.
Remvloeistof is een tijdje geleden vervangen. Rijd (en remt) heerlijk zo.
Straks nog iets meer uit de wind zitten door het opzetruitje, zin in! *O*
 
Helaas gaat om een cb600. Maar jij kiest dus origineel honda boven ferodo of andere merken?
Ja eigenlijk wel, ik heb met mijn 2 Fireblade dezelfde ervaring gehad met aftermarket remblokken, sindsdien eigenlijk altijd de ori blokken gebruikt. Wel peperduur vanwege het Honda zakje waar ze in zitten maar goed...Hobby kost geld.
De CB900 had net nieuwe Ferodo's erin zitten toen ik hem kocht en ik vond ze gewoon niet fijn. Maar zoals vele dingen bij motor rijden: er zijn er waarschijnlijk ook genoeg die zweren bij aftermarket materiaal.
 
Ja eigenlijk wel, ik heb met mijn 2 Fireblade dezelfde ervaring gehad met aftermarket remblokken, sindsdien eigenlijk altijd de ori blokken gebruikt. Wel peperduur vanwege het Honda zakje waar ze in zitten maar goed...Hobby kost geld.
De CB900 had net nieuwe Ferodo's erin zitten toen ik hem kocht en ik vond ze gewoon niet fijn. Maar zoals vele dingen bij motor rijden: er zijn er waarschijnlijk ook genoeg die zweren bij aftermarket materiaal.

Hier ook....remblokken van sbs gehad...in droog aardig te doen, hadden wel 'opwarmtijd' nodig, maar in nat nog veel slechter. origineel toch duidelijk beter
 
Carbone Lorraine , daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb ze ook op mijn blade.
Maar remblokken en banden is voor iedereen anders en ge kunt er uren over discuteren... ;)
 
Merk van de remblokken is vele malen minder interessant dan het type/soort dat je steekt. Type/soort bepaald grotendeels de eigenschappen. Zou zomaar kunnen dat je verwachtingspatroon niet strookt met wat het type jou gaat brengen. En de originele remblokken zijn inderdaad zeer goed op straat.
Als het voor een cb900 is dan heb ik nog een complete set zgan ferrodo liggen. Ik ben terug gegaan naar ori Honda en die bijten echt een stuk steviger.
Afhankelijk van het type, heb ik misschien ook wel interesse.
Carbone Lorraine , daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb ze ook op mijn blade.
Maar remblokken en banden is voor iedereen anders en ge kunt er uren over discuteren... ;)
Rijd momenteel met Ferodo, erg tevreden mee maar laten erg/teveel van zich horen... Goede dingen gehoord over Carbone Lorraine, dus denk dat ik die ook wel keer wil proberen. Wat voor type heb jij van CL?
 
Rijd momenteel met Ferodo, erg tevreden mee maar laten erg/teveel van zich horen... Goede dingen gehoord over Carbone Lorraine, dus denk dat ik die ook wel keer wil proberen. Wat voor type heb jij van CL?


Voor op de weg heb ik deze al gehad : http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR...892?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c49034f04

Voor op het circuit had ik deze : Honda CBR900RR CBR900 Fireblade 1992-1994 XBK5 Carbone Lorraine Front Brake Pads | eBay

Over beide ben ik tevreden (maar da is weer persoonlijk ;) )
 
Voor op de weg heb ik deze al gehad : http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR...892?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c49034f04

Voor op het circuit had ik deze : Honda CBR900RR CBR900 Fireblade 1992-1994 XBK5 Carbone Lorraine Front Brake Pads | eBay

Over beide ben ik tevreden (maar da is weer persoonlijk ;) )
Thanks.
Had al vermoeden dat het de XBK5 zou zijn, komt (denk ik) wel overeen met de 'klasse'/type van de Ferrodo XRAC die ik nu rijd.

Kan je ook iets zeggen over de 'durability' van die XBK5's? De Ferrodo's gaan in ieder geval verassend lang mee moet ik zeggen :)
 
Laatst bewerkt:
Zoooo... hier ook weer terug van een week Belgische ardennen. Machtig mooi rijden in de omgeving, maar wat zijn de wegen toch ruk daar :P Dagje luxemburg ingedoken en wat een heerlijk strak asfalt hebben ze daar. Wat een verademing was dat om daar de bochten te nemen.





 
Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

555918.jpg


Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?
 
Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

[afbeelding]

Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?

Overigens zit bij mij de PAIR er (nog) op en heb ik ook de carterontluchting-mod (nog) niet gedaan.

Wie van hier had dat ook alweer? Carterontluchting kwam uit in een soort potje? Heb 10 pagina's terug gekeken zonder resultaat... -O-
 
Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

[afbeelding]

Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?


Ik wist niet dat de 900 een katalysator had...
Is dat niet gewoon een pijp voor een 600, die toch 2 uitlaten wil?
 
Zoooo... hier ook weer terug van een week Belgische ardennen. Machtig mooi rijden in de omgeving, maar wat zijn de wegen toch ruk daar :P Dagje luxemburg ingedoken en wat een heerlijk strak asfalt hebben ze daar. Wat een verademing was dat om daar de bochten te nemen.

[

Een keer de fout gemaakt om via Belgie te rijden... na de 3e keer grind in de bocht vond ik het welletjes: Gauw door naar luxemburg :]

Als 't weer een beetje meewerkt 7, 8, 9 en 10e daar weer rondrijden :9~

de vorige twee weekenden die ik daarvoor had gepland vielen in het water :/
 
Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

[afbeelding]

Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?
Of een katalysator dicht kan gaan zitten weet ik niet. Maar volgens mij helpt een katalysator juist tegen de stank (denk ik, aangezien hij onverbrande benzine 'omzet'??). Dus als je dat ding eronder gooit heb je helemaal geen katalysator meer.
Mijn ervaring is dat hij vooral te rijk staat als hij stinkt, als je tenminste de benzine meur bedoelt...
Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

[afbeelding]

Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?

Overigens zit bij mij de PAIR er (nog) op en heb ik ook de carterontluchting-mod (nog) niet gedaan.

Wie van hier had dat ook alweer? Carterontluchting kwam uit in een soort potje? Heb 10 pagina's terug gekeken zonder resultaat... -O-
PAIR mod gaat hij nog meer van stinken (mijn ervaring), en voor de carterontluchting moet je maar even de andere 19 deeltjes doorlezen... :+

Geintje natuurlijk...

Om luchtfilterhuis zo schoon mogelijk te houden kan je inderdaad de carterontluchting in een potje laten lopen. Gewoon slang van het luchtfilterhuis en in een potje stoppen, al dan niet verlengt om het potje ergens mooi kwijt te kunnen...

Zijn er CB900F rijders die ervaring hebben met dit ding:

[afbeelding]

Het is een katvervangerpijp die tussen je achterbrug zit. Overweeg er een te bestellen (+/- 130 euro incl. verzenden) omdat mijn Hornet 900 behoorlijk stinkt. Vermoedelijk is die kat in 55.000km een beetje dicht gaan zitten?

Anyhow: iemand ervaring of anders wel een mening?


Ik wist niet dat de 900 een katalysator had...
Is dat niet gewoon een pijp voor een 600, die toch 2 uitlaten wil?
Dat ini mini bolletje dat net voor de splitsing zit, moet haast wel een kleine katalysator in zitten, maar misschien zijn er ook bouwjaren die dit (nog) niet hadden?
 
Te Koop!! mooie Hornet helemaal gaaf en in onderhoud niets te kort gekomen elk jaar vloeistoffen en filters, banden 1000 km oud! dubbele laser dempers, xenon maar is beide ook orgineel aanwezig!
30000km garant voor nog vele km`s. Trouwens verkoop wegens overstap HD.
Luc
oortmerssen@hotmail.com



11054320_10206410271360646_1755454500751193087_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
Had al vermoeden dat het de XBK5 zou zijn, komt (denk ik) wel overeen met de 'klasse'/type van de Ferrodo XRAC die ik nu rijd.

Kan je ook iets zeggen over de 'durability' van die XBK5's? De Ferrodo's gaan in ieder geval verassend lang mee moet ik zeggen :)

Het is al enkele jaren geleden maar ik denk dat ik er een 15-tal circuitdagen met de blade op zolder mee gedaan heb , toen waren ze nog niet op maar voor op circuit had ik ze liefst vervangen. Ik heb er toen nog een tijdje mee op mijn Firestorm gereden (zijn allemaal dezelfde blokken ;) )

P.S. : heb je nog iets vernomen van die uitdraai van je PCIII-data?
 
Overigens zit bij mij de PAIR er (nog) op en heb ik ook de carterontluchting-mod (nog) niet gedaan.

Wie van hier had dat ook alweer? Carterontluchting kwam uit in een soort potje? Heb 10 pagina's terug gekeken zonder resultaat... -O-

Ik heb ook PAIR, Flapper en carterontluchtingsmod gedaan. Geur wordt inderdaad erger na de mod.....
Ik heb de rubberen leiding halfweg doorgesneden , er een alu-leiding ingeduwd en zo geplooid dat het potje tussen de rubber spanband van de accu blijft zitten. Er staat ergens een tekening op het vorige deeltje (dacht ik toch....)
 
Het is al enkele jaren geleden maar ik denk dat ik er een 15-tal circuitdagen met de blade op zolder mee gedaan heb , toen waren ze nog niet op maar voor op circuit had ik ze liefst vervangen. Ik heb er toen nog een tijdje mee op mijn Firestorm gereden (zijn allemaal dezelfde blokken ;) )

P.S. : heb je nog iets vernomen van die uitdraai van je PCIII-data?
Oh dat zijn zat dagen met eens setje blokken.

Thanks voor de reminder, was het alweer vergeten... :$
Ja ik zal het zelf van de PCIII moeten halen, zal proberen dit weekend even te doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan